Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > حمایت قاطع مجمع نماینده گان مازندران از ریاست لاریجانی/ سهم "محسني بندپي" و "احمدي لاشكي" در كرسي رياست مجلس

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / مجلس / سیاسی / انتخابات
نسخه چاپی
کد خبر : 336
7-02-1403, 04:08
8 سال پیش در چنین روزی؛
حمایت قاطع مجمع نماینده گان مازندران از ریاست لاریجانی/ سهم "محسني بندپي" و "احمدي لاشكي" در كرسي رياست مجلس

حوزه نوشهر، چالوس و كلاردشت در طي سه دوره اخير از محسني بندپي تا قاسم احمدي لاشكي بعنوان نماينده گان نوشهر و چالوس همواره از رياست علي لاريجاني حمايت قاطع داشته اند و آيا اين اعتماد بيش از 8 ساله نمايندگان نوشهر و چالوس مي تواند لاريجاني را مجاب به آن كند در يك روند برد- برد براي منطقه نوشهر و چالوس و كلاردشت مثمر ثمر گردد!؟

حرف شمال_ حوزه نوشهر، چالوس و كلاردشت در طي سه دوره اخير از محسني بندپي تا قاسم احمدي لاشكي بعنوان نماينده گان نوشهر و چالوس همواره از رياست علي لاريجاني حمايت قاطع داشته اند و آيا اين اعتماد بيش از 8 ساله نمايندگان نوشهر و چالوس مي تواند لاريجاني را مجاب به آن كند در يك روند برد- برد براي منطقه نوشهر و چالوس و كلاردشت مثمر ثمر گردد!؟
اگرچه به نظر می رسد در بهترین شرایط تنها 2 نفر از 12 نفر لیست امید مازندران به عارف رای بدهند، اما بدنیست بدانید 8 سال پیش نیز در چنین روزهایی منتخبین مازندران به «علی لاریجانی» رایی قاطع دادند.
حرف شمال_ این روزها به جز دردسر تازه دختر آیت الله هاشمی، هنوز هم داغ ترین بحث سیاسی روز؛ رقابت لاریجانی و عارف بر سر ریاست مجلس دهم است.
در این میان برای مردم مازندران که در انتخابات ریاست جمهوری به یک تقریبااصلاح طلب رای دادند و در انتخابات مجلس هم 8 نفر از لیست امید را( که با شعار اصلاح طلبی و تبلیغات اصلاح طلبان وارد میدان شدند) راهی خانه ملت کردند، منتظر واکنش منتخبین استان به کنش کاندیدا شدن عارف و لاریجانی هستند.
 

حمایت قاطع مجمع نماینده گان مازندران از ریاست لاریجانی/ سهم "محسني بندپي" و "احمدي لاشكي" در كرسي رياست مجلس

 


اگرچه به نظر می رسد در بهترین شرایط تنها 2 نفر از 12 نفر لیست امید مازندران به عارف رای بدهند، اما بدنیست بدانید 8 سال پیش نیز در چنین روزهایی منتخبین مازندران به «علی لاریجانی» رایی قاطع دادند.
مجلسی که اکثریت آن با اصولگرایان معتدل بود و تنازه پای برخی تندروها مثل رسایی و کوچک زاده به آن باز شده بود، رئیس اسبق صداوسیمارا بدون حتی یک روز سابقه نماینده گی پارلمان بر کرسی ریاست نشاندند.

نگاهی به اسامی منتخبین مازندرانی مجلس هشتم شباهت عجیب آن با مجلس دهم را (چه از نظر وضعیت انتخاب رئیس و چه از منظر نام و نشان نماینده گان) نشان می دهد.
بنابراین تقویم را ورق زدیم و به اواخر فروردین 1387 یعنی 10 روز قبل از آغاز به کار مجلس هشتم و ماجرای داغ ریاست آن دوره رفتیم.دو ره ای که از 12 نفرش تنها 3 نفر موفقش دند در مجلس دهم نیز حضور داشته باشند.
نماینده گان منتخب استان در مجلس هشتم به قرار زیر بودند(کسانی که در این دوره هم انتخاب شدند با رنگ قرمز مشخص شده اند و اصلاح طلبان نیز با ستاره مجزا گشته اند):

ساری: علی اصغر یوسف نژاد* ـ سیدرمضان شجاعی
آمل:عزت الله یوسفیان ملا
قائمشهر:عزت الله اکبری تالارپشتی ـ سیدعلی ادیانی راد
تنکابن و رامسر: ابوالفتاح نیک نام
بابلسر و فریدونکنار:مقداد نجف نژاد
نور و محمودآباد:احمد ناطق نوری
بهشهر،نکا وگلوگاه: احمدعلی مقیمی
نوشهر و چالوس: انوشیروان محسنی بندپی*
بابل:محسن نریمان* ـ علی کریمی فیروزجایی

در آن روزها نیز بحث ریاست داغ بود، البته بین دو اصولگرا، عده ای که نظرشان با احمدی نژاد بود و تعدادشان هم کم نبود «حداد» را شایسته می دانستند و گروهی دیگر علی لاریجانی را.
جالب است در مجلس هشتم که یک رئیس جمهور کاملا اصولگرا و تندرو بر سر کار بود و انتخابات با تبلیغات شدیدِ یارانه ای و مهروزانه دولت برگزار شد؛ تعداد نماینده گان اصلاح طلب مازندران در بهارستان بیشتر از امروز است که 8 نفرشان با حمایت مستقیم اصلاح طلبان راهی مجلس شدند و یک رئیس جمهور اعتدالگرا بر سر کار است!

در آنروزها نیز مثل امروز نماینده گان مازندران یکپارچه از لاریجانی حمایت کردند و حتی چهره های اصلاح طلبی نظیر نریمان، یوسف نژاد و محسنی نیز قاطعانه پشت وی ایستادند.
27 فروردین 87 یوسف نژاد و شجاعی؛ منتخبین مجلس هشتم که باید 10 روز بعد در مجلس سوگند یاد می کردند، در نشستی خبری مشترکی حاضر شدند . از این حمایت قاطعانه مجمع نماینده گان پرده برداشتند:
یوسف نژاد در این نشست نظر قاطع خود را برای حمایت از دکتر لاریجانی جهت ریاست جدید مجلس در دوره هشتم اعلام کرد و گفت: نمایندگان مازندران و استانهای شمالی تمام اهتمام خود را برای موفقیت و کسب رای لاریجانی جهت احراز پست ریاست مجلس اعلام می کنند.
همچنين سید رمضان شجاعی کیاسری ديگر منتخب شهرستان ساري، در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نظر وی در مورد انتخاب ریاست مجلس هشتم و انتخاب آقای لاریجانی اظهار داشت: نمایندگان مردم ساری و مازندران اعتقاد دارند آقای لاریجانی می تواند رئیس مجلسی قوی، کارآمد و متخصص در مجلس هشتم باشد و رای مجمع نمایندگان استان به ریاست آقای لاریجانی مثبت است.
بعد از این نشست خبری هیچ یک از نماینده گان منتخب مازندران، اظهارات یوسف نژاد مبنی بر تلاش همه آنها برای ریاست لاریجانی را رد نکردند تا روشن شود مجمع نمایندگان کاملا پشت سر هم استانیِ زاده عراقشان!! ایستاده اند.
اتفاقی که به نظر می رسد اینبار نیز تکرار شود، با این تفاوت که این بار اگر کار به رقابت بکشد؛ به نظر می رسد تنها یوسف نژاد از عارف حمایت خواهد کرد و تاریخ یکبار دیگر تکرار می شود/ منبع؛ عبارت
پي نوشت: اگرچه انوشيروان محسني بندپي نماينده مجلس هشتم حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس بمانند نريمان نماينده بابل و يوسف نژاد نماينده ساري كه بعنوان چهره هاي اصلاح طلبي در ظرافت سياسي از علي لاريجاني حمايت كردند بنظر مي رسد قاسم احمدي لاشكي نيز كه پس از محسني بندپي، در مجلس نهم و دهم نماينده گي حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس و كلاردشت را عهده دار است در حمايت از علي لاريجاني وارد گود حمايت شود.
بدين ترتيب حوزه نوشهر، چالوس و كلاردشت در طي سه دوره اخير از محسني بندپي تا قاسم احمدي لاشكي بعنوان نماينده گان نوشهر و چالوس همواره از رياست علي لاريجاني حمايت قاطع داشته اند و آيا اين اعتماد بيش از 8 ساله نمايندگان نوشهر و چالوس مي تواند لاريجاني را مجاب به آن كند در يك روند برد- برد براي منطقه نوشهر و چالوس و كلاردشت مثمر ثمر گردد!؟



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved