Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > طرح منطقه آزاد از سوی دولت رد شده است/ جذب اعتبار ملی 2 هزار میلیارد تومانی برای راه‌های استان

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی
نسخه چاپی
کد خبر : 88
4-02-1403, 20:16
طرح منطقه آزاد از سوی دولت رد شده است/ جذب اعتبار ملی 2 هزار میلیارد تومانی برای راه‌های استان

استاندار مازندران در نشست خبری گفت: سه منطقه آزاد را در استان پیشنهاد دادیم که از سوی دولت در این سفر رد شد.

حرف شمال: ربیع فلاح در نشست خبری پس از سفر دولت به مازندران گفت : از مردم برای استقبال از کاروان تدبیر و امید در مازندران به‌ویژه مرکز استان، قدردانی می‌کنم.

وی درباره اهداف و دستاوردهای سفر دولت به مازندران افزود: به فراتر از همه درخواست‌ها و نیازهایی که احساس می‌کردیم در سفر ریاست‌جمهوری باید دست یابیم، دست پیدا کردیم.  

استاندار مازندران با بیان اینکه بیش از اعتبار استانی در بخش ملی توانستیم بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان جذب کنیم، خاطرنشان کرد: سفر کاروان تدبیر و امید به دیگر استان‌ها را رصد کنید، کم‌تر از یک‌هزار میلیارد تومان دولت به این استان‌ها اختصاص داده، در حالی که 991 میلیارد تومان به حوزه‌های متفاوت در مازندران تخصیص پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه قطعه یک، دو و چهار آزادراه تهران شمال تا پایان سال 96 افتتاح می‌شود، تصریح کرد: برای تکمیل نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر برای 50 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد.

فلاح با بیان اینکه به مردم عرض می‌کنم در این مقطع قرارداد 750 میلیون دلاری با شرکت خارجی بستیم، ادامه داد: از قائم‌شهر تا نور صددرصد زیر پوشش این شرکت خارجی قرار می‌گیرد و برای همیشه بحث پسماند استان به شکل زباله‌سوز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 900 طرح نیمه‌تمام در استان داشتیم، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها باید در زندگی روزانه مردم تاثیر داشته باشد، 100 میلیارد تومان برای جاده هچیرود لحاظ شد و این محور، از پروژه‌های تاثیرگذار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه کمربندی‌های استان تا پایان سال به اعتبار می‌رسد، اضافه کرد: آب آشامیدنی در استان مسئله مهمی است و در بیشتر شهرها اعتبارات بسیار خوبی لحاظ شد، در تابستان هم برای تامین آب زراعی مشکل داریم، چون مهار آب‌های سطحی صورت نگرفته است که در این حوزه هم 700 مورد آب‌بندان در استان باید بازسازی، نوسازی و اصلاح شود.

این مسئول با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌میلیارد مترمکعب آب می‌توانیم در این آب‌بندان‌ها ذخیره کنیم، بیان کرد: پنج درصد از سد البرز باقی مانده تا بتوانیم برای شهرهایی مثل شیرگاه و زیراب، آب‌رسانی کنیم.

فلاح با بیان اینکه برنامه‌هایی که در درازمدت باید صورت گیرد را قول می‌دهم در مدت زمان کمتری انجام شود، گفت: بعضی از طرح‌ها باید به صورت ملی صورت گیرد و همه وقت را لحاظ می‌کنیم تا بودجه‌های زمان‌بندی شده را به موقع جذب کنیم.

استاندار مازندران درباره حوزه سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: بخشی از طرح‌ها را می‌توان براساس آیین‌نامه واگذار کرد تا بخش خصوصی این طرح‌ها را اجرا کند.

این مسئول درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید، ادامه داد: نزدیک به 24 درصد از عرصه استان را درباره معدن قرارداد بستیم و شرکت قدیر و یک شرکت خارجی در این زمینه قرارداد بسته است.

فلاح با بیان اینکه پروژه‌های قابل توجه در حوزه تولیدی، گردشگری و ... داریم، خاطرنشان کرد: هنوز تحریم‌ها به اتمام نرسیده و قرارداد 750 میلیون دلاری که بستیم نیاز دارد زمینه اجرا شدن برجام فراهم شود که البته شورای نگهبان هم برجام را تایید کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فک‌پلمب تجهیزات نساجی در طول یک سال اخیر صورت گرفت، اظهار کرد: در مقطعی 15 میلیارد تومان مطالبات کارگران نساجی را پرداختیم و پس از آن سرمایه‌گذار با مشکلاتی مواجه بود که در سفر دولت این مشکل رفع شد.

این مسئول با بیان اینکه در هفته دولت 470 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد، افزود: در این سفر چند مرکز درمانی در ساری، قائم‌شهر و آمل، راه‌های روستایی  کمربندی‌ها، واحد تولیدی فولاد بشل و ... در این سفر افتتاح شد و سرمایه‌گذاری و اعتبار برای سال‌های آینده برای ما در این سفر مهم بود.

فلاح درباره پروژه‌های مسکن مهر، گفت: حدود 60 هزار مسکن‌مهر در مازندران داشتیم که 50 هزار واحد واگذار شده و 10 هزار واحد باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه ساختمان اصلی پروژه‌های مسکن‌مهر به پایان رسیده است که تا پایان امسال دیگر نیازهای این پروژه‌ها تامین می‌شود، تصریح کرد: درباره مسکن اجتماعی هنوز در دستور کار نداریم و دستوری به ما ابلاغ نشده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه میزان بهره‌وری ما از آب‌های سطحی 45 تا 50 درصد است، ادامه داد: به‌دنبال این هستیم سد هراز را از طریق فاینانس با 1400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه رئیس‌جمهوری درباره بسته اقتصادی که در ساری عنوان کرد بیش از 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی تزریق می‌کند، تصریح کرد: این موضوع سبب رونق اقتصادی در مازندران هم می‌شود که اشتغال را هم در پی دارد.

فلاح با اشاره به افزایش سه برابری اعتبار اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران برای مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان، افزود: هر مهارت‌آموخته می‌تواند تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کند و قول می‌دهیم برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه افراد دارای ایده هم می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نسبت به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند، خاطرنشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت هم در این بخش لحاظ شده است.  طرح منطقه آزاد از سوی دولت رد شده است/ جذب اعتبار ملی 2 هزار میلیارد تومانی برای راه‌های استان

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سالن کشتی حدود 5 هزار نفری در جویبار احداث می‌شود که اعتبار آن مشخص شده است، اظهار کرد: سالن هزار نفری ورزشی ساری، سالن ورزش در قائم‌شهر و بهنمیر جزو 45 طرح مصوب شده سفر دولت به مازندران است.

این مسئول با بیان اینکه طرح‌های نیمه‌تمام را واگذار می‌کنیم، افزود: مازندران استان ورزشی است و مدال‌آوران و قهرمانان بسیاری در حوزه ورزش داریم و اعتباری هم در این زمینه لحاظ شد.

فلاح درباره منطقه آزاد در مازندران گفت: نشست‌هایی با نمایندگان مجلس داشتیم، سه منطقه آزاد را در استان پیشنهاد دادیم که رد شد، رئیس‌جمهور اعلام کرد منطقه آزاد باید صادرات‌محور باشد و قرار شد گزارشی از سوی ترکان اعلام شود، تاکنون منطقه آزاد در مازندران از سوی دولت اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه طرح منطقه آزاد از سوی دولت رد نشده است، تصریح کرد: بعضی رسانه‌ها منطقه آزاد را اعلام کرده‌اند که این مسئله را تکذیب می‌کنم و هیچ منطقه آزادی در استان اعلام نشده است، قرار است ترکان در این زمینه گزارش اعلام کند و سپس منطقه آزاد اعلام شود.

استاندار مازندران با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری برای تامین خسارت طوفان اخیر در استان، ادامه داد: روز گذشته برآورد خسارت طوفان اخیر را انجام دادیم و منتظر دریافت اعتبارات و پرداخت به خسارت‌دیدگان هستیم که از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود.

فلاح با بیان اینکه در بخش کشاورزی، درباره احیای جنگل‌های مخروبه حدود هشت تعاونی داریم که در مقطعی متوقف شد و اعتباراتی در این زمینه دریافت کردیم، گفت: تجهیز و نوسازی و زهکشی اراضی کشاورزی در دستور کار است و برای  تولید ماهی در قفس  تا 60 هزار تن اعتبار گرفتیم و اراضی شیبدار هم اعتباراتی را به خود اختصاص داد، برای آب‌رسانی به‌ویژه در غرب مازندران و همچنین شهرهای الف تصمیم‌گیری‌هایی شده است و رئیس‌جمهوری اعتبارات ملی به استان اختصاص داد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved