حرف شمال

کد خبر: 1118
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نور عنوان کرد؛
با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شهرستان های نور و محمودآباد و دیدار با نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان های نور و محمودآباد بررسی شد.

به گزارش حرف شمال، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست با نماینده مجلس شورای اسلامی نور و محمودآباد که در شبکه بهداشت و درمان نور برگزار شد؛ ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان منطقه با اشاره به وضعیت بروز بیماری کرونا در مازندران با بیان اینکه در سطح استان در زمینه کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹ اقدامات موفقی انجام شد، به افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان ها مانند آمل و بهشهر وضعیت قرمز است و در سایر  شهرستان ها نیز به دلیل فاصله اندک بین شهرستانها این نگرانی وجود دارد که در این مناطق آمار بیماران افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه مازندران در میزان آلودگی موج اول کرونا در بین استان های درگیر پایین ترین مبتلایان را داشت، گفت: اگر نتوانیم در دو هفته پیش رو اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم با مشکل جدی مواجه می شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم مازندران با این ویروس مواجه نشدند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز مبتلا نشدند اگر وضعیت شهرستان ها به سمت قرمز برود با مشکل مواجه می شویم.
دکتر موسوی فرهنگ ماسک زدن را بسیار جدی دانست و افزود: باید این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به رعایت فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد:  فاصله باید ۱.۸۰ باشد ولی حداقل باید فاصله یک متر و نیم رعایت کنیم.
وی افزود: باید اجتماعات را به هم بزنیم و جاهایی که سبب اجتماعات می شود زمینه ان را فراهم نکنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از اقدامات مهم این دانشگاه را شناسایی بیماران مبتلا و افرادی که با بیمار در ارتباط بودند دانست و بیان کرد: اگر استانداردها بهداشتی را در مجامع عمومی رعایت نکنیم آمار ابتلا افزایش پیدا می کند.
دکتر موسوی در همین زمینه افزود : تمهیدات لازم جهت امادگی بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان های استان جهت پذیرش بیماران و همچنین برنامه های مختلف در خصوص تشدید نظارت های بهداشتی بر واحدهای صنفی در شهرستان ها اتخاذ شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش پایانی سخنان خود به ترسیم اطلس سلامت استان مازندران اشاره کرد و اظهار کرد : یکی از وظایف حوزه سلامت عدالت در سلامت است وسعی کردیم تا توزیع عادلانه در همه شاخص های مختلف سلامت در سطح استان داشته باشیم .
دکتر ولی الله فرزانه نماینده حوزه نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از دست اندرکاران حوزه سلامت گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و همه افرادی که در حوزه سلامت که در مهار این ویروس منحوس در استات تلاش کردند تشکر و قدردانی می کنم.
وی به همکاری خیرین در ارتقاء حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: شهرستان ها باید از همکاری خیرین در توسعه بهداشت و درمان استفاده کنند.
فرزانه ضمن تاکید بر حمایت از طرح های توسعه دانشگاه ادامه داد: برخی از پروژه های باید اولویت داشته باشند تا مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.
 گفتنی است در ابتدای این جلسه معاونین درمان و توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی و معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه به تشریح وضعیت حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.
 پس از این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه نماینده حوزه نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان در حال ساخت جایگزین نور که با حضور محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی و شادمان فرماندار شهرستان نور انجام شد ضمن بازدید بخش های مختلف ، در جلسه ای با پیمانکاران و مسیولین این پروژه در خصوص روند پیشرفت و مشکلات این پروژه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
پایان بخش برنامه های امروز ، بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه نماینده حوزه نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از ساختمان در حال ساخت مرکز دیالیز محمود آباد بود که با همت خیرین سلامت این شهرستان در حال احداث است و اظهار امیدواری شد ساخت این پروژه تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین