Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > زنگوله بال ها میهمان مازندرانی ها!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 826
10-01-1403, 16:28
زنگوله بال ها میهمان مازندرانی ها!

نخستین گروه از پرندگان مهاجر زنگوله بال برای زمستان گذرانی وارد مازندران شدند تا فصول سردسال را در این استان سپری کنند .

حرف شمال: نخستین گروه از پرندگان مهاجر زنگوله بال برای زمستان گذرانی وارد مازندران شدند تا فصول سردسال را در این استان سپری کنند .
این گروه بیش از یک هزار قطعه زنگوله بال با طی کردن مسیر کرانه شرقی دریای خزر از جمله کشورهای ترکمنستان و روسیه در مازندران فرودآمدند .
زمستان گذرانی این پرندگان تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد داشت .
سال گذشته  پرندگان زنگوله بال که پاییز و زمستان  را در این استان گذراندند حدود چهار هزار قطعه بودند. پیش بینی می شود امسال همین تعداد و یا بیشتر از این تعداد ، زنگوله بال به مازندران مهاجرت کنند .
زنگوله بال از خانواده میش مرغ ها با جثه به اندازه مرغ که همه‌چیزخوار است و از دانه ها، حشرات، جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کند .
زنگوله بال از جمله گونه پرندگان حمایت شده است که شکار این پرندگان نیز ممنوع است .
جریمه حقوقی شکار هر قطعه زنگوله بال ۲۰ میلیون ریال است که متناسب با رای دادگاه می تواند جرایم کیفری نیز برای آن تصمیم گیری شود .
زندگی گله ای این پرندگان داشتن فضایی وسیع برای حضور را می طلبد که اراضی میانکاله از جمله این فضاها است .
این پرندگان بویژه در زمستان به صورت گروهی زندگی می‌کنند و زیستگاه آنها دشت‌های سرسبز و کشتزارهای دست‌نخورده با پوشش گیاهی بلند و مناسب برای پنهان شدن است.
این پرنده کند رو بوده و به هنگام احساس خطر به جای پرواز کردن شروع به دویدن می‌کند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved