Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > باید بیشتر درباره خوبی‌های کتاب گفته شود/تمنای دیدار با رهبر انقلاب

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / نظرگاه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / حرف شمالی ها / اجتماعی / فرهنگ و هنر / گفتگو
نسخه چاپی
کد خبر : 916
6-02-1403, 05:37
دغدغه فعال فرهنگی
باید بیشتر درباره خوبی‌های کتاب گفته شود/تمنای دیدار با رهبر انقلاب

ارسلان رسولی عمارلویی فعال فرهنگی مازندران می‌گوید؛ صحبت از کتاب باید هر روزه باشد نه یک هفته در سال هفته کتاب مانند این است که برای کتاب ختم سال بگیریم و از بزرگی وصفات خوب آن حرف بزنیم، هفتمین روز آن تمام شد یعنی صحبت از کتاب و کتابخوانی تمام شد و این درست نیست.

حرف شمال:  ارسلان رسولی عمارلویی فعال فرهنگی مازندران درباره هفته کتاب و کتابخوانی می‌گوید؛ صحبت از کتاب باید هر روزه باشد نه یک هفته در سال هفته کتاب مانند این است که برای کتاب ختم سال بگیریم و از بزرگی وصفات خوب آن حرف بزنیم، هفتمین روز آن تمام شد یعنی صحبت از کتاب و کتابخوانی تمام شد و این درست نیست.
متأسفانه در کشور ما کتاب و کتابخوانی به یک هفته در سال خلاصه و 35 سال است آن را ادامه می دهند این یعنی ختم کتاب!
تا قبل از دهه هفتاد به وقت خواب بزرگترهای خانواده خصوصاً مادرهای جوان برای بچه‌ها قصه‌هایی را تعریف می‌کردند که می‌توانست برای بچه‌ها الگو نیز باشد.
بعد از دهه هفتاد و تغییر نوع زندگی مردم و دغدغه معیشت آنان قصه‌گویی در شب و کتاب از سبد مطالعاتی خانوار مردم حذف و میدان برای سوپرمن‌های دیگر کشورها با محتوای فرهنگ غربی باز شد.
مسئولان فرهنگی ما باید برای جذب مردم به مطالعه و رونق بازار کتاب برنامه داشته باشند، دست‌کم تلاش دولت این باشد کتاب ارزان به دست مردم برسد. دیگر اینکه از لحاظ معیشت اولیه در مضیقه نباشند.
وی که علاوه بر چاپ 6 کتاب منتشر شده کار خبری‌ را نیز از سال 43 با ارسال خبر و آثار ادبی به روزنامه کیهان و دیگر مجلات آن زمان شروع کرد و تا به امروز ادامه هم ادامه دارد.
در حال حاضر دو کتاب معلم مدرسه و مجموعه شعر پای خورشید آخرین ویرایش خود را می‌گذرانند که معلم مدرسه برای چاپ به زودی به انتشارات سلسله قم ارسال خواهد شد که امیدوارم دهه اول بهمن امسال وارد بازار راکد کتاب شود.
از آثار منتشر شده این نویسنده سقوط ۵۷، قیام، دانش‌آموز تنبل، قصه‌های عمو، مناجات بی‌بی و بازگشت از قیامت را می‌توان برشمرد.
رسولی عمارلویی کتاب‌های دیگری به نام «معلمی در تبعید» و مجموعه شعر «پای خورشید» را هم آماده چاپ دارد وی تخلص دیگری برای مجموعه شعرش دارد به نام خورگام محل تولدش که هم معنی با نام مجموعه شعرش «پای خورشید» نیز است.
وی علاوه برنویسندگی به عنوان خبرنگار همکاری خود را از سال ۱۳۴۵ شمسی با روزنامه‌ها و مجلات مختلف آغاز کرده و تا به امروز فعالیت خبری‌اش را با خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری و محلی ادامه داده است.
عمارلویی تقاضای دیگری هم داشت و آن دیدار با مقام معظم رهبری را دارد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved