Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > بهزیستی نوشهر نیازمند هوای تازه و پاک!!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / نظرگاه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / حرف شمالی ها / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 906
8-02-1403, 01:40
زیر تیغ نقد!
بهزیستی نوشهر نیازمند هوای تازه و پاک!!

بنظر می رساند پنهان ماندن عملکرد رئیس بهزیستی نوشهر در زیر چتری بنام "هم محلی گری رئیس بهزیستی کشور" باعث تحت شعاع قرارگرفتن عملکرد ضعیف وی شده است!

حرف شمال: در نظر داریم با واکاوی کوتاه از عملکرد مدیران ادارات مختلف نوشهر نسبت به عملکرد آن مدیر، نقد منصفانه رسانه ای داشته باشیم تا بتوان با نقد بی پرده و بی تعارف به روند توسعه شهرستان نوشهر کمک کرد.
 
در اولین گام به سراغ اداره بهزیستی نوشهر رفتیم؛ اداره که مديريتش بر عهده شخصی است که بنظر میرسد به دوره طولانی و کم تحرک ده ساله اش نزدیکتر شده است!!
جواد بسطامی بدلیل بچه محل بودن با رييس سازمان بهزیستی کشور تاکنون تقریبا از دامنه امني در برابر تغییرات برخوردار است درحالی که در دوران فرماندار گذشته نیز تغییر وی به خط پایان نرسیده بود که بدلیل برخی ملاحظات سیاسی و قبیله گری این تودیع موقتا برگزار نشد اما واقعیت امر در بررسی این اداره نشان می دهد که جامعه هدف معلولين و مددجویان در اين روزها حال خوشی ندارند و آنقدر ناخوش که حالا حتی رمقی برای شنیدن صدایشان هم شنیده نمی شود؟!
در بررسی های صورت گرفته نشان میدهد طولانی شدن مدت مدیریت بسطامی در اداره مهمی چون بهزیستی هم اکنون آثار فرسودگی و بی انگیزه گی در بدنه این اداره ایجاد کرده؛هرچند دوران مدیریت وی با عنوان "سرپرستی"نیز از مرز اختیارات قانونی نحوه مدیریت سرپرستی نیز گذر کرده بود؟!
بررسی عملکرد بهزیستی نوشهر به دلیل تولیت در حوزه آسیب های اجتماعی و مسئولیت اورژانس های اجتماعی در این حوزه نشان می دهد که آمار طلاق،  اعتیاد و بزهکاری در نوشهر دارای رشد چشمگیر بوده و این نتایج تاسف آمیز دلیلی دیگر شده تا عملکرد مدیریت قریب به ده ساله بسطامی بیشتر مورد نقد قرار گیرد؛ بی برنامه گی و عدم تدوین افق ترسیمی برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و آسیب های خانمان سوز در بهزیستی نوشهر نشانه های دیگر از روزمره گی ها و روزمرگی در مدیریت بهزیستی شهرستان دارد؟!
جمعی از کارکنان این اداره که نخواستند نامشان فاش شود (بعلت نگرانی از امنیت شغلی) از نارضایتی های مدیریتی در بهزیستی نوشهر انتقاد کردند و خواستار بررسی بیشتر در  عملکرد مدیریت این مجموعه شدند. اگرچه مصداق این دیدگاه می توان از برخورد مدیریت و برخی کارشناسان بهزیستی پس از گزارش های رسانه ای از وضعیت معیشتی مدد جویان و معلولان یافت که متاسفانه پس از هر گزارش رسانه ای به جرم درددل کردن معلولين با رسانه ها یا با آن معلول از سوی کارشناس مربوطه برخورد شده و یا آنکه از سهمیه برخورداری معلول موردنظر از خدمات بهزیستی نوشهر محروم گردید (مستند این گزارش و نام معلول، رسانه گزارش دهنده و کارشناس برخوردکننده با معلول، موجود است ).
بنظر می رساند پنهان ماندن عملکرد رئیس بهزیستی نوشهر در زیر چتری بنام "هم محلی گری رئیس بهزیستی کشور" باعث تحت شعاع قرارگرفتن این عملکردها شده؛ این درحالی است دکتر انوشیروان محسنی بندپی مرد خستگی ناپذير خدمت بارها در طی مدیریت های مختلف دستگاه های در سطوح ملی و منطقه ای نشان داد آنچه برایش مهم است خدمت به مردم و پیشرفت کشور نه آنکه مدیری بواسطه خویشاوندی با وی بتواند در دایره امنیت و بقای ماندگار بماند؟!
بنظر می رسد بهزیستی نوشهر به هوای تازه و پاکی نیاز دارد تا رسیدگی به امورات معوقه مددجویان و معلولان و همچنین رفع مشکلاتی نظیر مشکلات زنان بی سرپرست از اطمینان بیشتر برخوردار شود و نمیتوان مدیریت ضعیف بهزیستی را با عناوین خویشاوندی و یا برپایی همایش های خاص و برگزاری نمایشگاه های بیهوده و بی هدف از منظر انتقاد پوشاند؟!
در بخش های دیگر به وضعیت عملکردی مدیران دستگاه های اجرایی دیگر در نوشهر خواهیم پرداخت.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved