Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > پیش بینی 4100 شعبه اخذ رای برای انتخابات در مازندران

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / اجتماعی / سیاسی / انتخابات
نسخه چاپی
کد خبر : 617
5-02-1403, 01:05
رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:
پیش بینی 4100 شعبه اخذ رای برای انتخابات در مازندران

تعداد حوزه های انتخاباتی شهری ۵۸ و حوزه های انتخابی روستایی نیز هزار و ۵۱۰ حوزه، جمعیت واجد شرایط نیز حدود دو میلیون و ۲۳۵ هزار ۶۳۸ نفر و تعداد شعب اخذ رای نیز چهار هزار ۱۰۰ شعبه است.

حرف شمال: رئیس ستاد انتخابات مازندران  گفت:برای انتخابات اردیبهشت ماه 96 حدود چهار هزار و 100 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.  
علیرضا یونسی روز در آغاز به کار ستاد انتخابات استان در ساری یادآور شد: از ۳۰ اسفند ۹۵ به مدت یک هفته زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شود.  
وی افزود: در استان مازندران، تاکنون تعداد حوزه های انتخاباتی شهری ۵۸ و حوزه های انتخابی روستایی نیز هزار و ۵۱۰ حوزه،  جمعیت واجد شرایط نیز حدود دو میلیون و ۲۳۵ هزار ۶۳۸ نفر و تعداد شعب اخذ رای نیز چهار هزار ۱۰۰ شعبه است.  
یونسی تصریح کرد: در ایام ثبت‌نام عوامل مربوط به ثبت‌نام در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مراجع قانونی چهارگانه با وجود تعطیلی در این ایام، در محل کار خود حضور دارند و هیچ‌کدام از این واحدها تعطیل نیستند و ستاد انتخابات استان با تلفن ۳۳۳۱۰۳۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی است.  
رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه آمار افراد واجد شرایط رای دادن در این استان دو میلیون و 235 هزار و 238 نفر است، تصریح کرد: بر اساس قانون شوراها برای روستاها، تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای روستاهایی تا هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، سه عضو اصلی و دو نفر علی البدل و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، تعداد اعضا پنج نفر اصلی و سه نفر علی البدل خواهند بود که بر این اساس در استان مازندران، تعداد شوراهای سه نفره روستایی دو هزار  و ۲۰۶ روستا و تعداد شوراهای پنج نفره روستایی ۱۶۰ روستا است.  
وی افزود: تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهری برای شهرهایی تا ۵۰ هزار نفر جمعیت، پنج عضو اصلی و سه نفر علی البدل، شهرهای بیش از ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، هفت عضو اصلی و پنج علی‌البدل، شهرهای بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ عضو اصلی و پنج علی‌البدل، شهرهایی بیش از  ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر جمعیت، ۱۱ عضو اصلی و  هفت علی‌البدل و شهرهای بیش از یک تا ۲ میلیون نفر داشته باشند، ۱۳ عضو اصلی و هشت علی‌البدل خواهند داشت که بر این اساس در استان مازندران تعداد شورای پنج نفره شهری ۴۲ شهر، تعداد شوراهای ۷ نفره شهری هشت شهر، تعداد شوراهای ۹ نفره شهری چهار شهر، تعداد شوراهای 11 نفره شهری یک شهر و تعداد شوراهای ۱۳ نفره شهری نیز سه شهر خواهد بود.  
یونسی تصریح کرد: مازندران با توجه به این که رتبه اول را در زیر ساخت های مخابراتی دارد، برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مشکلی ندارد.  
وی گفت: در شرایط فعلی از 25 فرایند انتخابات، 23 فرایند به صورت الکترونیکی برگزار می شود و 2 فرایند شمارش و اخذ رای به صورت سنتی است.  
رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: تعداد عوامل برگزاری انتخابات 96 مازندران حدود 50 هزارنفر و تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر و روستاهای این استان را هم افزون بر هفت هزار و 770 نفر است./ایسنا




بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved