Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > بازشدن 15 پرونده تخلف انتخاباتی در دادسراهای مازندران

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / سیاسی / انتخابات
نسخه چاپی
کد خبر : 706
9-01-1403, 22:36
بازشدن 15 پرونده تخلف انتخاباتی در دادسراهای مازندران

دادستان عمومی وانقلاب مرکز مازندران گفت که 15 فقره پرونده تخلف انتخاباتی در دادسراهای این استان تشکیل شده است

حرف شمال: حجت الاسلام اسدالله جعفری روز یکشنبه درستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی استان مازندران عمده پرونده تخلفات انتخاباتی را مربوط به تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.
وی اضافه کرد : دستگاه قضایی تمام فعالیت نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان را طبق وظیقه قانونی پیشگیری از وقوع جرم رصد می کند و با متخلفان نیز برخورد خواهد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری در مورد استفاده احتمالی از امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی گفت که هرگونه بهره گیری از امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات نامزدها ممنوع است و دستگاه قضایی نیز در صورت مشاهده با متخلفان مطابق قانون برخورد می کند.
جعفری اظهار داشت : برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی مربوط به انتخابات، دستگاه قضایی در حوزه های پیشگیری، رسیدگی و برخورد قضایی اقدام می کند.
وی افزود : فعالیت فضای مجازی نیز در انتخابات از سوی دستگاه قضایی رصد می شود و برای جلوگیری از احتمال وقوع جرم در نشست با مدیران کانال های تلگرامی در استان تذکر لازم داده شد.
دادستان مرکز مازندران مهم ترین اهداف دستگاه قضایی را پیشگیری از وقوع جرم با هدف برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری با رعایت دقیق قانون و نظارت کامل اعلام کرد.
دبیرستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران هم در این نشست گفت انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است و دستگاههای مرتبط باید نسبت به حفظ و صیانت از آراء مردم توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام سید مرتضی تقوی افزود : گزارش تخلفات انتخاباتی به صورت منظم به این ستاد ارسال و مورد رصد دقیق قرار می گیرد و با اجرای فعالیت های پیشگیرانه نسبت به تخلفات احتمالی کمترین میزان تخلفات را در استان گزارش شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.
در مازندران حدود 16 هزار نامزد انتخابات شوراها برای کسب 7 هزار و 700 کرسی عضویت در این نهاد با هم رقابت می کنند./ایرنا



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved