Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > گردشگری در کلاردشت دچار یک بام و دو هوا شده است!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها / اجتماعی / مجلس
نسخه چاپی
کد خبر : 768
31-01-1403, 07:17
انتقاد فرماندار شهرستان گردشگری کلاردشت
گردشگری در کلاردشت دچار یک بام و دو هوا شده است!

فرماندار شهرستان توریستی کلاردشت گفت : متاسفانه سیاست های جامع و مدونی در خصوص صنعت گردشگری وجود ندارد و نباید نگاه یک بام و دو هوا نسبت به این صنعت وجود داشته باشد.

حرف شمال:  ایوب صالحی در جلسه شورای اداری  که با حضور بزرگ نیا  مدیر کل گردشگری؛ و جمشیدی مدیر کل امور  بانوان مازندران برگزار شد،  بیان داشت: در دنیای مدرن و ماشینی امروز می طلبد در بحث اوقات فراغت مردم بستری برای آسایش و آرامش روحی آنان فراهم کرد.
 
وی ادامه داد: در جوامع امروز به صنعت گردشگری و توریسم بعد از نفت به عنوان یکی از موارد اساسی در جذب درآمد ملی توجه می شود.
فرماندار کلاردشت در ادامه  با بیان اینکه نگاه متفاوت نسبت به توریسم در بحث کلان وجود دارد گفت:بسیاری از کشورهای  توسعه یافته و توریسم پذیر ؛بخش مهمی از اقتصاد کشور را مدیون گردشگران هستند که این موضوع علاوه بر اینکه درآمد سرانه ملی را افزایش می دهد ؛ در اشتغال زایی نیز بسیار مسمر ثمر خواهد بود.  
صالحی تصریح کرد: برخی کشورهای گردشگر پذیر حتی با یکی از مواهب الهی مانند دریا ؛جنگل ؛ آبشار ؛ کوه و... موفق به جذب توریسم شدند ولی متاسفانه در کشور ما با وجود تمامی ویژگی های طبیعی و منحصر به فرد که در هیچ کشور ی چنین اکو سیستمی وجود ندارد نتوانستیم کمترین بهره را ببریم.
فرماندار بهشت گمشده ایران در ادامه خاطر نشان ساخت: تا زمانیکه مسوولان ارشد کشوری به توسعه جهانگردی و گردشگری اعتقادی نداشته باشند ممکن نیست هیچ منطقه ای از کشور در خصوص توریستی به رشد و پیشرفت برسد.
وی یاد آور شد: امروز در کشورهای فرانسه ؛اسپانیا ؛مصر ؛ امارات و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا مهمترین بحث درآمدی توریسم است ضمن اینکه اشتغال و ناهنجاری اجتماعی نیز تا حد زیادی کاهش یافته است.
صالحی تاکید کرد: در دنیای مدرن و مصرف گرای امروز تنها صنعتی که به مواد خام و منابع نیز ندارد صنعت گردشگری است و با کمترین سرمایه گزاری بیشترین بهره اقتصادی را کسب کرد.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه برای بهبود صنعت گردشگری چند مانع وجود دارد ابراز داشت:اولا برای برون رفت ؛ افرادی باید در مسند  گردشگری قرار بگیرند که اهل فن  باشند و اعتقاد به صنعت گرشگری داشته باشند. دوما بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری منابع به بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته است. و لذا با توجه به پتانسیل گردشگری کشور لازم است این صنعت به بخش خصوصی واگذار شود و در قالب پنجره واحد این مهم عملیاتی گردد.
سوما جذب مشارکت های مردمی است. باید با برنامه ریزهای علمی و مطالعاتی فضا برای جذب مشارکت های مردمی وجود داشته باشد. کلاردشت طبق تقسیمات کشوری شهر گردشگری تعریف شده و این موضوع نباید مانع از رشد کشاورزی و دامداری باشد و مشارکت مردم در بحث زنبور داری و دامداری می تواند  در جذب توریست نقش مهمی داشته باشد.
چهارما هماهنگی با مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز است. طبق تاکید  استاندار محترم مبنی بر ایجاد پنجره واحد برای حل مشکلات ؛ متاسفانه هر اداره و سازمانی ساز و کار خود را اجرا می کند و لذا دید و افق مشترکی در این خصوص وجود ندارد و هر یک منافع و حوزه کاری خود را دنبال می کند.
پنجما ؛کلاردشت به عنوان بهشت گمشده ایران معرفی شده و به لطف و عظمت خداوند همه ظرفیت های طبیعی از قبیل دشت ؛ کوه ؛ جنگل ؛ رودخانه ؛ مرتع و آب و هوای سالم در کلاردشت وجود دارد اما هیچ استفاده مطلوبی نشده است.
 وی اضافه کرد: هر سال بیش دو میلیون گردشگر داخلی و بیش ١۵٠ هزار نفر گردشگر عرب از کلاردشت دیدن می کنند اما سود حاصل از این صنعت بسیار ناچیز است. چرا که نگاه به این صنعت ؛ نگاهی کمرنگ و کج دار مریز است.
فرماندار شهرستان گردشگری کلاردشت در پایان اذعان کرد: اگر قرار است در کشور صنعت گردشگری رشد و توسعه پیدا کند  باید سه مولفه مورد توجه قرار گیرد. با نگرش جامع نسبت به اهمیت توریسم و درآمدزایی ؛ تدوین برنامه جامع در صنعت گردشگری ؛ ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی می توان شاهد شکوفایی این صنعت را داشت.
اگر کلاردشت مرکز ثقل گردشگری است و سالانه نیز چندین میلیون نفر را پذیرا است باید نگاهی گردشگری با تخصیص بودجه مناسب به آن داشت.
در ادامه نیز رییس اداره گردشگری شهرستان کلاردشت عنوان داشت: خوشبختانه تعامل خوبی بین فرمانداری و دیگر ادارات شهرستان با اداره گردشگری وجود دارد.
دکتر جواهری نیا در ادامه بیان داشت: جلساتی جامع و خوبی در حوزه گردشگری در کلاردشت برگزار شد و نتایج بسیار ارزشمندی نیز حاصل شد و یکی از مهمترین اتفاقانی که در همین راستا انجام گرفت جام زرین کلاردشت برای اولین بار پس از اکتشاف رونمایی شد و همین امر نیز باب تشکیل اداره میراث فرهنگی  صنایع دستی و  گردشگری در کلاردشت شد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم در کلاردشت بحث بوم گردی در کلاردشت بود و  بالغ بر ۵ روستا ی کلاردشت در این خصوص با توجه به ظرفیت های موجود در بحث بوم گردی قرار گرفت ضمن اینکه روستای کردیچال نیز روستای پایلوت بوم گردی معرفی گردید.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved