Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > ‌وضعیت صنعت در مازندران بيمار و حاد است/ اختصاص۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها
نسخه چاپی
کد خبر : 388
11-02-1403, 22:51
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:
‌وضعیت صنعت در مازندران بيمار و حاد است/ اختصاص۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

وضعيت صنعت مازندران به دلیل مشکلات عدیده در مازندران، نامساعد و حاد است.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس در مازندران از وضعيت بيمار و حاد صنعت مازندران بشدت انتقاد كرد و خواستار بررسي جدي مشكلات صنعت استان شد.

به گزارش حرف شمال، قاسم احمدی‌لاشکی ‌چهارشنبه شب در همایش استانی روز ملی صنعت و معدن با حضور اعضا مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران و مسئولان استانی و شهرستان واقع در دانشگاه شمال آمل وضعیت صنعت در کشور نامساعد و بیمار بیان کرد و اظهار داشت: به دلیل مشکلات عدیده در مازندران وضعیت این بخش حاد است.

 

‌وضعیت صنعت در مازندران بيمار و حاد است/ اختصاص۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

 


وی با تاکید براینکه مجلس و دولت در کنار هم باید در امر صنعت تلاش کنند چرا که شعار به اندازه کافی داده شد باید از این قالب شعاری در بیاییم، اظهار داشت: در این حوزه باید به طور جدی به صورت عمل ورود یافت.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه سال گذشته سال سیاهی در  امر اقتصادی نبوده و با وجود دلار هفت تومانی بسیاری از استان‌ها بهره‌ها بردند و دارای بنیه‌ای قوی شدند اما مازندران در اکثر بخش‌ها دچار مشکل شد، افزود: یکی از این موارد در زمینه محیط زیست بوده که باید بجای شکستن دو پای‌مان راهکار ارایه دهند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از عامل رکود در صنعت نبود نقدینگی مالی و نداشتن سرمایه در گردش است که در صورت عدم بی‌انگیزه‌ای سرمایه‌گذاران در صنعت مازندران می‌شود، تصریح کرد: ترغیب حضور سرمایه‌گذاران نیاز به حمایت است و این مسئله نیز به استاندار گفته شد و باید بر منویات مقام معظم رهبری بر عنوان سال طبق مغایرت با اصل اقتصاد مقاومتی بر واژه اقدام و عمل توجه شود.

وی در اجرای طرح سوال در مجلس نهم در سال گذشته و رسیدگی آن از سوی دولت خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مجموعه صنعت و تولید و آنهایی که ظرفیت‌هاشان کامل نمی‌شود کنار گذاشته شد.

احمدی‌لاشکی با اعلام اینکه از این اعتبار حدود ۲٫۹ دهم میلیون درصد یعنی بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان سهم مازندران است، بیان کرد: در توزیع این اعتبار استاندار محور اصلی و سکاندار این مجموعه است و باید بانک‌های عامل مشخص کرده تا این تولیدگران دنبال این کاغذبازی‌ها گیر نکنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس با بیان اینکه در این امر از کارشناسان و آنهایی که در امور بیشتر از رئیس قدرت دارند گرفته و یک تغییرات اساسی باید انجام شود، افزود: بانک‌ها بلای جان صنعت و تولید شدند و به جای اینکه کمک حال باشند به گونه‌ای که در دنیا شاهد آنیم که بانک‌ها نقش تسهیل‌گر داشت و خدمات لازم را برای به حرکت درآوردن مجموعه‌ها اختصاص می‌دهند ولی در جامعه ما بانک‌ها و وام‌های‌شان دامی برای از بین بردن زندگی سرمایه‌گذاران است تا با ورود دستگاه قضا و حکم دادگاه تولیدکنندگان مشکلات زیادی را متحمل شوند.

وی ادامه داد: در مجلس نهم کار خوبی انجام شد بحث سود بانک‌ها بود و طی نشستی با هیئت دولت سقف سود بانکی را به ۱۸ درصد رساندند با توجه به اینکه برجام محسنات آن بیشتر بوده به طوری که عده‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی چون کشورهای چین و اتریش وارد کشور شدند و ما باید وارد کار شویم تا در این زمینه ورود یابیم.

احمدی‌لاشکی  با تاکید بر اینکه دولت در امر تورم به خوبی عمل کرد ولی رکود در کشور است با توجه به اینکه تولیدگران زمانی زنده باشند، جامعه از رکود خارج شده باشد، گفت: اکنون ۵٫٫۳ دهم میلیون جوان بیکار هستند و و در کنار آنهایی با داشتن کارهای بی‌نقش دچار دلزدگی شدند به ۶٫۳ دهم میلیون رسیده است و این دغدغه کشور است زیرا جوانان اگر کار نکند اوضاع‌اش خوب نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران با تاکید براینکه همه امور اقتصادی و اثرات آن در یک جامعه‌ای با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند و بر امر اقتصادی تاثیرگذار است، بیان کرد: اگر قانون‌‌گذار به قانون‌گذاری پرداخته و دولت پایه‌کار بیاید و تولیدگران صادقانه برخورد کنند و آن پول‌هایی که از بانک‌ها گرفتند بازگردانند دیگر بی‌اعتمادی را رواج نمی‌یابد و امثال حقوق نجومی و بابک زنجانی‌ها و شهرام جزایری بیرون نمی‌آید.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات زودبازده عنوان کرد: متاسفانه در این زمینه اتفاق تلخی رخ داده و برخی از صاحبان تولید به جای اختصاص به خط صنعت و تولید به دیگر فعالیت‌هایی چون بهره‌وری مایحتاج زندگی خود بکار بردند و این درست نبود.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: در زمینه چک برگشتی نیز دولت تصمیمانی اتخاذ کرده تا برای تولیدگران فعال راهگشایی شود همچنین در امر بیمه به عنوان یکی از موضوعات مهم مجمع نمایندگان مجلس این استان آمادگی آن دارد تا رسیدگی این امور را در مجلس علنی شورا دستور کار قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران با اشاره به اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از تخصیص اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان به تولیدگران این استان خبر داد./ تسنيم



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved