حرف شمال

کد خبر: 1111
مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران هشدار داد؛
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: درختان شکسته و افتاده‌ای که در جنگل‌های منطقه رها شدند انبار باروت در جنگل‌ها هستند و در صورتی که از جنگل خارج نشوند با یک حریق، فاجعه‌ای بزرگ در جنگل‌های شمال رخ خواهد داد.

سنگاری افزود: در حال پیگیری با سازمان جنگل‌ها و مراتع برای خارج کردن این چوب‌ها از جنگل هستیم.

سنگاری با بیان اینکه در چهار ماه اخیر هیچ آتش سوزی در منطقه نداشتیم، گفت: با توجه به حساسیت‌ها در حال حاضر ماموران حفاظت از عرصه‌های جنگلی به صورت شیفتی شبانه روزی آماده باش هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه نوشهر گقت: در حوزه طرح صیانت از جنگل ها ۴۹۰ نفر، ۲۰ واحد جنگلداری و ۳۰ واحد نظارتی فعال هستند.

او افزود: مشکل نیرو برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی در غرب مازندران وجود ندارد، اما با توجه به اینکه این نیرو‌ها سال‌ها در طرح‌های جنگلداری بودند در شرف بازنشستگی هستند که در آینده برای ما مشکل ساز می‌شود.

او نیاز اصلی برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی را اختصاص پهباد برای شناسایی افت‌ها و محلول پاشی و بالگرد برای اطفا آتش سوزی اعلام کرد و ادامه داد:شرکت‌های خارجی در گذشته با در اختیار داشتن بالگرد در فرودگاه نوشهر مستقر بودند، اما به دلیل هزینه‌های بالایی که نگهداری و حضور آن‌ها داشت ترجیح داده شد از استان خارج شوند.

سنگاری گفت: اختصاص بالگرد برای اطفای حریق شاید هزینه‌های زیادی داشته باشد، اما نوعی سرمایه گذاری برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین