Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > دانشجو، نیروی محرک جامعه

harfeshomal News Agency
حرف شمال

نظرگاه / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 844
31-01-1403, 11:18
به بهانه روز دانشجو؛
دانشجو، نیروی محرک جامعه

ما می توانیم با بهره مندی از نیروهای جوان که بدون چشم داشتی در خدمت مردم و مسئلین اند در این برهه حساس راهگشای امور باشیم. اگر نگاهی به قدرت مغز متفکر و تَنِ پویای دانشجوی باصلابت داشته باشیم احوالات جامعه به نحوی دگرگون خواهد شد.

حرف شمال: شانزدهم آذرماه نماد خونبار جنبش دانشجویی و یاد آن سه گوهر پاک است! امیررضا محمدی؛ دانشجوی جوان اهل شهرستان های نوشهر و چالوس، استان مازندران در یادداشت پیش روی به این مهم پرداخته است:
۱۶ آذر روز دانشجو بهانه ای گردید تا پیرامون این روز بزرگ جملاتی را به رشته تحریر درآورده و به نگر شما عزیزان برسانم.
همانطور که مستحضرید جوان و به تبع آن دانشجو دارای بالاترین پتانسیل موجود در عرصه فعالیت های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می باشد.
قدرت و حرکتی که در شرایط فعلی کمتر از آن بهره برده ایم؛ اما مردم بزرگ در بزنگاه های مختلف جوانان را به عنوان راهبران جامعه امروز که بنوعی دهکده جهانی است انتخاب کرده اند. نیرویی که از دانشجویان سراغ داریم در هیچ منصب و شخصیتی یافت نمی شود اما افسوس که همچنان بلندای دیوار بی اعتمادی بر استفاده از ظرفیت های نسل جوان در بین مسوولان و پیران جامعه سایه افکنده است.
اکنون که در عصر تکنولوژی، نبوغ و حرکت بسر میبریم شاهد عزل و نصب هایی نچندان خوشایند در رده های مشاوره ای بدنه اجرایی کشور هستیم. مسئله ای که به مرور زمان باعث شکاف نسل های سوم و چهارم انقلاب از اهداف والای نظام اسلامی خواهد شد! آنچنان که در بدنه نهادهای نظامی در دوره های مختلف از عنصر جوان دانشمندِ مدیر استفاده شد و در نتیجه آن شاهد فتح الفتوحاتی در بخش های مختلف بودیم اما از جوانگرایی در نهادی که قدرتش را با تلاش همان جوانان گمنام بدست آورده خبری به گوش نمی رسد.
ضعف فراوان در ساختار مدیریتی که بجامانده از سالهای دور بوده یکی دیگر از معضلات پیش رو در چابک سازی فرایند مدیریت میباشد. اگر انصاف را سرلوحه قرار دهیم یک فرد با گذشت حداقل ۵دهه از عمر خویش نمی تواند به آن صورت تعاملی موثر با یک دانشجوی جوان و پرانگیزه و معمولا گردن فراز داشته باشد. دانشجویی که به اقتضای سن خویش دارای غرور خاصی بوده و روحیه اطاعت و حرف شنوی در آن به حداقل رسیده هم بنوعی دامن گیر اوضاع فعلی گردیده است.

کلام کوتاه
ما می توانیم با بهره مندی از نیروهای جوان که بدون چشم داشتی در خدمت مردم و مسئلین اند در این برهه حساس راهگشای امور باشیم. اگر نگاهی به قدرت مغز متفکر و تَنِ پویای دانشجوی باصلابت داشته باشیم احوالات جامعه به نحوی دگرگون خواهد شد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved