Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > از اعلام جرم تخلف های محیط زیستی؛ تا بررسی مشکلات پسماند و آلودگی آب شرب و آفت شب پره شمشادها!!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 811
9-01-1403, 13:55
در نشست تشکل های محیط زیستی غرب مازندران مطرح شد:
از اعلام جرم تخلف های محیط زیستی؛ تا بررسی مشکلات پسماند و آلودگی آب شرب و آفت شب پره شمشادها!!

نشست تشکلهای محیط زیستی غرب استان با حضور ۱۵ سمن از نوشهر تا رامسر؛ و اعضای شورای هماهنگی شبکه محیط زیستی استان مازندران؛ "الموتی" دبیر شبکه تشکل های محیط زیست کشور روز گذشته در تنکابن برگزار شد.

حرف شمال: نشست تشکلهای محیط زیستی غرب استان با حضور  ۱۵ سمن از نوشهر تا رامسر؛ و اعضای شورای هماهنگی شبکه محیط زیستی استان مازندران؛  "الموتی" دبیر شبکه تشکل های محیط زیست کشور روز گذشته در تنکابن برگزار شد.
هدف از این نشست، بررسی وضعیت و چگونگی ارتباط تشکل ها با شبکه استانی و ملی ، امکان برنامه ریزی فعالیتهای مشترک و نگاهی اجمالی به عملکرد کارگروه های آب ، پسماند و جنگل و نیز موضوع شمشادهای هیرکانی بود.
جلسه مذکور با طرح سوال در مورد ارتباط شبکه با بدنه تشکل ها، و چگونگی تصمیم گیری و نوع ارتباط با نهادهای دولتی آغاز شد؛ "مولانا" عضو شورای هماهنگی و "الموتی" دبیر شبکه تشکل های محیط زیست کشور ، در این جلسه توضیحاتی درباره ارتباطات میان تشکل های  شبکه ای داده و گفتند این ارتباط  دایره وار است و رابطه عمودی میان آنان وجود ندارد! همچنین ارتباط با دوایر دولتی هم بر مبنای گفتگو و فشار اجتماعی و  بدون توجه به نوع حاکمیت و اتکا به آنان است.
آنها تقویت سرمایه های اجتماعی از طریق اعتماد سازی و پیگیری مطالبات و بررسی تخلفات با حساس کردن افکار عمومی جامعه را مهم دانستند و
با معرفی سیستم سجام که وظیفه چگونگی اعلام جرم و تخلف های محیط زیستی به قوه قضایی از طریق تشکلها و شبکه ملی و استانی  را بر عهده دارد همگان را به همکاری با آن دعوت کردند.
در ادامه جلسه، نمایندگان هر یک از تشکل ها، نظرات خود را پیرامون مسایل طرح شده بیان و  تاکید فراوانی بر تقویت کارگروها ، پیگیری معضلات منطقه از جمله پسماند و سدسازی ، آلودگی آب شرب ، شمشادها؛ و حفظ عرصه های طبیعی  در برابر گردشگری بی برنامه شد.
در پایان ، همراهی تشکل هایی که اساسنامه شبکه استان را پذیرفته اند و حضور نمایندگان آنان در شورایعالی شبکه ، مبنای همکاری و مشارکت با شبکه قرار گرفت.
تشکل های حاضر در این نشست به شرح ذیل می باشند:
توسعه پایدار جامعه سالم کاسپین عباس آباد
یاوران طبیعت رامسر
کانون جسم و اندیشه تنکابن
جوامع محلی بوم گردی نسا سه هزار
کارگروه پسماند یاران زمین عباس آباد
همیاران طبیعت دریاسر تنکابن
انجمن پایش طبیعت سبز تنکابن
انجمن همیاران چالوس
موسسه ترانه نجات طبیعت رامسر
انجمن زندگی را زندگی کنیم عباس آباد ( حامیان شمشاد )
انجمن پویشگران حافظ محیط زیست کوهستان ( حامیان شمشاد )
یاران زمین طبیعت سبز بسپار کلار آباد  
انجمن دیده بان طبیعت کاسپین چالوس و نوشهر
انجمن حامیان حیوانات شهسوار
جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست تنکابن ( میزبان )
دکتر جمشید منصوری عضو افتخاری جمعیت و مشاور علمی شبکه سمن ها هم مثل همیشه حضور فعالی داشتند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved