حرف شمال

کد خبر: 1010
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیکاری بهانه‌ای منسوخ شده برای مصرف مواد مخدر است، افزود: ۸۷ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر کشور شاغل هستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیکاری بهانه‌ای منسوخ شده برای مصرف مواد مخدر است، افزود: ۸۷ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر کشور شاغل هستند.

حرف شمال: ناصر اصلانی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در ساری اظهار داشت: امروز در کشور چهار میلیون و ۴۰۲ هزارو ۸۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر داریم.

وی افزود: از این میزان ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر مصرف کننده مستمر و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مصرف کننده به اصطلاح تفننی هستند که زمینه حرکت به مصرف مستمر را دارند. 

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آمار پنج سال اخیر از نظر اشتغال فقط ۱۲/۷ درصد مصرف کنندگان بیکار و باقی شاغلین هستند که در میان انان شاغلین رسمی نیز وجود دارد. 

اصلانی همچنین اظهار داشت: میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور ۲۴ سال است که بعضا در برخی نقاط استان در سنین ۱۴ و ۱۵ سال نیز دیده می شود.

تحصیل کردگان نگرانی جدید در اعتیاد

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر به وضعیت تحصیلاتی شیوع مصرف مواد مخدر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷/۷ درصد بی سواد،  ۴۰/۱ درصد مصرف کنندگان زیر دیپلم و ۵/۴ درصد فوق دیپلم هستند .

اصلانی همچنین آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در تحصیل کنندگان عالیه کشور را نگران کننده توصیف کرد و گفت : ۱۴/۶ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر کشور دارای مدرک لیسانس به بالا هستند.

وی این مسئله را تهدیدی جدی عنوان کرد که متاسفانه جامعه تحصیل کردگان کشور را نشانه گرفته و حتی بنابر سلایق آنان نیز تولید می شود.

باید بی میلی در جامعه ایجاد شود

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر برخورد انتظامی و قهری را برای پیشگیری با مواد مخدر سطحی و غیردائمی عنوان کرد و گفت: باید با آگاه سازی بی میلی نسبت به مواد مخدر در جامعه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ایران در همسایگی ۷۰ درصد از تولیدات مواد مخدر دنیا قرار دارد ، افزود: کشور در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دنیا قرار دارد و در این مسیر تنها است و به تنهایی باید این بار سنگین را به دوش بکشد.

اصلانی با اشاره به افزایش ۵۰ برابری تولید مواد مخدر در کشور افغانستان افزود: باید در سطح جامعه هوشیاری ایجاد کنیم که قبل از درمان پیشگیری شود./ایرنا


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین