Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > این چه مدیری است که دلال ها را چاق کرده/ آقایان مردم از شما ناراضی اند!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 854
9-01-1403, 19:18
انتقاد بی سابقه استاندارمازندران از بعضی مدیران استان؛
این چه مدیری است که دلال ها را چاق کرده/ آقایان مردم از شما ناراضی اند!

استاندار مازندران خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی که افرادی در دستگاه شما نفوذی و با سفارش وارد شدند و پارتی بازی انجام می دهند، گفت: امروز فضای اداری و اقتصادی استان مطبوع نیست و مردم از عملکرد مدیران ناراضی اند!

حرف شمال: محمد اسلامی روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در محل سالن استانداری ، دغدغه اصلی استان را اشتغال و معیشت آنان دانست و در عین حال گفت که در چنین شرائط ،نباید مقوله گرفتن خدمات اداری نیز برای مردم عذاب آور شود.
 
وی افزود: به عنوان مثال درحالی که راههای اصلی به عنوان یک زیر ساخت مهم توسعه مازندران هنوز به اتمام نرسیده است، هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان پروژه های جدیدی از راه فرعی در حوزه انتخابیه خود معرفی و پیگیری می کنند.
استاندار مازندران ادامه داد: از طرفی در حالی که مازندران با همه ظرفیت های تولیدات محصولات کشاورزی ، گردشگری طبیعی ، فرهنگی و باستانی ، دریا ، کوه و جنگل باید یکی از راه حل های مسایل کشور باشد ، تبدیل به مساله شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید کار و فعالیت واقعی انجام بدهیم، خاطر نشان کرد: دولت چندین مصوبه برای رفع موانع و مشکلات برای استان تصویب کرده است،اما همچنان مازندران با مشکلات عدیده ای مواجه است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه ناکارآمدی در مدیریت سبب شد تا شاهد چاق شدن دلالی در بخش های مختلف استان باشیم، گفت: اینکه همچنان مازندران وارد کننده شیر برای صنایع لبنی و علوفه برای دام باشد ،جای تاسف است.
بر اساس آمار رسمی انجمن صنایع غذایی مازندران 24واحدلبنی استان از خیلی ضعیف تا خیلی خوب با ظرفیت جذب یک میلیون و 700هزار تن شیر فعال هستند که فقط 20 درصد شیر مورد نیاز این واحد ها در داخل استان تامین می شود و باقی خارج از استان وارد شود.
بر اساس وابستگی 80 درصدی صنایع لبنی مازندران به تامین شیر از خارج استان ،هزینه حمل و نقل شیر از استان های مختلف به مازندران 60میلیارد تومان است.
همچنین بر اساس آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران ،سالانه نیاز به حدود یک میلیون و 300هزار تن علوفه در استان است که کمتر از 800هزار تن در مازندران تولید و مابقی واردات صورت می گیرد.
مازندران حدود هفت میلیون واحد دامی در قالب 10 هزارو 500واحد دامپروری صنعتی و سنتی دارد که فقط 500واحد آن صنعتی است و مابقی به صورت دامداری سنتی فعالیت می کنند.
استاندار مازندران گفت: در حالی فقر و مشکلات اقتصادی و معیشتی در روستاهای مازندران بیداد می کند که ظرفیت های توسعه ای روستاهای استان در حوزه تولید واشتغال بسیار بالا است، نمونه بارز از ضعف مدیریتی ،حذف شدن دامداری های یک تا سه راسی در خانوار های روستایی است.
وی با بیان اینکه بررسی های 2ماهه اخیر استانداری نشان می دهد که در حوزه صنعت برخی ها با صورت حساب های چاق و چله تسهیلات قابل توجهی را دریافت کرده اند که منجر به افزایش تولید و حفظ اشتغال نشده است، گفت: از 2هزارو 500موافقت اصولی یک هزار واحد آن هنوز عملیاتی نشد، 500واحد راکد و فقط یکهزار واحد آن فعال است.
اسلامی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده ازچند دانشگاه استان مازندران معلوم شده است که بعضی از رشته های دانشگاه ها مرتبط با نیاز استان نیست، بیان داشت: در حالی که خانواده ها هزینه زیادی را برای تحصیلات عالی فرزندان خوددمتقبل می شوند ، اما ساماندهی رشته های تحصیلی در دانشگاه های استان صورت نگرفته است.


**صدور مجوزهای احساساتی در مازندران
استاندار مازندران با بیان اینکه مجوز های استان بدون توجه به عرضه و تقاضا صادر می شود، گفت: نباید مجوز ها به صورت احساساتی صادر شود ، باید ظرفیت های داخلی و خارجی را بسنجیم ، چراکه تولیدات باید رقابت پذیری داشته باشند، در غیر اینصورت از گردونه خارج می شوند.
وی برند سازی محصولات تولیدی در استان را مهم توصضیف کرد و ادامه داد: بعضی از محصولات استان ظرفیت برند سازی دارد ، اما به آن بی توجهی می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از جلسات استان خروجی ندارد ، گفت: تعدد جلسات باید حذف شود و جلساتی که بر اساس مقررات تشکیل شود، باید خروجی منجر به رضایت مندی مردم را داشته باشد.
اسلامی با تاکید بر اینکه نباید باری به هر جهت کار کنیم، گفت: دستگاه های اجرایی باید تغییر نگرش را در اجرایی شدن راهبردهای اقتصادی مقاومتی از خود شورع کنند.
وی توضیح داد: اقتصاد مقاومتی یعنی بدون تعریف جدیدی از ردیف بودجه ای ،مشارکت دادن مردم و بخش خصوصی برای رسیدن به هدف تعیین شده است.
استاندار مازندران ،آزاد سازی سواحل دریای خزر ،ساماندهی معادن شن و ماسه ،کنترل شیرابه و مدیریت صحیح پسماند،کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز را از برنامه های جدی استان برشمرد و گفت :توسعه امنیت و کنترل آسیب های اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار مازندران تاکید کرد که باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگ و هنر ، نشاط اجتماعی را در استان گسترش بدهیم.
وی در بخش دیگری ضمن قدر دانی حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و سپاه در ناآرامی های اخیر استان ، گفت: اینکه بتوانیم مردم را از برخی سوء استفاده کنندگان تشخیص بدهیم کار سختی بوده است که نیروهای انتظامی و امنیتی به درستی این مقوله را مدیریت کردند.


** افزایش رضایتمندی مردم هدف غایی نظام است
سردار سید محمود میر فیضی فرمانده نیروی انتظامی مازندران در این جلسه رضایتمندی مردم را هدف نهایی نظام دانست و گفت: یقین داشته باشید مردم با نظام و انقلاب مشکلی ندارند و اگر اعتراضی است، به عملکرد ما مسئولان بر می گردد.
وی افزود: اعتماد سبب مشارکت مردمی می شود و بزرگترین سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی اعتماد و مشارکت مردم است.
فرمانده انتظامی مازندران گفت: خدمات مثبت نظام بایدسر سفره مردم احساس شود و مقام معظم رهبری راهکار عملیاتی شدن این خدمت را اقتصاد مقاومتی تعریف کرده اند./ ایرنا



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved