Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > عبور از کنارگذر نوشهر رویان با ارابه های مرگ!!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 883
10-01-1403, 03:27
عبور از کنارگذر نوشهر رویان با ارابه های مرگ!!

جاده کنارگذر ساحلی نوشهر - رویان یکی از راههای پرتردد و غیرایمن غرب مازندران است که از دیرباز تاکنون، عده زیادی از مسافران و گردشگران را به کام مرگ کشانده و در افکارعمومی به جاده مرگ شهرت یافته است.

حرف شمال: این مسیر2 خطه ترانزیتی به طول حدود 40 کیلومتر که در ضلع شمالی آن دریای خزر و در ضلع جنوبی جنگل های زیبای البرز قرار دارد برای هر مسافر و گردشگری که از این مسیر برای رسیدن به غرب و شرق مازندران تردد می کند از جذابیت خاصی برخوردار است.
بر اساس اعلام منابع رسمی طی سه ماه گذشته در این محور کوتاه 12 نفر در جریان تصادفات مختلف جان خود را از دست دادند و 25 نفر در این حوادث مجروح شده بودند.
بررسی ها نشان داده آنچه باعث شده تا این مسیر حادثه ساز برون شهری نسبت به سایر راههای غرب استان مازندران از سهم ترافیکی بیشتری در حوزه بار و مسافر برخوردار شود علاوه بر برخورداری از جاذبه های طبیعی و نیز تردد بی شمار مسافران ، گردشگران عامل عمده آن به ترانزیت کالا براثر فعالیت ادارات کل بنادر ودریا نوردی و گمرکات در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر برگردد.
این جاده ناایمن و حادثه ساز در تمامی ماه ها بویژه نیمه نخست سال همزمان با آغاز ورود گردشگران و مسافران صحنه های دلخراش رانندگی متعددی را به خود دیده به نحوی که بهار زندگی شمار انبوهی از مسافران رهگذر در این مسیر را به برگ ریزان خزان تبدیل کرده است .
رئیس پلیس راه کنارگذر ساحلی غرب مازندران در این باره می گوید :‌ کنارگذر نوشهر - رویان از لحاظ کم توجهی به نکات فنی ، جزو ناامن ترین و حادثه خیزترین راه های این منطقه گردشگرپذیراست.
محور کنارگذر ساحلی شهرهای ساحلی غرب مازندران حدود 150 کیلومتر طول دارد که از منطقه 'چلندر' نوشهرآغاز شده و تا رامسر ادامه دارد.
سرهنگ فرزاد ملک محمدی افزود :‌ این جاده در بیشتر روزها بویژه تعطیلات نوروزی شاهد وقوع حوادث دلخراش رانندگی است که در پی آن عده زیادی از مسافران در این اتفاقات ناگوار مجروح و یا آنکه جانشان را از دست دادند.
وی ، نداشتن سیستم روشنایی به اندازه مورد نیاز ، باریک بودن دهنه پل ها ، بریدگی های ناامن ، دوربرگردان های غیراستاندارد ، فرسودگی تابلوهای راهنما ، مجهز نبودن به سامانه تردد شمار ، دوربین های سرعت سنج و نداشتن کمربندی را جزو نواقص فنی این جاده معرفی کرد.
وی اظهار داشت :‌چنین مشکلاتی باعث شده تا این مسیر به جاده مرگ شهرت یابد و هرچند بارها در نشست های مختلف بویژه شورای ترافیک شهرستان و نیز استان مطرح شد ولی تاکنون برای ایمن سازی آن به نحو مطلوب اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای نوشهر نیز گفت :‌ بررسی های که از سوی مشاوران در این جاده صورت گرفته آن اینکه از مجموع حدود 22 دوربرگردان موجود ، حدود 21 دوربرگردان غیراستاندارد است .
سهیل درویش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ اعتباری که برای استاندارد سازی هر دور برگردان برآورد شده بیش از 10 میلیارد ریال است که تامین آن برای این نهاد به آسانی ممکن نیست.
وی اظهارداشت :‌‌ سال گذشته با تامین حدود 10 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستانی و استانی یک دوربرگردان در منطقه سی سنگان با تملک اراضی استاندارد سازی و ضمن آنکه در پی چنین اقدامی حدود سه بریدگی حادثه ساز نیز حذف شد.
وی اظهارداشت :‌ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفری که در نوروز امسال به غرب مازندران داشتند این وعده را داد با تخصیص اعتبار سعی می شود حدود 3 دوربرگردان استاندارد یکی در مسیر کمربندی نوشهر - چالوس و 2 دوربرگردان دیگر هم در مسیر نوشهر - رویان ساخته شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشهر گفت :‌ وجود این دوربرگردان های غیرفنی سبب شده تا حوادث دلخراش رانندگی زیادی در این مسیر رخ دهد ضمن آنکه بخشی از این حوادث به علت بعد مسافت حدود یک کیلومتری دوربرگردان ها و نیز تردد خلاف جهت خودروها در این منطقه رخ می دهد.
پیش از این نیز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفری که چهاردهم ماه جاری برای بررسی مشکلات جاده ای شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت داشت، گفت که با توجه به مشکلات ترافیکی در جاده های غرب مازندران عزم دولت برای توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای و تامین ایمنی جاده ها برای بازکردن گره کور معابر برون شهری این مناطق جدی است.
عبدالهاشم حسن نیا در گزارشی اعلام کرد برای هزینه کردن در حوزه کارهای مطالعاتی، اجرای کامل طرح های نیمه تمام و بهبود وضعیت راه های ارتباطی دراین منطقه دولت مشکلی از لحاظ اعتباری ندارد.
وی با بیان آنکه قطعه یک آزاد راه تهران - شمال امسال به بهره برداری و زیربارترافیک خواهد رفت ، ادامه داد : بنابراین درپی گشایش این طرح ملی و کاهش بعد مسافت کرج - چالوس به یقین شاهد استقبال بیشتر مسافران و نیز افزایش بارترافیکی در شهرهای غرب مازندران خواهیم بود./ایرنا



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved