Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > اقتصاد ایران نیازمند دژی محکم چون فرهاد دژپسند/ ضعیف بودن مدیریت اسلامی در استانداری مازندران تصدی وی در وزارت راه را پر چالش خواهد کرد

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / نظرگاه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / مجلس / گفتگو / سیاسی
نسخه چاپی
کد خبر : 914
30-01-1403, 19:29
در گفتگوی مدیرمسئول حرف شمال با معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری مازندران مطرح شد:
اقتصاد ایران نیازمند دژی محکم چون فرهاد دژپسند/ ضعیف بودن مدیریت اسلامی در استانداری مازندران تصدی وی در وزارت راه را پر چالش خواهد کرد

از سابقه پرمحتوا فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد تا سابقه کمرنگ محمداسلامی برای وزارت راه و شهرسازی!

حرف شمال: درحالی کابینه حسن روحانی در این روزها به سمت تغییرات و پوست اندازی پیش می رود که از میان وزرای پیشنهادی به مجلس مقایسه دو گزینه توجه همه محافل اجرایی و سیاسی را به خود جلب کرد؛ از سابقه پرمحتوا فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد تا سابقه کمرنگ محمداسلامی برای وزارت راه و شهرسازی.
محمد اسلامی بیشتر از آنکه سوابق چند دهه اش در وزارت دفاع و هوافضا مورد اهمیت باشد سابقه یکساله اش در استانداری مازندران را شاید به جرات می توان تنها سابقه اجرایی با نام ونشانش  برشمرد.
اسلامی اصفهانی اصل که در یکسال اخیر در تصدی استانداری مازندران هنوز نتوانسته برنامه های ارایه شده خود را به میدان عمل نزدیک کند؛ از وعده ایجاد دفتر پیگیری مطالبات مردم غرب مازندران در غرب استان که فقط در حد همان حرف باقی ماند تا برنامه توسعه استان که با بررسی شاخص های توسعه ای استان نشان می دهد که تکانی به خود نخورده است؛ عقب نشینی استاندار ( اسلامی) در برابر نمایندگان مازندران خود نیز باعث شد تا استقلال قوه مجریه در این استان دچار مماشات و انفعال گردد و تیم معاونت وی در استانداری نیز حال و روز خوشی ندارد.
در این میان برای بررسی بیشتر به سراغ کارشناسی رفتیم تا با توجه به مسئولیت ش در ادوار گذشته به بررسی عملکرد استاندار اسلامی بپردازیم.
 علیرضا یونسی معاون پیشین سیاسی اجتماعی استانداری مازندران که از وی بعنوان محبوب ترین و پرمطالعه ترین فرد در حوزه سیاسی و اجتماعی یاد میکنند.
یونسی در پاسخ به پرسش صریح رویداد مبنی بر عملکرد محمد اسلامی در استانداری مازندران میگوید؛محمداسلامی بیشتر بدنبال گفتاردرمانی بوده تا اجرایی شدن برنامه های توسعه محور دولت در مازندران.
وی می افزاید: متاسفانه تاکنون از محمد اسلامی در استانداری برنامه خاصی دیده نشده و می توان از وی بعنوان یکی ازضعیف ترین استاندار در طول مدیریت استانداران دیگر مازندران یاد کرد و همین عملکرد ضعیف با توجه به پیشنهاد وی برای وزارت راه و شهرسازی می تواند چالش های جدی در مدیریت وزارت خانه بزرگی چون راه و شهرسازی ایجاد کند.
در گود دیگر این گزارش به عملکرد پر پیمانه دکتر فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی می پردازیم.
فرهاد دژپسند روستازاده ای که هنوز سادگی و صداقتش را از زادگاهش در رستم کلای بهشهر مازندران به همراه دارد؛ فارغ التحصيل رشته اقتصاد در مقطع دکترا، استادیار دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی، معاونت طرح و بودجه سازمان برنامه بودجه در دولت یازدهم و سوابق فراوانی دیگر در حوزه مدیریت اقتصادی و پژوهش اقتصادی از وی اقتصاد دانی ساخته که مهمترین مسئوليتش تدوین برنامه بیست ساله اقتصاد بدون اتکا به درآمدهای نفتی است که بدون شک اجرایی شدن این برنامه می تواند فصل جدید در اقتصاد بدون نفت در کشور ایجاد کند.
علیرضا یونسی که شناخت کافی از روزهای کودکی و جوانی و بزرگسالی دکتر فرهاد دژپسند بواسطه هم روستا بودن با وی دارد در مورد فرهاد دژپسند می گوید؛بدون شک دکتر فرهاد دژپسند همچنان با صداقت و پاکدستی خود بعنوان یک روستازاده ، کرامت ومنزلت فردی وخانوادگیش راحفظ کرده واز  تحصیلات ابتدایی گرفته تا دکترا و چه در ایام حضورش در جنگ تحمیلی و حوزه مدیریت اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه به خوش نامی و صداقت و شخصیت عالم و دانا به همراه خلوص رفتار و اخلاق مدار معروف است.
وی اضافه می کند؛ طی کردن تدریجی مدارج تحصیلی و سابقه پله به پله پیشرفت کاری و مرتبط به حوزه اقتصاد از دکتر دژپسند شخصیتی مصمم ،توانا و با اراده و بدور از حواشی ساخته است.
یونسی با اشاره حوزه پژوهشی دژپسند در اقتصاد می گوید؛ تالیف شش کتاب مهم اقتصادی و ارايه دهها مقاله علمی در داخل و خارج کشور گواه دیگری برای اثبات دانش و آگاهی علمی دکتر دژپسند در حوزه اقتصاد است.
وی تاکید می کند؛ همواره دکتر دژپسند از هیاهوی سیاسی و مرزبندی جریانات سیاسی پرهیز کرده و با استفاده به شایستگی فردی و علمی خود به مدارج بالا پیشرفت کرده و زندگی ساده و بدون آلایش وی و دوری از تجملات از ایشان یک انسان کمال گرا ساخته است.
یونسی در پاسخ به این سوال با توجه به حال بد اقتصاد ایران و حضور دژپسند آیا این حضور امیدوارکننده است ؟می گوید؛ مطمئنا شرایط فعلی اقتصاد کشور و درگیر بودن آن با مشکلات عديده بر کسی پوشیده نیست و همین نکته بارزی است که پذیرش زمام اقتصاد کشور از سوی دکتر دژپسند نشان از شجاعت ایشان و داشتن برنامه دقیق و درست برای پشت سر گذاشتن وگذراز پیچ حساس مشکلات دراین برهه حساس ازعمر انقلاب اسلامی است و امیدوارم نمایندگان محترم مجلس در جلسه معرفی دکتر دژپسند با درک شرایط موجود با آرای بالا پشتوانه ای موًثربرای اجرایی شدن برنامه های اقتصادی دکتر دژپسند و تیم همراه وی را فراهم نمایند.
گزارش از حسن قمی



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved