Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > اسکله غیر مجاز در نوشهر تخریب شد

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه
نسخه چاپی
کد خبر : 26
11-02-1403, 09:24
اسکله غیر مجاز در نوشهر تخریب شد

رییس منابع طبیعی شهرستان نوشهر گفت: اسکله غیر مجاز که به طول 29 متر و عرض 5 متر در ساحل وازیوار نوشهر ساخته شده بود، تخریب شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان گفت: اسکله غیر مجاز به طول 29 متر و عرض 5 متر که بدون اخذ مجوز در ساحل وازیوار نوشهر ساخته شده بود، تخریب شد.

بهروز بایی لاشَکی افزود: این اسکله 145 متر مربعی، زمین و خانه متخلف را به دریا متصل می کرد که با مساعدت دادستان شهرستان نوشهر به طور کامل تخریب و تمامی ستون های بتنی آن شکسته شد.

وی تاکید کرد: همچنین امروز در اجرای یک حکم قضایی دیگر که آن هم در منطقه وازیوار بود، دیواره های یک حوضچه آرامش غیر مجاز به طول 30 و به عرض 22 متر تخریب شد.
بایی لاشکی اظهار داشت: طبق قانون اراضی مستحدَث و ساحلی، مصوب سال 1354، مدیریت اراضی مستحدث ساحلی و همچنین حریم نوار ساحلی با عرض 60 متر بر عهده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان برخورد و هر بنای غیر مجاز را تخریب می کنند.
وی بیان کرد: بسیاری از تخلفات مربوط به تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز در سواحل را مالکانی که اراضی همجوار در کنار ساحل دارند انجام می دهند که گاه به صورت ناخواسته است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان گفت: این افراد با راهنمایی نادرست بعضی از اشخاص سودجو مجوزهایی می گیرند که ربطی به دستگاه های صادر کننده مجوز ندارد زیرا بر طبق قانون، مجوز باید از اداره کل منابع طبیعی گرفته شود.
بایی لاشکی گفت: رعایت نکردن این موضوع باعث می شود افراد با صرف هزینه زیاد، سازه های مختلف در ساحل بسازند که چون غیر قانونی است، چه قصد مجرمانه داشته باشند و چه بر اثر ناآگاهی مرتکب این کار شده باشند، باید تمام ساخت و سازها تخریب و ساحل آزاد شود.
حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان در حدود 47 کیلومتر خط ساحلی دارد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved