Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > سرقت اطلاعات مهم کاربران با دانلودهای مذهبی ایام محرم

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 805
28-01-1403, 10:27
رئیس پلیس فتای استان مازندران هشدار داد:
سرقت اطلاعات مهم کاربران با دانلودهای مذهبی ایام محرم

یکی از شگردهای مجرمان سایبری، سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه ارسال نرم افزار، مداحی ها و ... در ایام و مناسبت‌های مذهبی است.

حرف شمال: "رئیس پلیس فتا استان مازندران" با تسلیت ایام محرم در تشریح اینخبر گفت: متاسفانه سودجویان سایبری از احساسی بودن هموطنان عزیز سوءاستفاده کرده ودر این ایام بیش از گذشته به دنبال اهداف مجرمانه خود می‌باشند. این افراد سعی دارندبا انجام تبلیغات گسترده و ارائه مسائل و مطالب مذهبی اهداف مجرمانه خود که همانسرقت اطلاعات کاربران می‌باشد را عملی کنند.
 وی افزود: یکی از راه‌های سرقتاطلاعات کاربران، ارسال بدافزاری است که معمولاً در قالب فایل‌های ضمیمه شده بهسیستم فرد قربانی نفوذ می‌کنند.

سرهنگ محمدنژاد دانلود نرم افزارها وادعیه‌های مذهبی ویژه محرم را مناسب‌ترین روش برای ارسال بدافزار دانست و گفت: باتوجه به اینکه دانلود و دریافت مطالب مذهبی، زیارت عاشورا، نرم افزارهای مرتبط دراین ایام افزایش پیدا می‌کند لذا پیش بینی می‌شود ارسال این گونه بدافزارها در اینایام وجود داشته باشد. بنابراین هموطنان عزیز باید دقت و حساسیت بیشتری داشتهباشند.

وی ادامه داد: دریافت و دانلود فایل‌هایمربوطه باید از سایت‌ها و منابع مطمئن صورت بگیرد و نباید به سایت‌هایی که فاقداصالت لازم می‌باشند اعتماد کرد.

سرهنگ محمدنژاد همچنین به زائراناباعبدالله الحسین(ع) توصیه کرد: آگهی‌هایی که با موضوعات تورهای زیارتی اماکنمقدسه، تهیه بلیط‌های رفت و برگشت و.... در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعیصورت می‌گیرد، صرفاً جنبه تبلیغ داشته و تضمینی برای کاربران وجود ندارد تااطلاعات وارد شده آنها در امان باشد. بنابراین نباید به این نوع آگهی‌ها توجه واطمینان کرد.

وی بهترین راه برای تهیه بلیط و انجاممسافرت‌های زیارتی در این ایام را خرید از سایت‌های معتبر دانست و گفت: سایت‌هایارائه شده از طریق منابع رسمی از قبیل صدا و سیما، روزنامه های کثیر الانتشار و... از جمله منابعی هستند که کاربران با آسودگی خاطر می‌توانند بلیط مورد نیاز خودرا تهیه کنند.

سرهنگ محمدنژاد تصریح کرد: بارگذاریسایتهای جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتیصورت می‌گیرد و علت آن را می‌توان حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایینکاربران در این زمان دانست، که این امر باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خریددر سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از سودجویان ومجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایجعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ می‌کنند و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران می‌باشندو در نهایت از حساب‌ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند.

محمدنژاد ادامه داد: لازم به ذکر استخرید کردن از سایت‌های مراجع رسمی راهکاری مطمئن است چرا که تمامی سایت‌های مهم درفرم‌های ورود اطلاعات خود از پروتکل امن‌ https استفاده می‌کنند. البته نباید این نکته رافراموش کرد که سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک دارای فعالیتی مجاز بوده وخرید کردن از آنها با فراغ بال و آسودگی خاطر صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران درخاتمه از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایتپلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved