Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > آقای رئیس جمهور؛ باید اسماعیلتان را قربانی کنید!!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

نظرگاه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / حرف شمالی ها / اجتماعی / سیاسی / انتخابات
نسخه چاپی
کد خبر : 908
5-02-1403, 02:28
آقای رئیس جمهور؛ باید اسماعیلتان را قربانی کنید!!

آقای دکتر روحانی ما فراموش نکردیم که صحبت از باز شدن فضا و فرصت برای تمام کسانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند کردید، سخن از شایسته سالاری زدید، گفتید که باید سینه ها از کینه ها پاک شود، کفتید حصر را برطرف می کنید،گفتید که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد خواهید کرد که مردم اصلا به یارانه ها نیازی نداشته باشند...

حرف شمال: همیشه از عید قربان به عنوان یکی از اعیاد مهم مسلمانان یاد شده است و همه در این روز به نماز می ایستند و با قربانی کردن گوسفند سعی بر انجام یکی از سنت های دینی دارند! ولی بسیاری از بزرگان عرفان و کارشناسان دینی معتقدند منظور قربانی کردن، از بین بردن منیت ها و غرورها، تکبر و خودبزرگ بینی و امثال اینها است؛ و باید سعی کرد خصوصیت های بد خود را برای رسیدن به خداوند در راه او قربانی کرد! در یادداشت پیش روی  به قلم "سید مسعود موسوی میرکلایی" کارشناس ارشد علوم سیاسی با بررسی و تحلیل اتفاقات سیاسی اخیر کشور در داخل و خارج، خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور معمم ایران مطالبی را بیان کرده است که خواندن آن بی مناسبت نیست؛ وی در این یادداشت به حسن روحانی گفته است که آقا رئیس جمهور اسماعیلتان را قربانی کنید!
متن کامل یادداشت به شرح ذیل می باشد:
یکی از مواردی که در این روزها در فضای مجازی بسیار دست به دست می شود و برخی از رسانه های دولتی یا وابسته به دولت آن را چماقی بر سر مردم کرده اند ،بحث کمک مردم ترکیه به دولت این کشور پس از تحریم های دولت امریکا علیه آن ها می باشد که با واکنش های جالب و قابل ستایشی از سوی مردم ترکیه رقم خورده است، از جمله ایستادن در صف ها برای تقدیم دلار خود به دولت برای جلوگیری از ارزش سقوط پولشان در برابر دلار امریکا و یا سوزاندن دلار امریکا و متحد شدن جهت عدم خرید کالاهای امریکایی موجود در بازار ترکیه و به طبع آن کاهش چشمگیر تقاضای واردات از امریکا و شاید هر آنچه که دولت از آن ها بخواهد برای عبور از این بحران ... به راستی چرا !؟
می خواهم این سوال را از  مسئولین و رسانه هایی که این عملکرد شهروندان ترکیه را چماقی بر سر مردم ایران زمین کرده اند بپرسم که روزانه بسیاری از اتفاقات خوب و نیکو در ترکیه توسط دولت این کشورصورت می پذیرد ، آیا شما در طی این سال ها هرگز توانستید یا خواستید الگوبرداری کنید؟ به یاد دارید که زمانی که رجب طیب اردوغان در ترکیه دولت را به دست گرفت ترکیه در چه شرایطی از نظر اقتصادی ، اجتماعی و بین المللی قرار داشت؟ می توانید آن روز را با امروز مقایسه کنید!!!؟
دولت حاکم ترکیه روز به روز ،بیشتر از آنکه وعده دهد عمل کرد و در تمامی شئونات زندگی اجتماعی و اقتصادی و شخصی شرایط بهتری را برای مردم ترکیه فراهم کردند اما شما فقط وعده دادید و عمل نکردید و نه تنها شرایط را بهتر نکردید بلکه با شتاب زندگی مردم را به سمت بدتر شدن سوق دادید و نکته دردناک این کاهش توان زندگی عادی مردم و افزایش ضریب  جینی آنجایی است که تنها مردم عادی از آن آسیب دیدند و دولتمردان و نزدیکان وابستگانشان نه تنها آسیبی ندیدند بلکه فرصت را غنیمت شمرده و با سو استفاده از قدرت خانوادگی و با ایجاد فضایی آلوده به رانت شرایط را برای مردم هر روز بدتر و بدتر کردند...
نگارنده روی صحبتش با همه دولت های پس از جنگ است به ویژه دولت حاضر به ریاست جمهوری جناب دکتر حسن روحانی، که شاید بتوان ایشان را تنها رئیس جمهوری  معرفی کرد که تقریبا به اکثر وعده هایش عمل نکرد که این امر نیازمند جهد مضاعف از سوی ایشان ویا  اطرافیانشان بوده است. آقای دکتر روحانی ما فراموش نکردیم که صحبت از باز شدن فضا و فرصت برای تمام کسانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند کردید، سخن از شایسته سالاری زدید، گفتید که باید سینه ها از کینه ها پاک شود، کفتید حصر را برطرف می کنید،گفتید که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد خواهید کرد که مردم اصلا به یارانه ها نیازی نداشته باشند.
آغاز هر سال وعده دادید که امسال سال رونق اقتصادی است اما در پایان سال مردم گفتند دریغ از پارسال ...
شما حتی به اصلاح طلبان که با استفاده از سرمایه های اجتماعیشان و اعتماد عمومی مردم به آن ها توانستید قدرت را برای دو دوره به دست بگیرید فضا و فرصت لازم برای خدمت به کشور را ندادید چه برسد به سایر شایستگان !!!؟؟
خود را دولت تدبیر و امید و اعتدال خواندید، اما تدبیرش گویا صرفا جهت سو  استفاده بسیاری از وابستگان شما و ژن خوب ها بود و امیدی که هرگز لمسش نکردیم و اعتدالی که تنها خروجی آن ماندن سودجویان و مدیران آلوده به فاسد دولت گذشته در بدنه دولت شما و نفوذ مدیران بی کفایت و رانتی و دست نشانده در دولتتان شد !!!
تقریبا امری محال است وقتی هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم تا زمانی که شب هنگام بخوابیم چند خبر از رانت، دزدی،اختلاس، فساد، سواستفاده آقازاده ها از بیت المال را نشنویم !!! هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم نمی دانیم که تا عصر داراییمان چقدر قرار است کاهش ارزش پیدا کند !!؟ نمی دانیم که برای رزق و روزی خود در چه بخشی سرمایه گذاری کنیم!؟!؟ نمی دانیم که اندک دارایی حباب خود را حفظ کنیم یا جهت جلوگیری از کاهش ارزش آن چاره دیگری بیاندیشیم !؟ و ده ها مورد دیگر از مواردی که وقتی صبح از خواب بیدار می شویم نمی دانیم باید چه بکنیم که همه اینها حاصل از دولت بی تدبیر شماست که تا این حد نا امیدی را در جامعه تزریق کرده است ...
آقای دکتر روحانی  شما و سایر دولت ها در طی سالهای اخیر کدام شاخص مثبت را افزایش دادید و یا کدام شاخص منفی را کاهش دادید که خود را شایسته اعتماد عمومی مردم به دولت پر نوسان خود می دانید؟؟؟
شما شب در مصاحبه تلوزیونی سخن از فراوانی ارز و ثبات آن می کردید فردا قیمت آن غیر قابل مهار تر از همیشه می شد...
تنها شعار مبارزه با فساد دادید و پا را از شعاردادن فراتر نگذاشتید ، چرا که شما بهتر از نگارنده می دانید که مبارزه با فساد مثل شستن پله ها اتفاق می افتد که باید از بالا صورت پذیرد!!!فساد کنار گوش شماست و این را اکنون همه اقشار مردم می دانند و هرگز دنبال این سناریو نباشید که دادگاههای نمایشی مبارزه با فساد شما را باور کنند.
آقای دکتر روحانی این مواردی که در این یادداشت ذکر شد تنها بخشی از ده ها مشگلات و موانع پیش روی دولت شماست که مردم به دولتتان همچون دولت اردوغان اعتماد نمی کنند. و الا این مردم همان مردمی هستند که در سالهای جنگ و اوایل انقلاب برای ایثار و از خود گذشتگی و تقدیم جان خود برای این کشور در صف های طولانی می ایستادند، اینان همان مردمی هستند که از سفره خود و فرزندانشان می زدند تا برای دفاع از کشور داراییشان را تقدیم کنند، اینان همان مردمی هستند که گاها حتی تنها کفش و کلاه  موجود در خانه خود را برای رزمندگان می فرستادند، مردم برای کشور و انقلابشان همه کار کردند و حال شما باید با خود بیاندیشید که چه کردید که امروز نمی توانید دیگر آن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را جلب کنید، که اگر بیاندیشید حتما به نتیجه خواهید رسید، شاید مردم اگر ابتدا فرزندان و نزدیکان شما دولتمردان را ببینند که در صف فرودگاه های خارج از کشور ایستاده اند تا با دلارهای حساب های سنگینشان  در حال بازگشت به کشور هستند و ارزهای خارج شده به بهانه های واهی را باز می گردانند، مردم هم دوباره این صف ها را تشکیل دهند!!! شاید اگر مردم ببینند که شما بدون خودی و غیر خودی کردن برای استفاده از همه ظرفیت های علمی و انسانی کشور بر روی ژن های خوب و روابط قلم قرمز کشیده اید دوباره صف ها را تشکیل دهند، شاید اگر مردم ببینند که دادگاه همه مفسدان به صورت علنی و بدون حرف اختصاری در ذکر نامشان و شطرنجی کردن چهره شان برگزار می گردد وخروچی شفافی که همان بازگرداندن پول به خزانه کشور و دفاع از منافع عمومی کشور است دوباره صف ها را تشکیل دهند ...
در افکار مردم آقای دکتر روحانی امروز مردی است با وعده های بسیار،که عقیم مانده است و این بدترین خبر برای کسانی است که هم به شما اعتماد کردند و هم دیگران را مجاب کردند تا به شما اعتماد کنند .
کلام آخرم را به شما اینگونه می گویم :
 تشکیل صف هایی که آرزویش را دارید و حسرت همسایه را می خورید اتفاق نمی افتد مگر اینکه شما ابتدا صف هایتان را تشکیل دهید و به قول معروف اسماعیلتان را قربانی کنید.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved