Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > از سوگلي رئيس جمهور به سمناني ها تا اظهار نظر متفاوت ربيع مازندراني ها/ تفاوت گفته هاي يك رئیس‌جمهور و استاندار در انتقال آب!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / حرف شمالی ها / سیاسی
نسخه چاپی
کد خبر : 316
6-02-1403, 18:49
از سوگلي رئيس جمهور به سمناني ها تا اظهار نظر متفاوت ربيع مازندراني ها/ تفاوت گفته هاي يك رئیس‌جمهور و استاندار در انتقال آب!

از نگاه خوشبيانه حسن روحاني و قول اجرايي شدن طرح انتقال آب مازندران به سمنان در جمع همشهريان و هم استاني اش بگذريم برخلاف اين گفته هاي رييس جمهور، ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران از نگاه متفاوت تري نسبت به رييس دولت يازدهم سخن به ميان مياورد و استاندار مازندران معتقد است كه طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان درحد تحقیقات است و بررسی های لازم زیست محیطی روی آن انجام می شود.

حرف شمال_ از نگاه خوشبيانه حسن روحاني و قول اجرايي شدن طرح انتقال آب مازندران به سمنان در جمع هم استاني اش بگذريم برخلاف اين گفته هاي رييس جمهور، ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران از نگاه متفاوت تري نسبت به رييس دولت يازدهم سخن به ميان مي آورد!
 

از سوگلي رئيس جمهور به سمناني ها تا اظهار نظر متفاوت ربيع مازندراني ها/ تفاوت گفته هاي يك رئیس‌جمهور و استاندار در انتقال آب!

 


به گزارش حرف شمال، پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی و استان سمنان یکی از پرسروصداترین پروژهھای مطرح در دولت احمدي نژاد در حد حرف، شعار و تعیین بودجه ھایی تبليغاتي شده که بطورعمل در حد مطالعه و چند کار نمادین نظیر کلنگزنی صرف، باقی ماند.
ولي اينبار در دولت يازدهم نيز اين پروژه بزرگ تبديل به برندي تبليغاتي براي كابينه حسن روحاني شده است. دغدغه اي كه هر دو رييس جمهور همشهري  و سمناني تاكيد بر اجراي آن داشته و دارند. در اين گذار قصد پرداخت به محتواي اجراي اين پروژه نيست اما نكته اي كه وجود دارد دوگانگي جنس اظهار نظر رييس جمهور روحاني با استاندار فلاح به عنوان استاندار مازندران است كه همچنان نشان مي دهد اين پروژه بيشتر از آنكه به جامه عمل نزديك باشد در ساختار خود جوانب تبليغاتي را بهمراه داشته خواهد داشت.
حسن روحاني، رئیس‌جمهور که  اخيرا به زادگاهش سمنان سفر کرده بود در جمع مردم این استان با اشاره به مسئله مهم آب برای استان سمنان و قرار گرفتن این استان در کنار کویر مرکزی با بارندگی کم تاکید کرد که این استان برای صنعت، کشاورزی و مصارف دیگر به آب نیازمند است و باید اقدامات مؤثر و لازم را در این خصوص انجام دهیم.
روحاني سپس به طرح بلندمدت انتقال آب درياي خزر به استان سمنان اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح مباحث فراواني را در رسانه‌ها به‌دنبال داشت اما دولت طي ماه‌هاي آخر سال گذشته محيط‌زيست را مكلف كرد كه مطالعات و اشكالات اين طرح را بررسي كند و مي‌توان آب را از درياي خزر به سمنان منتقل كرد و در عين حال همه مسائل محيط‌زيستي را مد نظر قرار داد تا مشكلي به‌وجود نيايد.
از نگاه خوشبيانه حسن روحاني و قول اجرايي شدن طرح انتقال آب مازندران به سمنان در جمع هم استاني اش بگذريم برخلاف اين گفته هاي رييس جمهور، ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران از نگاه متفاوت تري نسبت به رييس دولت يازدهم سخن به ميان مياورد و استاندار مازندران معتقد است كه طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان درحد تحقیقات است و بررسی های لازم زیست محیطی روی آن انجام می شود.
ربیع فلاح جلودار در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این طرح در حد تحقیقات است و دولت تدبیر و امید که درواقع دولت محیط و زیست است و حفظ محیط‌زیست سرلوحه کارش قرار دارد، کاری بدون ارزیابی زیست‌محیطی انجام نمی‌دهد.
وی درعین‌حال تصریح کرد: دولت گذشته که با بیل و بولدوزر اقدام به اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان کرده بود و در این دولت این کار متوقف شد و هم‌اینک این طرح در حال بررسی است.
 کلید خوردن طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در روزهای اخیر بازتاب های وسیعی در بین بخش های مختلف داشته است و بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران، نگرانی خود را نسبت به اجرای این طرح اعلام کرده اند و از ان به عنوان یک فاجعه زیست محیطی یاد کرده اند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved