حرف شمال

کد خبر: 104
فرماندار نوشهر
فرماندار نوشهر، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه هنری و فرهنگی در جامعه ضروری دانست.

محمدعلی قمی اویلی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل گفت: بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل با شعار " مصون‌سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت" خواهد بود. مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه های هنری در جامعه ترویج یابد

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در نوشهر گفت: اجرای مانور، برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع فضای سایبری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، ارسال پیامک‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم، پخش تیزرهای آموزشی از تلویزیون شهری، مصاحبه مطبوعاتی و سخنرانی در نماز جمعه ا و ارسال پَروَنجا صوتی برای مشترکین مخابراتی بخشی از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در نوشهر محسوب می‌شود.

قمی اویلی هدف از پدافند غیرعامل را کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی، افزایش پایداری، تولید بازدارندگی، تسهیل مدیریت بحران وتوام خدمات ضروری بیان کرد.

وی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در شرایط پسابرجام و ارتباط آن با مقوله پدافند غیرعامل گفت: در این راستا روحیه قناعت و استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی کشور علاوه بر رونق اقتصادی و استحکام درونی کشور که از منویات رهبری نیز است، می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

فرماندار نوشهر گفت: باید پدافند غیرعامل سرلوحه تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد تا آمادگی در برابر خطرات احتمالی همچون توطئه‌های علیه کشور را داشته باشیم.

قمی اویلی در تبیین تفاوت بین پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تشریح کرد: پدافند غیرعامل برای پیشگیری از رخداد بحران و مقابله سهل‌تر با بحران‌ها به وجود آمده است.

وی افزود: پدافند غیرعامل کشور باید در مسیر گفتمان‌شناسی و فرهنگ‌سازی مفاهیم غیرعامل باشد و اگر ما در سطح جامعه بتوانیم به آحاد جامعه آموزش دهیم در برابر تهدیدات مصون خواهیم ماند.

فرماندار نوشهر خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم که مفهوم پدافند غیرعامل را در بدنه مردم و مسئولین با عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد کنند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین