Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > روز پر حادثه امدادگران هلال احمر در نوشهر و نور/ ۵ فوتی و غرقی!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / کانال رویداد / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 995
1-02-1403, 18:02
در ساحل نوشهر و نور رخ داد؛
روز پر حادثه امدادگران هلال احمر در نوشهر و نور/ ۵ فوتی و غرقی!

با افزایش بی سابقه گرمای هوا در اکثر استان های کشورمان، هموطنان و مسافران بسیاری راهی مناطق ساحلی مازندران از جمله در غرب استان شدند؛ اما مساله بسیار مهم و حیاتی، آشنایی آنها با پدیده ای مانند جریان های شکافنده است که با وجود هشدارهای فراوان امدادگران زحمت کش جمعیت هلال احمر، سالانه تعداد زیادی از گردشگران  دریا را به کام مرگ می کشاند!

حرف شمال: لحظاتی قبل در دریای منطقه ساحلی پلاژ مهران شهرستان نوشهر پسربچه 6 ساله تهرانی به هویت (الف.ع) غرق شد که با تلاش به موقع ناجیان غریق از خطر مرگ حتمی نجات یافت و جهت ادامه درمان های تخصصی توسط امدادگران زحمتکش جمعیت هلال احمر نوشهر به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اعزام و در حال حاضر تحت معالجه کادر پزشکی و درمانی قرار دارد.

دو فوتی و دو نجات یافته در سواحل شهرستان نور
در حادثه ای مشابه بعدازظهر امروز در دریای منطقه ساحلی پشت تامین اجتماعی در شهرستان نور 4 نفر غرق شدند که بنابر آخرین اخبار دریافتی از منابع خبری متاسفانه 2 نفر جان باختند و 2 نفر دیگر نیز با تلاش ناجیان از مرگ حتمی رهایی یافتند و توسط امدادگران  هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت معالجه و درمان قرار دارند.

به گزارش حرف شمال؛ سالانه میلیونها نفر از هموطنان برای گذراندن تعطیلات تابستانه و استفاده از مواهب طبیعی خدادادی جنگل، کوه و دریا و سایر جاذبه های توریستی، استان های شمالی به ویژه مازندران و گیلان را برای مقاصد گردشگری خود انتخاب می کنند که استفاده از دریا اولویت اصلی اکثر این مسافران تابستانه می باشد.
طی روزهای اخیر با توجه به افزایش بی سابقه گرمای هوا در اکثر استان های کشورمان، هموطنان و مسافران بسیاری راهی مناطق ساحلی مازندران از جمله در غرب استان از جمله نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر شدند؛ اما مساله بسیار مهم و حیاتی، آشنایی آنها با پدیده ای مانند جریان های شکافنده است که باوجود هشدارهای فراوان امدادگران زحمت کش جمعیت هلال احمر سالانه تعداد زیادی از گردشگران  دریا را به کام مرگ می کشاند.
موج هایی که با چشم دیده می شوند ناشی از باد است، وقتی این موج ها به ساحل می آیند شکسته شده و جریان تولید می کنند، عمده تلفات ناشی از شنا مربوط به این جریان های ناشی از امواج است که به جریان شکافنده معروف است.
البته بخشی دیگر از بیشترین آمار تلفات غرق شدن در دریای مازندران ناشی از ناآشنایی هموطنان با فنون شنا و همچنین شناکردن در مناطق ممنوعه و خارج از طرح دریا به ویژه در نوارساحلی شهرک های خصوصی بوده و گاها در برخی از موارد حتی در شهرک های وابسته به نهادهای دولتی نیز اتفاق افتاده است./ صفر لفوتی



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved