Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > شهرستان نوشهر دارای بستر اقتصادی مناسب جهت توسعه گردشگری گل و گیاه است

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / نظرگاه / کانال رویداد / حرف شمالی ها / اجتماعی / فرهنگ و هنر
نسخه چاپی
کد خبر : 868
8-02-1403, 01:52
مهدی اسحقی؛ رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر،؛
شهرستان نوشهر دارای بستر اقتصادی مناسب جهت توسعه گردشگری گل و گیاه است

برنامه‌ ریزی و توسعه گردشگری گل و گیاه در شهرستان نوشهر که به­ عنوان یکی از مناطق مستعد این شکل گردشگری مطرح است، نیازمند توجه به ابعاد مختلف تأثیرگذار بر توسعه این نوع گردشگری می باشدکه یکی از وجوه آن مسأله رضایتمندی گردشگران است!

حرف شمال: مهدی اسحقی؛ رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر، به مناسبت برپایی جشنواره و نمایشگاه ملی ارکیده در شهرستان نوشهر، طی نگارش یادداشتی که برای حرف شمال  ارسال شده است به این ابعاد مهم گردشگری گل و گیاه منطقه پرداخته است:
گردشگری که امروزه از جمله اولین فعالیت‌ها جهت اشتغال‌ زایی و درآمد زایی در جهان محسوب می‌شود در سال‌ های اخیر با رشدی شتابان، توانسته جایگاه خود را به بالاترین سطح ارتقاء دهد.
صنعت گردشگری به­ دلیل ماهیت چترگونه خود دارای انواع گوناگونی است و به بخش‌های متفاوتی تقسیم می‌شود که یکی از زیر مجموعه‌ های آن گردشگری کشاورزی است.
این شکل گردشگری به­ عنوان یکی از فعالیت‌ های تفریحی موفق، با آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی خود توانسته به راهکاری برای توسعه مناطق روستایی و کم ‌تر توسعه­ یافته تبدیل شود.
از مهم ترین شروط برنامه ‌ریزی و توسعه گردشگری، شناسایی مناطق مستعد گردشگری و عوامل مؤثر بر توسعه آن است.
شهرستان نوشهر به­ دلیل دارا بودن جاذبه‌ های بی­ نظیر از جمله مزارع و باغات پرورش گل و گیاه، جشنواره ­های گل ارکیده و ... از بستری مناسب جهت توسعه گردشگری گل و گیاه برخوردار است.
لذا برنامه‌ ریزی و توسعه گردشگری گل و گیاه در شهرستان نوشهر که به­ عنوان یکی از مناطق مستعد این شکل گردشگری مطرح است، نیازمند توجه به ابعاد مختلف تأثیرگذار بر توسعه این نوع گردشگری می باشد که یکی از وجوه آن مسأله رضایتمندی گردشگران است.  
سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات زیر ساختی و تبلیغات می تواند آثار مثبتی در زمینه توسعه گردشگری گل و گیاه در شهرستان نوشهر داشته باشد.
ضمن تشکر از همه برگزار کنندگان جشنواره گل ارکیده امیدواریم با برپایی اینگونه جشنواره ها در شهرستان نوشهر شاهد پویایی و جذب گردشگر همراه با رونق اقتصادی شهرستان باشیم.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved