حرف شمال

کد خبر: 1051
در حالیکه تب کرونا در مازندران در حال بالا رفتن است سکوت عجیب و معنادار و گفتاردرمانی با کاغذ در قالب نامه به وزیر کشور از سوی مجمع نمایندگان استان مازندران این تب را داغ تر کرده است.

حرف شمال/ محمدحسین ملایی کندلوسی_ این روزها که کل کشور درگیر مسئله بسیار مهم و حیاتی پیرامون مبارزه و مقابله با ویروس کرونا است و همه تلاش‌ها برای کنترل و پیشگیری از این معضل بزرگ صورت می‌گیرد، یکی از راهکارها قرنطینه کردن استان ها یا شهرها برای کنترل، پیشگیری و مهار سریع‌تر و بهتر این ویروس است.
اکنون که ویروس کرونا تمامی استان‌های کشور را در بر گرفته است، در این بین استان مازندران نیز به دلیل گردشگری بودن و رفت و آمد مسافران و گردشگران از شهرها و استان‌های مختلف کشور یکی از استان‌های بیشتر درگیر در این موضوع به شمار می‌رود به طوری که اکنون سومین استان درگیر با ویروس کرونا است.
بر این اساس طی چند روز گذشته با تدبیر استاندار مازندران تمامی راه‌های مواصلاتی ورودی به استان مازندران مسدود و از ورود تمامی مسافران غیربومی به مقصد مازندران بلااستثنا جلوگیری به عمل می‌آید و خودروهای با پلاک استان مازندران پس از تب سنجی و معاینات ویژه توسط تیم های پزشکی مستقر در ورودی‌های استان اجازه ورود به مازندران را دارند و خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی نیز با رعایت نکات و موازین بهداشتی و کنترل ویژه در این باره می‌توانند تردد کنند.

 


انسداد راه‌های مواصلاتی ورود به مازندران که به تدبیر استاندار مازندران صورت گرفته است موجی از خوشحالی در پی داشت و با استقبال بسیار زیاد مردم مازندران همراه شد اما متاسفانه در اقدامی غیرمنطقی و غیرکارشناسی و خلاف خواسته مردم مازندران، توسط ستاد مقابله با کرونای کشور ساعتی قبل راه های مواصلاتی مازندران به روی مسافران و گردشگران بازگشایی شده است و خیل عظیم مسافران به سمت مازندران سرازیر شدند که این موضوع خود پیامدهای مختلف اجتماعی و بهداشتی را برای مردم دیار علویان به همراه دارد.
در حالیکه استرس و اضطراب بیش از پیش مازندران را فرا گرفته است و تب مازندران بالا رفت و مازندرانی ها به شدت از تصمیمات غیرمنطقی ستاد مقابله با کرونای کشور که اجازه بازگشایی محورهای مواصلاتی به مازندران را داده، عصبانی است.
آنچه بیش از پیش خودنمایی می‌کند سکوت عجیب و معنادار و گفتاردرمانی با کاغذ در قالب نامه به وزیر کشور از سوی مجمع نمایندگان استان مازندران است.
نمایندگانی که اگرچه در این دوره از انتخابات نتوانستند رأی اعتماد مردم را جلب کنند اما همچنان تا الان خرداد ماه ۹۹ به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شوند و بنابراین در چنین شرایطی به جای سکوت عجیب خود، موظف هستند تا از قدرت نمایندگی خویش تا مسؤولان کشوری را متقاعد سازند تمامی راه‌های ورودی به استان مازندران که طی مصوبه‌ای در استانداری مازندران صورت گرفته است همچنان بسته بماند و همه چیز تحت کنترل نیروهای امنیتی، انتظامی، اورژانس، هلال احمر، تیم‌های پزشکی و تب سنجی قرار داشته باشد و مصوبه مذکور لازم الاجرا باقی بماند تا کنترل، پیشگیری و مهار ویروس کرونا در مازندران سرعت بیشتری به خود بگیرد و نگرانی‌های مردم در این باره برطرف شود.
امیدواریم که مجمع نمایندگان استان مازندران در این باره فقط به گفتار درمانی در قالب چند مصاحبه و یا بیانیه دادن و گفتار درمانی کاغذی اکتفا نکنند و قویاً تا رسیدن به نتیجه مطلوب و آنچه که مردم مازندران می‌خواهند، در کمترین زمان ممکن تمامی راه‌های مواصلاتی مجدداً بسته شود و تمامی مسافرانی که به مازندران آمدند و در ویلاهای خود حاضر هستند بلافاصله به استان‌های خودشان بازگردانده شوند و در این مورد به هیچ وجه کوتاه نیایند.
 

حتی منتخبین مردم در مجلس یازدهم نیز در این‌باره می‌توانند کمک حال باشند و شرایط را برای انسداد مجدد محورهای ورودی به استان مازندران فراهم کنند.
اگر این پیگیری‌ها توسط نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسد، با توجه به اینکه در همین ساعت اولیه مردم برخی شهرها خود را به پلیس راه ها رسانده و به صورت خودجوش اقدام به انسداد راه‌های مواصلاتی و جلوگیری از ورود مسافران کردند، ممکن است کار به تنش و درگیری‌های اجتماعی و مسائل بغرنج منجر شود که دیگر جمع کردن آن غیرممکن به نظر برسد و بنابراین تا زمانی که این اتفاقات ناخوشایند رخ نداده است هر چه زودتر نمایندگان مازندران به کمک استاندار مازندران بیایند و مسئولان کشوری را متقاعد کنند که از تصمیم خود مبنی بر بازگشایی محورهای مازندران صرف نظر کرده و مجدداً به انسداد این راه‌ها اقدام شود و تا زمان حصول نتیجه مطلوب در کنترل، پیشگیری و مهار ویروس کرونا اجازه بازگشایی داده نشود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین