Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > مقابله با قاچاق دلیل اصلاح قیمت بنزین است

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / اجتماعی / مجلس / گفتگو
نسخه چاپی
کد خبر : 963
9-01-1403, 22:40
رئیس سازمان صمت مازندران:
مقابله با قاچاق دلیل اصلاح قیمت بنزین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران قاچاق و ناعادلانه بودن توزیع یارانه سوختی را از جمله دلایل اصلاح و افزایش قیمت بنزین برشمرد.

حرف شمال: حسینقلی قوانلو سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران با اشاره به بحث اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: همه ی ما وظیفه ی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این مهم را عهده دار هستیم در این راستا رسانه ها نیز به عنوان رابط بین مردم و مسئولین و همچنین قشری که موفقیت فرهنگ سازی این امر را تضمین کنند می توانند به خوبی در این مقوله وارد عمل شوند.
وی ادامه داد: شرایط کشور بعد از شروع جنگ اقتصادی و فرمان تحریم ایجاد شد که قطعا با شرایط قبل فرق کرد به طوری که فرصت ها و معافیت های ۶ ماهه کاهش پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با اشاره به بودجه سال جاری تصریح کرد: در بودجه امسال ۱۴۷ هزار میلیارد تومان منابع از فروش نفت پیش بینی شد که به دلیل تحریم ها همه ی این میزان اعتبار محقق نشد و کاهش شدیدی پیدا کرد.

به گفته قوانلو در شرایط امروز مصرف بنزین ۹۷ میلیون لیتر در روز بود این امر در حالی است که در تابستان گذشته مصرف بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده بود لذا اگر رشد مصرف بنزین ادامه پیدا می کرد قطعا در سال آینده واردکننده بنزین می شدیم.

وی همچنین قاچاق  و ناعادلانه بودن توزیع یارانه سوختی را از جمله دلایل افزایش قیمت بنزین برشمرد.

این مسئول با اشاره به ناعادلانه بودن توزیع یارانه سوختی ابراز داشت: ۵۰ درصد مردم کشور ما بدون خودرو هستند در واقع از ۲۶ میلیون خانوار ۱۳ میلیون خانوار دارای خودرو هستند و بیش از دو میلیون خانوار دارای دو الی سه خودرو هستند.

قوانلو اضافه کرد: در بودجه سال ۹۶ بحث اصلاح قیمت بنزین مطرح شده بود اما به دلیل شرایط تحریم و افزایش قیمت کالاهای اساسی این موضوع به تعویق افتاد و با آرامش بازار طی دو ماه گذشته به مرور از شهریور ماه سال جاری توسط سران ۳ قوه تصویب و طی چند روز  اخیر عملیاتی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق طی دو ماه آینده رخ می داد قطعا مقاومت مجلسی ها بیشتر می شد به طوری که در حال حاضر با درایت مقام معظم رهبری علی رغم مخالفت های نمایندگان سکوت کردند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور توسط ماشین های سنگین و ریلی صورت می گیرد در همین خصوص نیز با توجه به عدم تغییر قیمت گازوئیل تغییری در قیمت ها نخواهیم داشت چرا که نظارت بر قیمت مبدا و  مقصد را در راس قرار دادیم .

قوانلو ادامه داد: بیش از ۴ میلیون خودرو وانت در کشور موجود می باشد که از این میان بیش از ۸۰ درصد این خودروها دوگانه سوز هستند لذا با توجه به سوخت جایگزین فعلا خودروهای نیسان و وانت حق افزایش قیمت ندارند همچنین در صورت مشاهده با هرگونه افزایش قیمت با خاطیان برخورد خواهد شد .

این مسئول در پایان با اشاره به حقوق کارکنان دولت طی سال جاری خاطرنشان کرد: حقوق کارکنان دولت ۹۵ هزار میلیارد تومان می باشد که از این میزان اعتبار درآمدهای مالیاتی کشور بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که دولت از محل داده تامین می کند همچنین در این حوزه نیز دولت  توان پرداخت یارانه به اقشار پردرآمد را ندارد لذا باید صورت جدی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved