Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > گزارشی از یک تودیع جنجالی!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / اجتماعی / مجلس / گفتگو / سیاسی
نسخه چاپی
کد خبر : 892
9-01-1403, 20:57
گزارشی از یک تودیع جنجالی!

مگر ما چند مدیر زن پرورش داده‌ایم؟ ما سرمایه‌های نظام هستیم. این سرمایه نباید به بطالت بگذرد. بنده نه کسی را زیر سوال می‌برم و نه به کسی توهین می‌کنم. فقط سوال دارم: آیا دولت عوض شده است یا من تخلفی کردم؟

حرف شمال/ جمشیدی از آبان‌ماه سال 92 طی حکمی از سوی ربیع فلاح استاندار وقت به سمت مدیرکلی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران منصوب شد. جمشیدی پس از 4سال مدیریت در این حوزه اسفند96 و پس از پایان یکی از جلسات شورای اداری استان هنگامی که در سفر زیارتی کربلا قرار داشت، جای خود را به سمیه قاسمی طوسی داد.

 

مریم جمشیدی کیست؟

مریم جمشیدی متولد ۱۳۵۸ در شهرستان فریدونکنار استان مازندران است. وی دارای مدرک کارشناسی دبیری زبان و ادبیات عرب، کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی و دکتری زبان و ادبیات فارسی است.
از مهم‌ترین سوابق علمی و پژوهشی جمشیدی می‌توان به سخنرانی و چاپ بیش از ۹۵ عنوان مقاله درسمینارها و همایش‌های ملی و بین المللی اشاره کرد. وی دارای سوابق مشخص  پژوهشی و آموزشی در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ است.
 همچنین از مهم‌ترین سوابق اجرایی جمشیدی می‌توان به مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و مشاور استاندار مازندران از ۹۲ تا اسفند ۹۶ و عضو شورای فرهنگی استان اشاره نمود.
 جمشیدی در حوزه تالیفات در موضوعات مذهبی، ادبیات داستانی و اجتماعی نیز فعالیت نموده است. کتاب‌های وی عبارتند از:
۱۱.حواریون امام حسین(ع)

۲. نرگس

۳. مادر

۴.علی به زبان زمان

۵.  شش روز

 

از تودیع در سفر تا انتشار ویدئو خطاب به روحانی

جمشیدی از آبان‌ماه سال 92 طی حکمی از سوی ربیع فلاح استاندار وقت به سمت مدیرکلی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران منصوب شد. جمشیدی پس از 4سال مدیریت در این حوزه اسفند96 و پس از پایان یکی از جلسات شورای اداری استان هنگامی که در سفر زیارتی کربلا به سر می برد، جای خود را به سمیه قاسمی طوسی داد. وی اکنون پس از گذشت حدود دو ماه با انتشار ویدئویی خطاب به رئیس‌جمهور شرایط و چگونگی تودیعش را توضیح داده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است. متن ویدئو منتشر شده از سوی جمشیدی به شرح ذیل است:
به نام خداوند بزرگ دادگر

مریم جمشیدی هستم از استان مازندران. به مدت 4سال از آبان 92 تا 1 اسفند 96 در کسوت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری عاشقانه و جانانه برای مردم کار کردم. در ایام انتخابات با اخذ حکم رابط روستایی، به مدت 20روز مرخصی گرفته و برای پیروزی دکتر روحانی تبلیغات و سخنرانی‌های بسیاری داشتم. دقیقا از 30اردیبهشت پرونده انتخاباتی دارم که بعد از کلی دوندگی و رنج و زحمت، بدون هیچ حمایتی در سطح استان در نهایت حکم تعلیقی جزای نقدی را به مدت 4سال برایم صادر کردند. زمانی که در سفر کربلا بودم استاندار جدید مازندران بنده را تودیع کردند. البته بعدا اعلام کردند که من ایشان را از مدار مدیریتی خارج نمی‌کنم اما در 28اسفند سال 96 یعنی در آخرین روز کاری بدون اطلاع بنده و بی هیچ حمایتی بازگشت به کار من را به آموزش و پرورش ابلاغ کردند. اینک بنده در سمت مربی پرورشی یک مدرسه ابتدایی در یکی از روستا‌های بابل مشغول خدمت هستم. حرف من این است: من از آن دست پاشنه ور کشیده ها بودم که کنار گذاشته شدم، از طرف همان مدیرانی که به قول دکتر روحانی از تلفن این و آن می‌ترسند. به همان شکل ترسیدند و مرا حذف کردند. تنها علت کنار گذاشته شدن و حذف من به این شکل 4سال کار دلسوزانه و تبلیغات در دوره انتخابات بود؛ برای اینکه به عقب برنگردیم. آیا این رویه اطاعت از تاکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت جوانان است؟ یا اینکه رئیس جمهور محترم در مجامع مختلف به عناوین و اشکال مختلف اعلام کردند که باید از زنان توانمند استفاده کرد. من امیدوارم گوش شنوایی باشد که صدای من را بشنود و به گوش رئیس جمهور محترم برساند. من هنوز امید دارم به تدبیر مردی که بخاطرش با مجاهدت و با تلاش و رنج بسیار از همه چیز گذشتم.
 بنشینم و صبر پیش گیرم!

باری، لطف خدا پس از چهارسال کاربی وقفه بدون حتی یک روز مرخصی  که اسنادموجود است-  جز همان  مرخصی که برای انتخابات اشاره شد- عازم سفر کربلا و زیارت حریم عشق شدم. البته واضح است که سفر با هماهنگی حراست و همچنین درخواست مرخصی و موافقت مدیر کل حوزه استاندار بوده است.
در سفر بودم که شنیدم در جلسه شورای اداری تودیع شدم. البته پس از بازگشت استاندار محترم در جلسه تودیع دیگری صراحتا اعلام وتاکید کردند که مدیری باچنین توان بالای مدیریتی  را از مدار مدیریت استان خارج نخواهند نکرد ولی درروز ۲۸ اسفند پایان ماموریتم و بازگشت به آموزش و پرورش را بی هیچ اطلاع قبلی اعلام کردند و بی هیچ  حمایتی از سوی استاندار  محترم و معاون سیاسی امنیتی ایشان!البته دردهه سوم فروردین بصورت اتفاقی  از این مساله مطلع شدم و علیرغم پیگیری های متعدد  با بزرگواران استان به هیچ پاسخ روشنی نرسیدم و دانستم گویا  پاسخ کار و خدمت دلسوزانه و وفاداری به دولت وقت  در این استان جز تحقیر و  حذف نیست!
و هم اینک ابلاغ مربی پرورشی ابتدایی روستایی را دارم!
خدا را سپاس که در طول دوران خدمتم سازنده ترین تعاملات را با کلیه  نهادها ، مدیران اعم از ستادی واجرایی و رسانه ها داشته ام از جمله مدیران دفاتر اجتماعی ، روابط عمومی و امثالهم  که  به لحاظ کاری بیشترین ارتباط باایشان جهت پیشبرد امور بوده است.
من نه باکسی مشکل داشتم نه دارم نه قصد تخریب کسی را... که عمر کوتاه  و دنیای فانی، مجال پرداختن به هیچ کار بیهوده ای نیست  و بقول مولایم حسین اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید!
خداوند بزرگ بعنوان بزرگترین و امن ترین پشتیبانم در همه سالهای عمرم ، شاهد و ناظر می باشد که هیچ دغدغه ای جز رضایت او و بندگانش نداشته ام. پست‌ها و مسئو‌لیت‌ها جز امانت‌هایی تعهد‌آور نیستند.  و هر گونه دلبستگی به آن نباید و نشاید.

جمشیدی: استاندار باید پاسخگو باشد

جمشیدی با اشاره به تعامل بالای خویش با اقشار مختلف، عنوان کرد: بنده 4سال بدون نگاه جناحی و سیاسی، جانانه کار کردم. برای من خدمت به مردم مهم بود. بنده با آقای طوسی هیچ مشکلی نداشته و ندارم.
وی ادامه داد: مگر ما چند مدیر زن پرورش داده‌ایم؟ ما سرمایه‌های نظام هستیم. این سرمایه نباید به بطالت بگذرد. بنده نه کسی را زیر سوال می‌برم و نه به کسی توهین می‌کنم. فقط سوال دارم: آیا دولت عوض شده است یا من تخلفی کردم؟
مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، افزود: آیا شایسته است که ما هم در زمان دولت قبلی محجور بمانیم و هم در زمان فعلی و آن هم برای دولتی که برایش فعالیت کردیم؟ تبلیغات بنده برای دکتر روحانی جهت دریافت پست و مقام نبود. من برای تفکراتم ارزش قائل بودم. من نمی‌خواستم هم به نعل بزنم هم به میخ! به همین جهت وقتی آقای استاندار در جلسه تودیع و معارفه بنده که بعد از سفر کربلای من انجام شد، می‌گویند(( ما خانم جمشیدی را از مدار مدیریتی خارج نمی کنیم.)) امروز باید پاسخگو باشند. اگر قرار نبود که بنده از مدار مدیریتی خارج شوم پس امروز خانم جمشیدی کجاست؟/مازند مجلس



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved