Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > شانس پیروزی نامزد اصولگرایان نوشهر و چالوس اندک است

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / نظرگاه / مجلس / سیاسی / انتخابات
نسخه چاپی
کد خبر : 80
10-01-1403, 03:23
یک فعال سیاسی نوشهری عنوان کرد:
شانس پیروزی نامزد اصولگرایان نوشهر و چالوس اندک است

حبیب رستمی قعال سیاسی عنوان کرد: امیدوارم انتخابات به بهترین نحو و در راستای اجرای قانون اساسی و منافع ملی برگزار شود و مجلس به راس امور بازگردد

به گزارش حرف شمال، در ادامه سلسله گفتگوهای سایت مازندمجلس با فعالان انتخابات مجلس این بار به حوزه انتخاباتی نوشهر و چالوس رفتیم تا گفتگویی با حبیب رستمی فعال جوان اصلاح‌طلب این حوزه انجام دهیم و در جریان آخرین وضعیت انتخاباتی این حوزه قرار گیریم. با هم این مصاحبه را می‌خوانیم:

 

ابتدا خود را معرفی کنید و از سوابق و فعالیت‌های سیاسی خود بگویید:

اینجانب حبیب رستمی کارشناس عمران و دانشجوی ارشد محیط زیست هستم. فعالیت به معنی کنش سیاسی را از دانشگاه و به عنوان دبیر تشکل دانشجویی شروع کردم و بعد به احزاب سیاسی (جبهه مشارکت) پیوستم و در سال 84 مسئول ستاد آقای معین و در سال 88 مسئول ستاد غرب استان آقای کروبی بودم. همچنین فعالیت‌های متناوب روزنامه نگاری و NGOهای اجتماعی دارم. در حال حاضر هم مشاور عالی قائم مقام مجمع متخصصین ایران در استان مازندران و مدیر اجرایی مرکز راه و شهرسازی گروه متخصصین هستم و همین طور دبیر صفحه محیط زیست هفته‌ نامه حمل‌ونقل.

شانس پیروزی نامزد اصولگرایان نوشهر و چالوس اندک است

 

 

 ارزیابی و تحلیل‌تان را از این حوزه انتخابیه بیان کنید؟

با توجه به اینکه این حوزه انتخابیه کلان‌شهر نیست و شهرهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور یک نماینده دارند، دیدگاه‌های قومیتی و فرهنگی بیشتر تاثیرگذار بوده، اما با توجه به تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری نیروهای سیاسی و نوع کنش و تاثیرگذاری بعد از ریاست جمهوری دوره دهم و به خصوص با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود این دوره اولویت‌های انتخاب از مسایل قومیتی به سوی مطالبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی برود.

 

عملکرد نماینده فعلی مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاید بهتر باشد که ابتدا در مورد جایگاه نماینده مجلس، میزان مطالبات مردم از او و وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده و همینطور واقعی بودن این وعده‌ها و نوع و شدت پیگیری این مطالبات از سوی جامعه توجه کنیم تا بهتر بتوانیم عملکرد یک نماینده را بسنجیم. به نظر بنده نماینده فعلی در فضایی وارد مجلس شد که دو اتفاق را به عنوان نقاط عطف می‌توان متصور بود: یکی عدم حضور اکثریتی فعالین سیاسی موثر در فضای سال 90 و دیگری نیاز به تغییر در انتخاب نماینده بعد از 3 دوره (نیازی که جامعه تشخیص داد) که البته نکته مغفول در شهرستان‌ها و انتخابات مجلس، قول‌ها و وعده‌هایی است که نمایندگان نسبت به بیکاری و اشتغال و این امور می‌دهند که متاسفانه مورد وثوق بخشی از جامعه هم قرار می‌گیرد با اینکه حال باید دید اشتغالزایی جزو شرح وظایف نمایندگان هست یا خیر.

باز همان نکته عدم پیگیری مطالبات جامعه و پیگیری وعده‌های نمایندگان به هنگام انتخابات پاشنه آشیلی می‌باشد که در آخرین انتخابات مجلس در حوزه نوشهر و چالوس هم اتفاق افتاد و متاسفانه اراده و بازوی قوی اجرایی برای پیگیری این مطالبات و وعده‌ها مانند اکثر شهرستان‌ها وجود ندارد.

 

 از آخرین وضعیت کاندیدای اصلاح‌طلب و اصولگرای حوزه بفرمایید:  

در مورد کاندیداها اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و با این عنوان روشن، هنوز جریان نامزدها به طور شفاف مشخص نشده و گفته‌ها و شنیده‌ها در حال مباحث محفلی است. امیدوارم با نزدیک شدن به روزهای انتخابات، این موضوع به سوی جمع‌ها و تشکل‌ها و رفتارجمعی برود و فضای جامعه به سوی مطالبه محوری و بهتر شدن وضع موجود در راستایی واقعی و شدنی پیش برود. در مورد اصلاح‌طلبان می‌شود گفت که از معیار و رفتار انتخابات 92 پیروی می‌کنند و رسیدن به کاندیدای واحد در دستور کار است. با توجه به جایگاه شورای هماهنگی و راهبردی اصلاحات در سطح کلان و شورای هماهنگی شهرستان‌ها این رفتار بسیار پسندیده و مثمرثمر خواهد بود و به زودی کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان در سطح این حوزه معرفی خواهد شد.

در مورد اصولگرایان، متر و معیار مشخصی وجود ندارد و این در رفتار و گفتار آنها در سطح کلان و خرد مشخص است و امیدوارم آنها هم از فضای رقابت و انتخابات استفاده کنند و این رقابت هر چه سالم‌تر و شفاف‌تر برگزار شود و نتایج و خروجی آن بیشتر از همه به سود مردم و جامعه باشد.

 

 

بفرمایید برنامه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای اجماع و ائتلاف نامزدها چه بوده است؟

برنامه‌های شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای ائتلاف این است که آنها در این دوره در پی رسیدن به کاندیدای واحد در حوزه هستند و این با کلمه ائتلاف با معنی سیاسی‌اش فرق دارد. یعنی اصلاح طلبان قائل به رفتاری پذیرفته شده در سطح شورا و احزاب خواهند بود و این یک فداکاری نیست و کاملا رفتاری سیاسی است. اما مطمئنا شورای هماهنگی و راهبردی پیشنهادهایی برای ادامه مسیر در صورت اتفاقات پیش‌بینی نشده و اعمال ثانویه خواهد داشت.

به هرحال در حوزه نوشهر و چالوس و در بین اصلاح‌طلبان این حوزه، مهندس طاهرنژاد مطرح‌تر از بقیه هست که نماینده مجلس پنجم بوده و عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی هست که بسیار عملگرا و شفاف در سیاست می‌باشد اگر وی تصمیم نهایی بر کاندیدا شدن بگیرد قطعا نامزد اصلاح‌طلبان و حتی منتخب مردم خواهد بود. گزینه‌های دیگر موجود در اردوگاه اصلاح طلبان بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند که بعید به نظر می‌رسد قدرت تجمیع اصلاح‌طلبان و تهییج مردم برای جمع آوری رای را داشته باشند .

گزینه اصولگرایان هم نماینده فعلی (احمدی لاشکی) می‌باشد که شانس وی برای حضور مجدد در مجلس نسبت به رقیب اصلاح‌طلب مشخص خواهد شد.

 

 عملکرد مدیران اجرایی حوزه را چگونه ارزیابی می‌کنید:

در مورد مديران چون سوال به صورت کلی است به صورت کلی عرض کنم که وقتی مديران اجرایی و سیاسی همسو با سیاست‌های دولت نباشند مطمئنا در پیشبرد اهداف موفق نخواهند بود و حتی در برخی موارد سنگ‌اندازی هم می‌شود. و اینکه تمام انرژی دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته مصروف به ثمر رساندن پرونده هسته‌ای بود و بنا به دلایل متعدد از سیاست داخلی باید کوتاه می‌آمد تا ویرانی‌ها و خسارات دولت قبل را به مرحله‌ای برساند که سایه جنگ و تحریم را از روی ملت ایران بردارد. حالا که با مدیریت صحیح و انسان دوستانه این مشکل در آستانه حل شدن است شایسته می‌باشد که دولت محترم در راستای گشایش فضای سیاسی به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند .

 

 بفرمایید انتظارتان از هیات‌های نظارت و اجرایی چیست؟

در مورد هیات‌های نظارت و اجرایی تنها و مهمترین انتظار اجرای صحیح قانون اساسی، بدون وارد کردن مسائل شخصی و گروهی و جناحی است.

 

 آیا از این حوزه کسی نامزد انتخابات مجلس خبرگان می‌شود؟ از کدام گرایش سیاسی؟

در مورد خبرگان نامزد مطرح، حجت‌الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر از اردوگاه اصولگرایان است در جبهه اصلاح‌طلبان این حوزه تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هنوز کسی اعلام نامزدی نکرده یا حداقل بنده اطلاع کافی ندارم.

 

و حرف پایانی:

در آخر معتقدم و امیدوارم انتخابات به بهترین نحو و در راستای اجرای قانون اساسی و منافع ملی برگزار شود و مجلس به راس امور بازگردد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved