Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > انتقاد تند امام جمعه عباس آباد از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب فرمانداران

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / سیاسی
نسخه چاپی
کد خبر : 532
5-02-1403, 11:09
انتقاد تند امام جمعه عباس آباد از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب فرمانداران

یک پیشنهاد به رئیس جمهور دارم و اینکه رئیس جمهور هم بیاید وزیر کشورش را بردارد و وزراتخانه ها را هم تعطیل کند وقتی نمایندگان باید مسئولین ادارات و فرمانداران را انتخاب کند چه نیازی به وزیر کشور و وزارتخانه هاست؟

حرف شمال: خطیب جمعه عباس آباد در بخش هایی از خطبه هایش گفت: درباره تغییر مدیریت فرمانداری شهرستان عباس آباد ، اول این که این تغییرات طبیعی است،این رفتن ها و این آمدن ها برای همه هست هرکسی باید یک روزی با صندلی مدیریت خداحافظی کند چه شهردار، چه شورا ،چه نماینده چه مسئولین اجرایی خلاصه هرکسی باید یک روزی از مسئولیت کنار برود.


دوم اینکه بنده با تغییر مخالف نیستم بلکه نظر بنده این است که باید به مردم خدمت بشود حالا هرکسی باشد دیروز سرباز نظام آقای دکتر هاشمی بود امروز خادم مردم و نماینده دولت آقای کثیری است باید از آقای هاشمی تشکر کرد مدتی فرماندار بود و امروز حکم مشاور عالی استانداری مازندران را دریافت کردند تبریک می گوییم خسته نباشید می گوییم. به آقای کثیری هم خیرمقدم می گوییم و آرزوی موفقیت برای ایشان داریم،بنده به عنوان امام جمعه برای موفقیت ایشان و برای خدمت که به مردم و نظام کمک هایی که لازم باشد انجام می دهم چرا که نماینده دولت است باید کمک کنیم تا با تعامل مسئولین و ارتباط با دستگاههای امنیت روانی ،اجتماعی،سیاسی در منطقه ایجاد کند فرمانداری می خواهیم که به دنبال تنش نباشد ،به دنبال اختلاف نباشد،به دنبال باندبازی و خط بازی و سیاسی بازی نباشد.
الان نیایند دور و اطراف شان را یک سری افراد بگیرند و تشکیل باند بدهند فردا همین اینها کارچاق کن هستند و همیشه هستند بعضی ها به دنبال اختلاف هستند.بعضی از مسئولین دنبال اختلاف هستند دم از وحدت می زنند اما اختلاف را دامن می زنند مثل آن دزدی که دزدی کرد همه می گفتند دزد را بگیرید این دزد هم فریادش بلندتر بود او هم می گفت دزد را بگیرید آن کسی که عامل اختلاف هست بیشتر داد وحدت می زند این که نمی تواند تعامل مسئولین را ببیند،تعامل مسئولین و همکاری و هماهنگی دستگاه ها و ادارات با سپاه و امام جمعه را ببیند اما دم از وحدت می زند داد وحدتش بلند است اما پشت پرده به دنبال تضعیف نهادها و یا دستگاه های انقلابی و فرهنگی شهرستان هستند.
سوم اینکه در معارفه فرماندار یک شهرستان باید استاندار حضور پیدا کند در غیر این صورت حداقل معاون سیاسی امنیتی استاندار باید حضور پیدا کند با همه ارادتی که به مدیرکل سیاسی دارم اما احساس می کنم که عدم حضور استاندار یا معاون شان در معارفه سرپرست فرمانداری منزلت جایگاه فرمانداری شهرستان را تضعیف کرده است.
چهارم اینکه بنده مخالف تغییر مدیریت فرمانداری شهرستان در این برهه از زمان بودم.همانطور که مخالف استیضاح آقای آخوندی در مجلس بودم و آن را سیاسی کاری می دانستم همه حرکت هایی که امروز انجام می شود برای انتخابات آینده است هم آن برای انتخابات آینده بود و هم این حرکت ها.تغییر مسئول برگزاری انتخابات آینده سه ماه قبل از انتخابات چگونه تحلیل می شود.


در سه ماه پایانی عمر دولت یازدهم معرفی سرپرست فرمانداری چه معنایی می دهد؟

سه ماه دیگر دولت عوض می شود آن وقت تصمیم گیری می کردید.این تغییرات شائبه مهندسی انتخاباتی را به دنبال دارد.آقای دکتر هاشمی چه مشکلی داشت؟ کار و وظایف فرماندار را به مردم بگویید که کار فرماندار چیست؟ بعضی می گویند آقا فرماندار چه کار کرده؟کار فرماندار ساخت و ساز نیست.کار فرماندار کار عمرانی نیست.کار فرماندار هماهنگی است.کار فرماندار تامین امنیت شهرستان است.برگزاری انتخابات است.هماهنگی بین دستگاه ها و نظارت بر ادارات از وظایف فرمانداری است.در این مدتی که ما بودیم هیچ تنش سیاسی در این شهرستان را شاهد نبودیم.امنیت برقرار بود تنش سیاسی در شهرستان وجود ندارد یعنی فرماندار دارد خوب عمل می کند.تعامل با ادارات و دستگاه ها را فرمانداری خوب مدیریت کرد اما آنکه بایستی بودجه بیا مربوط به جای دیگر هست آن برنامه دیگری هست پس از این نظر در حد کار فرمانداری کار آقای هاشمی مشکلی نداشت.


مطلب پنج اینکه روند انتخاب مسئولین شهرستان ها در کشور ،خصوصا در غرب استان بسیار غلط است.
من قبلا هم عرض کردم مسئولین اجرایی را باید دولت انتخاب کند نه نماینده و نه امام جمعه و نه مسئولین قوای دیگر.
حالا بعنوان مشاوره و مشورت از امام جمعه و از نماینده و یا از دیگران مشورت بگیرند خوب است اما اگر امام جمعه و نماینده دخالت کند این غلط است این غیر قانونی و این خلاف قانون است که من بگویم این باید باشد یا فلانی را بردارید.
آیا در انتخاب قضات و دادستان نمایندگان دخالت می کنند؟ یا قوه قضائیه خودشان انتخاب می کند.
ایا رئیس مجلس و هیئت رئیسه مجلس و رؤسا و اعضای کمیسیون مجلس را قوه قضائیه یا دولت انتخاب می کند یا خود نمایندگان انتخاب می کند؟
خود نمایندگان حتی نظارت بر خودشان را هم قبول نکردند! اما در قوه مجریه دخالت می کنند.
چرا نمایندگان در انتخاب استانداران و فرمانداران و حتی بخشداران و مسئولین ادارات دخالت می کند؟ این خلاف قانون اساسی است. این از اختیارات دولت است قانون گذارها خلاف قانون عمل می کنند،قانون گذارها وقتی خلاف قانون عمل می کنند چگونه می خواهند قانون گذار باشند.از قدیم گفتن هرچه بگندد نمکش می زنند.
مردم رئیس جمهور را انتخاب کردند که او وزرا را با رأی اعتماد مجلس انتخاب کند. وزرا باید استاندار و مدیرکل ها را انتخاب کند ،استاندار و مدیرکل ها باید فرماندار و مسئولین ادارات را انتخاب کند اگر غیر از این عمل شود این ضعف دولت است.
بخشداری داشتیم که موقعی برای فرماندار نمی گذاشت معلوم است که این بخشدار ،بخشدار فرماندار نبود کسی دیگر او را انتخاب کرده بود،بخشداری که بخشدار فرماندار نباشد با فرماندار چگونه می خواهد کار کند و چگونه می خواهد شهرستان در مدار پیشرفت حرکت کند.
یکی از اختلافات نماینده شما و فرماندار شما انتخاب معاون فرماندار بود من باید معاون خود و را خودم انتخاب کنم اگر نماینده انتخاب کند معاون من نمی شود معاون نماینده می شود.
این که یک فرماندار معاون خودش را خودش انتخاب کرد نمی خواهد اجازه بدهد نماینده مجلس در امور فرمانداری ورود کند آیا باید این فرماندار را برداشت ؟ یا اینکه فرماندار در یک جلسه و یک بحث علمی به عنوان جهاد کبیر که رهبری این را بحث کرده اینجا آقای دکتر عباسی به آن زیبایی بحث کرده و فرماندار ورود پیدا کرده و در جلسه شرکت کرده حداقل برای حفظ امنیت یا اصلا برای رفع تنش، خود فرماندار حضور پیدا کرده است آیا باید این فرماندار را باید برداشت؟
یا فرمانداری که در نمازجمعه این نماز ارزشی که یادگار امام هست،یادگار انقلاب هست،یادگار اسلام هست،این فرماندار شرکت می کند و بعد نماینده گزارش بدهد که فرماندار در نمازجمعه ای شرکت می کند که برجام را نقد می کنند این فرماندار را بردارید. خوب رهبری هم برجام را نقد می کند خوب فردا پس می گویند پای صحبت رهبری هم نباید نشست.
این حرف ها ظلم به مردم است.حتی وزیر کشور را تهدید به استیضاح هم کردند که نمایندگان اختیار فرمانداری ها را باید داشته باشند.
حالا من می گویم نماینده مردم ،بخشداران را خودش انتخاب کرده و همه تان این را می دانید مسئولین ادارات را اگر همراه نباشند دست به تغییر می زند،و فرماندار را عوض کرد همه را به سلیقه خودش انتخاب کرده است حال ببینیم چه گلی به سر مردم می زند؟
الان اگر ضعفی باشد که الان مدت هاست مسئولین را به سلیقه خودتان انتخاب کردید اگر ضعفی باشد بر عهده شما است.
و اگر پیشرفتی نباشد برعهده شماست و قضاوت هم با مردم است.

اما یک پیشنهاد به رئیس جمهور دارم و اینکه رئیس جمهور هم بیاید وزیر کشورش را بردارد و وزراتخانه ها را هم تعطیل کند وقتی نمایندگان باید مسئولین ادارات و فرمانداران را انتخاب کند چه نیازی به وزیر کشور و وزارتخانه هاست،دولتی که نتواند مسئولین ادارات خود را انتخاب کند جای بسی تأسف است این بخاطر ضعف دولت است که در مقابل نمایندگان کوتاه می آید.
آرزوی ما این است که دولتی بیاید مقتدرانه جایگاه قوه مجریه را حفظ کند و اجازه دخالت قوای دیگر را در امور اجرایی کشور ندهد.(تکبیرحضار)
این چنین دولتی مطلوب است که امروز نیست.
ما باز هم تبریک می گوییم به فرماندار محترم ،نماینده دولت در این شهرستان جناب آقای حق الله کثیری ان شاءالله که بتواند کارهای خوبی را انجام بدهد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved