Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > حج عالیترین تجلی گاه تساوى انسان ها در برابر خدا است

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها / مجلس
نسخه چاپی
کد خبر : 795
31-01-1403, 11:56
احمدی لاشکی در عرفات عربستان عنوان کرد:
حج عالیترین تجلی گاه تساوى انسان ها در برابر خدا است

نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت:در مناسک حج همه مسلمانان با لباس یک رنگ و یکسان شرکت می کنند که این به معنی مساوات بین مسلمین و حج بندگی خداوند است.

حرف شمال: احمد لاشکی، نماینده مردم شریف شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، مهمترین فلسفه حج را دگرگونی اخلاقی دانست و اظهار کرد: در روایات اسلامی، حج را جهاد افراد ضعیف می دانند که حتی پیر مردان و پیرزنان ناتوان با حضور در صحنه آن می توانند شکوه و عظمت امت اسلامی را منعکس کنند.
وی با بیان اینکه حج براى مسلمانان تولد دوباره است، گفت: حج آغازگر یک زندگى نوین انسانى است و هر یک از اعمال حج، آدمی را با احوال آخرت آشنا می کند.

احمدی لاشکی حج را موثرترین وسیله براى پیشبرد اهداف سیاسى اسلام دانست و افزود: حج عامل موثری برای وحدت مسلمانان و جلوگیری از تعصبات قومی و ملی است و می تواند به عنوان مکانی برای مبادله فرهنگی باشد.

نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به سخنان ائمه اطهار درباره حج اشاره کرد و گفت: امیرمؤمنان على(علیه السلام) درباره فضایل حج می فرمایند« خداوند مراسم حج را براى تقویت آئین اسلام تشریح کرد»

وی با بیان اینکه حج می تواند به عنوان مرکز تبادل فرهنگی مسلمانان شود، گفت: در مناسک حج نمایندگان قشرهای مسلمانان از سراسر دنیا دور هم جمع می شوند و در آن قومیت، ملیت و نژاد مطرح نیست که برابری و برادری بین مسلمین جزو تاکیدات پیامبراکرم(ص) بوده است.

احمدی لاشکی حج را عالیترین تجلی گاه تساوى انسانها در برابر خدا دانست و افزود: در مناسک حج همه مسلمانان با لباس یک رنگ و یکسان شرکت می کنند که این به معنی مساوات بین مسلمین و حج بندگی خداوند است.

احمدی لاشکی  در پاسخ به سوالی مبنی بر دغدغه مردم درباره امنیت حجاج  گفت: دولت ایران با عنایت به قول مساعد کشور عربستان برای تامین امنیت زائرین کشور عزیزمان اقدام به اعزام نمود.

وی همچنین افزود: امیدواریم همانطوری که تا حال کشورعربستان موازین بین المللی را بدرستی رعایت کردند و فضای مطلوبی را فراهم ساختند شرایط فوق استمرار یابد  تا حجاج ایرانی به سلامت به کشور بازگردند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved