Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > برخورد مجلس با واردات برنج در فصل برداشت/ سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزیر جهاد!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها / اجتماعی / مجلس
نسخه چاپی
کد خبر : 782
5-02-1403, 15:54
غلامعلی جعفرزاده؛ نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی:
برخورد مجلس با واردات برنج در فصل برداشت/ سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزیر جهاد!

دکتر جعفرزاده با اشاره به ضررهای واردات برای کشور و تولیدکنندگان بیان داشت: واردات به تولیدات داخلی ضربه می‌زند و این خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است

حرف شمال/گروه اقتصادی: نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است، گفت: مجلس با واردات برنج در فصل برداشت برخورد می‌کند و در صورت واردات از رئیس‌جمهور در مجلس سؤال خواهیم کرد و وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح می‌کنیم.

دکتر غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس کارگروه تنظیم بازار در دهم تیرماه به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص واردات برنج، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند با یک دستور قانون را دور بزند. دور زدن قانون هم ممنوع است و مجلس با آن برخورد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه مسئولین دولت باید بیش از دیگران به قانون پایبند باشند، گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت قانون است و طبق مصوبه هیئت‌وزیران، واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس با هر تصمیم و اقدام خلاف قانون، برخورد خواهد کرد، گفت: سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت برنج واردات برنج ممنوع است؛ بنابراین این قانون باید اجرا و رعایت شود.

دکتر جعفرزاده بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان تأکید کرد و افزود: در صورت واردات برنج در فصل برداشت، مجلس از ابزارهای نظارتی خود همچون تذکر، سؤال و استیضاح استفاده خواهد کرد.

وی بابیان اینکه ما این ابزارها را هم در مورد رئیس‌جمهور بکار می‌گیریم و هم در خصوص وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در صورت واردات برنج در فصل برداشت علاوه بر تذکر به رئیس‌جمهور، از وی در مجلس در این زمینه سؤال خواهیم کرد و همچنین علاوه بر تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و سؤال از وی، در صورت ادامه واردات، وزیر را در مجلس استیضاح می‌کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دستور خلاف قانون نباید اجرایی شود، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی نباید دستور شریعتمداری را اجرا کند و اجازه واردات بدهد.

 

دکتر جعفرزاده با اشاره به ضررهای واردات برای کشور و تولیدکنندگان اضافه کرد: واردات به تولیدات داخلی ضربه می‌زند و این خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس کارگروه تنظیم بازار در دهم تیرماه به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان، خواست تا با لغو مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، واردات برنج در فصل برداشت صورت گیرد./بولتن نیوز



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved