حرف شمال

کد خبر: 1110
نماینده مجلس مطرح کرد؛
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به تناسب نداشتن زیرساخت ها برای ارائه خدمات در همه بخش ها به میهمانان ناخوانده خطه گردشگرپذیرغرب مازندران گفت که تنها راه اساسی برای حل این مشکل پیش بینی اعتبار در بودجه سالانه کشور است.

به گزارش حرف شمال، دکتر محمدعلی محسنی بندپی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر گفت : برابر آمار سال گذشته دستکم ۱۷ میلیون مسافر برای بهره مندی از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی نظیر دریا و جنگل به شهرستان های گردشگرپذیر غرب این استان از جمله نوشهر، چالوس و کلاردشت سفر داشته اند درحالی که زیرساخت تعیین شده برای ارائه خدمات به جمعیت بومی حدود ۷۰۰ هزار نفر است.  
 
وی اظهارداشت : اگرچه حضور مسافر و گردشگر به این منطقه می تواند به رونق صنعت گردشگری و بهبود فضای کسب و کار بینجامد منوظ به آنکه مردم برای دریافت خدمات دچار دردسرهای فراوان نشوند و از این وضعیت شلوغی و پرتراکم مسافر بار روحی و روانی آزار دهنده تحمیل آنها نشود.  
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع توسعه زیرساخت ها در تمامی بخش ها از بهداشت و درمان گرفته تا امینتی ، انتظامی ، فرهنگی و هنری ، گردشگری ، حمل و نقل عمومی ، رفاهی و خدماتی این منطقه باید در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و پس از شکل گیری کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح می شود تا مسئولان سطوح کلان در تدوین بودجه سالانه اعتبارات قابل توجهی در این بخش برای این مناطق در نظر بگیرند.
محسنی بندپی وضعیت امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان نوشهر را پاسخگوی نیاز مردم بومی این شهرستان ندانست و افزود : با اینکه این بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران جزو بیمارستان ارجاعی برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ پس از تشخیص علائم بالینی دیگر شهرستان های چالوس و کلاردشت در نظر گرفته شده منتهی آنچه گزارش شده امکانات و تجهیزات این مرکز درمانی تحت هیچ شرائطی برای ارائه خدمات به بیماران مطلوب نیست.
برابر آمار از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون دستکم ۲ هزار بیمار با تشخیص بالینی و بررسی های آزمایشگاهی و رادیولوژی به  بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مراجعه که از این شمار حدود ۶۰۰ نفرشان بستری و از این تعداد ۵۴۰ نفر پس از بهبودی مرخص شدند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ، کادر درمانی در بخش ایزوله منفی و دیگر تخصص های جراحی عمومی ، ارتوپد، چشم پزشکی ، گوش حلق و بینی ، ارو لوژی ، زنان و زایمان ، پرستاری ، تخت های دیالیز ، سی سی یو و آی سی یو جزو کمبودهای بیمارستان شهید بهشتی نوشهر معرفی کرد.
محسنی بندپی گفت : مورد دیگر آنکه ساختمان همراه با تجهیزات بخش ایزوله منفی این بیمارستان از آنجایی که در دوران شیوع کرونا با حضور مسئولان استانی و محلی  به بهره برداری رسیده منتهی به خاطر نداشتن کادر درمانی از این بخش هیچ استفاده ای نمی شود.
وی افزود : بیمارستان نوشهر حدود ۹۰ تخت دارد اگرچه طبق گزارشی که مسئولان این مرکز درمانی ارائه داده اند با راه اندازی ساختمان جدید اورژانس حدود ۶۰ تخت دیگر در بخش های مختلف به این بیمارستان افزوده می شود منتهی با توجه به آمار چشمگیر بیماران مراجعه کننده تجهیزات و امکانات این بیمارستان باید به روز و بیشتر شود .              
شهرستان نوشهر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و  ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین