Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > مذاکره با کشورهای حاشیه دریای خزر برای راه اندازی خطوط گردشگری دریایی فرامنطقه ای

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / گفتگو
نسخه چاپی
کد خبر : 787
7-02-1403, 11:22
مذاکره با کشورهای حاشیه دریای خزر برای راه اندازی خطوط گردشگری دریایی فرامنطقه ای

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : برای راه اندازی گردشگری فرامنطقه ای به منظور سفرهایی دریایی و حمل و نقل کالا از بندر نوشهر با کشورهای ترکمن باشی (ترکمنستان ) و باکو (آذربایجان ) مذاکراتی انجام گرفته و اجرای این طرح در بندر نوشهر بسیار جای امیدواری است .

حرف شمال: سیاوش رضوانی عصر چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود : دراین حوزه نشست های متعددی با مسئولان این کشورها انجام گرفته است و آمادگی خوبی هم برای در اختیار دادن کشتی های بزرگ چند منظوره برای تحقق این مهم از خود نشان داده اند .

 

وی اظهارداشت : چنین تحولی در حقیقت سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در منطقه می شود که همه مسئولان سطوح استانی و کشوری باید در این بخش کمک کنند تا شاهد اجرایی شدن این طرح در استان باشیم .
** تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری در مازندران
مدیرکل بنادر و دریا نوردی مازندران گفت : این سند پس از امضای رهبری در این دولت به سازمان ها و ادارات مرتبط ابلاغ شده که در پی آن اقدامات خوبی در استان مازندران انجام گرفته است.
رضوانی افزود : مهم ترین اهدافی که این سند دنبال خواهد کرد این است که بتوان از ظرفیت های گردشگری همانند دریای خزر به نحو مطلوب بهره برد که خوشبختانه نشست های متعددی با فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی تشکیل و فضاهایی نیز برای دراین بخش مکان یابی شده است.
وی توضیح داد : این سند در اختیار 14 فرمانداری شهرستان های ساحلی دریای خزر در مازندران قرار خواهد گرفت به گونه ای بخش خصوصی برای هرگونه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در سواحل مشکلی نخواهد داشت.
** آزادسازی حدود 38 کیلومتر از محدوده ساحلی مازندران 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : همزمان با اعمال مدیریت یکپارچه سواحل این استان از سال 1392 تاکنون حدود 38 کیلومتر از حریم 60متری محدوده ساحلی این استان آزاد سازی شد.
رضوانی افزود : از آنجایی که بیشترین محدوده ساحلی دریای خزر در شمال کشور جزو حوزه مازندران است بنابراین بیشترین تصرف اراضی ساحلی حریم 60 متری دریا در مازندران انجام گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 98 حدود 70 درصد از حریم 60 متری ساحلی که هم اکنون در اختیار بخش خصوصی و نهادهای دولتی است دراین استان آزاد شود .
** تصویب 30 میلیارد تومان برای راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : سازمان بنادر و دریانوردی حدود 30 میلیارد تومان برای راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر تصویب کرد که اختصاص یافته است و بنابراین همه ادارات بویژه شهرداری باید همکاری لازم برای انجام بخشی از کارها مانند آزادسازی حریم ، تملک واحدهای مسکونی محل اجرای این طرح با بندر داشته باشند .
رضوانی افزود : بر اساس این مصوبه ، این راه از بلوار امام رضا (ع ) یعنی مسیر رفت و برگشت از سمت غربی به شرقی به صورت روگذر و زیرگذار به کمربندی نوشهر - چالوس متصل می شود.
وی برقراری ارتباط میان بندرخشک واقع در حاشیه کمربندی با بندر نوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال را از جمله اهداف اجرای این طرح معرفی کرد.
او اظهار امیدواری کرد که این طرح تا پایان سال جاری در پی همکاری دیگر مسئولان ادارات در این شهرستان اجرایی شود.
** انعکاس صحیح و کارشناسی چالش های بر سر راه رونق بخشی بندر نوشهر 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : با اینکه در دولت تدبیر و امید با همکاری بخش خصوصی 45 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های این بندر سرمایه گذاری شده است اما این بندر در ادامه مسیر با چالش هایی مواجه است که باید بدرستی و کارشناسی از سوی رسانه های اطلاع رسانی شود.
رضوانی ، نداشتن اراضی پشتیبانی برای ایجاد بندر خشک و راه دسترسی مناسب و فراهم نبودن عبور و مرور خودروهای سنگین برای حمل کالا را به عنوان دو مشکل اساسی رونق بخشی بندر نوشهر برشمرد.
وی اظهار داشت : چنین مشکلاتی سبب شده تا از ظرفیت اسمی سالانه بندر نوشهر که حدود 2 میلیون تن است ، هم اکنون حدود 700 هزار تن درسال استفاده کنیم .
رضوانی اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری بموقع آزاد راه تهران - شمال و ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر و تملک اراضی پشتیبانی در پس کرانه های دریای خزر در این منطقه ، این بندر از لحاظ ظرفیت تخلیه و بارگیری درسال به جایگاه واقعی اش دست یابد.
وی ، ساخت راه دسترسی ،بازسازی اسکله غربی ، ساخت سامانه رسوبگیر و تملک اراضی 200 هکتاری برای ایجاد بندرخشک را از مهم ترین طرح های مطالعاتی برای برون رفت بندر نوشهر از وضعیت کنونی عنوان کرد و خواستار حمایت معاونت توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای این طرح ها شد . اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر قرار دارد/ایرنا/خبرنگار:مهراب زکی پور کینجی



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved