Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > قفل ترافیک بر دروازه شمال/ حبس مرزن آبادی‌ها در تعطیلات

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 226
10-01-1403, 17:17
حرف شمال گزارش می دهد؛
قفل ترافیک بر دروازه شمال/ حبس مرزن آبادی‌ها در تعطیلات

شهر مرزن‌آباد به عنوان دروازه ورود پایتخت‌نشینان به شمال، پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است که اهالی آن به دلیل بار سنگین ترافیک همزمان با تعطیلات در خانه‌هایشان حبس می‌شوند.

 به گزارش حرف شمال، شهر مرزن‌آباد به عنوان دروازه ورود پایتخت‌نشینان به شمال، پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است که اهالی آن به دلیل بار سنگین ترافیک همزمان با تعطیلات در خانه‌هایشان حبس می‌شوند.
 ترافیک سنگین جاده کندوان منتهی به مرزن‌آباد که دروازه ورودی مازندران لقب گرفته، اهالی و شهروندان را کلافه کرده است، این شهر که گلوگاه مسافران وارده به مازندران و شهرهای شمالی است همواره از معضل ترافیک رنج می‌برد و از سبد اعتباری سفر دولت به استان برای بهسازی کنارگذرهای شهرهای ساحلی محروم مانده است.
 

قفل ترافیک بر دروازه شمال/ حبس مرزن آبادی‌ها در تعطیلات

 

 


ترافیک سنگین شهر از یکسو و تخصیص نیافتن اعتباری در قالب پروژه‌های کنارگذر شهرهای ساحلی سفر دولت به مرزن‌آباد از دغدغه اصلی مدیران این شهر گردشگر پذیر هستند. یک شهروند مرزن آبای می‌گوید: ترافیک سنگین شهر از یکسو و یکطرفه شدن مسیر آزادراه تهران – شمال همزمان با تعطیلات، شهروندان و حاشیه نشینان را کلافه کرده است.

علی جعفری ادامه داد: مسیر کمتر از دو کیلومتری حدفاصل ورودی و خروجی شهر منتهی به آزادراه تهران – شمال در ایام تعطیلات قفل می‌شود و به‌ناچار شهروندان را در خانه‌هایشان حبس می‌کند.

یک بازاری مرزن‌آباد نیز با انتقاد از بی‌توجهی متولیان امر برای ساماندهی وضعیت مسیر درون‌شهری این شهر پر سابقه می‌گوید: سال‌هاست که با معضل ترافیک دسته پنجه نرم می‌کنیم و تلاش‌های مسئولان شهری برای تعریض و جابجایی برخی مغازه‌ها از شهر تأثیر زیادی نداشته است.

کاوسی بابیان اینکه در ایام تعطیلات اگر نیازمند آن باشیم تا به مراکز درمان شهر چالوس مراجعه کنیم باید ساعت‌ها پشت ترافیک باشیم و این معضل در تعطیلات منتهی به سال جدید نگران‌کننده می‌شود.

سالهاست که با معضل ترافیک دسته پنجه نرم می‌کنیم و تلاش‌های مسئولان شهری برای تعریض و جابجایی برخی مغازه‌ها از شهر تأثیر زیادی نداشته استبرای بررسی و پیگیری موضوع ترافیک شهر مرزن‌آباد و اقدامات شهری با خدیجه سام دلیری نایب‌رئیس شورای شهر مرزن‌آباد به گفتگو می‌نشینیم که وی با اشاره به شرایط جغرافیایی شهر مرزن‌آباد به‌عنوان اولین شهر ورودی مسافران پایتخت به شمال و مازندران ادامه می‌دهد: در سفر دولت تدبیر وامید به استان ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های کنارگذر شهرهای ساحلی استان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود ولی متأسفانه مرزن‌آباد به‌عنوان نقطه ورودی و دروازه مازندران از این اعتبار بی‌نصیب مانده و نیاز است تا متولیان امر در این زمنیه نیز عدالت را رعایت کنند.
 
 

قفل ترافیک بر دروازه شمال/ حبس مرزن آبادی‌ها در تعطیلات

 


سام دلیری با اظهار اینکه همه مسافران مازندران پس از عبور از جاده کندوان به‌اجبار از داخل شهر مرزن‌آباد تردد می‌کنند، یادآور شد: این امر، حجم سنگین ترافیک را برای شهر و اهالی منطقه به ارمغان می‌آورد.

وی خواستار نگاه عدالت محورانه مسئولان امر برای گره گشایی از ترافیک سنگین شهر مرزن‌آباد شد و عنوان کرد: متأسفانه اعتباری برای ساماندهی وضعیت جاده درون‌شهری در سفر هیئت دولت به استان در نظر گرفته نشده است.

متأسفانه اعتباری برای ساماندهی وضعیت جاده درون‌شهری در سفر هیئت دولت به استان در نظر گرفته نشده است

این عضو شورای شهر مرزن‌آباد با اظهار اینکه با تعامل و تخصیص اعتبار از سوی شورای شهر و شهرداری، حدود ۱۰ تا ۱۵ باب مغازه درون‌شهری تملک و منتقل شد، افزود: همچنان بیش از ۱۷ باب مغازه دیگر در درون شهر نیازمند جابجایی و انتقال است که برای اجرای این طرح نیازمند اعتبار هستیم.

نایب‌رئیس شورای شهر مرزن‌آباد، انتقال مغازه‌های موجود در شهر را برای اجرای طرح تعریض مسیر درون‌شهری ضروری برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح نیازمند اعتبارات کلان و ملی هستیم تا وضعیت شهر مرزن‌آباد سامان یابد و به جایگاه مطلوبش دست یابد.

خدیجه سام دلیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در قالب اعتبارات پروژه آزادراه تهران – شمال، اعتباری برای تعریض مسیر درون‌شهری مرزن‌آباد تخصیص‌یافته است عنوان می‌کند، اعتباری به این بخش منظور نشده است.
 
قفل ترافیک بر دروازه شمال/ حبس مرزن آبادی‌ها در تعطیلات

وی به مشکل دیگر فراروی شهر و شهروندان اشاره و اضافه کرد: با کمک شهرداری چند چشمه سرویس بهداشتی برای مسجد شهر احداث شد که بنا شد به‌منظور افزایش، چشمه‌های موجود تخریب و دوباره بازسازی شوند که باگذشت مدت‌ها هنوز اعتباری به این بخش نیز تخصیص داده نشده است.

سام دلیری با اشاره اینکه در حال حاضر مسجد مرکزی شهری فاقد چشمه‌های سرویس بهداشتی است، عنوان کرد: این امر سبب نارضایتی مردم و شمار زیاد گردشگران وارده به شهر شده است و همواره در این زمینه انتقاد و گلایه می‌کنند.

چشمه‌های بهداشتی که لنگ اعتبار مانده‌اند

نایب‌رئیس شورای شهر به تهیه زمینی در مجاورت مسجد برای ساخت چشمه‌های سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: قرار شد این چشمه‌ها با بودجه تعیین‌شده از سوی استان ساخته شود که تاکنون اعتباری در نظر گرفته نشده است و منتظر تخصیص بودجه هستیم و در حال حاضر به دلیل اینکه مسجد شهر فاقد چشمه‌های سرویس بهداشتی است و از سوی شهروندان و گردشگران انتقاد می‌شویم.

سام دلیری شمار جمعیت شهر گردشگر پذیر مرزن‌آباد را هشت هزار نفر بیان کرد و گفت: این شهر کوچک پذیرای میلیون‌ها مسافری است که از مسیر کندوان وارد مازندران می‌شود و مردم مرزن‌آباد ایام تعطیل و جمعه‌ها به‌صورت ناخواسته در خانه‌هایشان محبوس هستند و مجبور به تحمل بار ترافیکی منطقه هستند.

وی با اشاره به تعریض مسیر منتهی به شهر مرزن‌آباد پس از پایان قطعه چهارم آزادراه چالوس – تهران بیان داشت: متأسفانه خروجی شهر مرزن‌آباد بسیار باریک بوده و سبب ترافیک سنگین می‌شود.
 
 

قفل ترافیک بر دروازه شمال/ حبس مرزن آبادی‌ها در تعطیلات

 


 رفع گره کور شهر تاریخی مرزن‌آباد نیازمند توجه دولت، تخصیص اعتبار در قالب پروژه‌های کنارگذر ساحلی و همراهی و همدلی متولیان امر خواهد بود تا این مشکل دیرینه برطرف شود.

وزارت راه برنامه کوتاه مدتی برای مسیر شهری مرزن آباد ندارد

گفته‌های سام دلیری نایب‌رئیس شورای شهر ما را بر آن می‌دارد تا نظر متولیان استانی را جویا شویم و حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران  بابیان اینکه وزارت راه برنامه کوتاه‌مدتی برای حل مشکل ترافیک شهری مرزن‌آباد ندارد، درعین‌حال می‌گوید: این طرح جزو برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه است.

وی در پاسخ به اینکه «چرا کنارگذر مرزن‌آباد در قالب پروژه‌های کنارگذر ساحلی مصوب سفر دولت قرار نگرفته است»، می‌گوید: یکسری اعتبارات مربوط به کنارگذرهای ساحلی مصوب شد و در اختیار شهرداری‌ها قرارگرفته است.

مرزن شهری کوچک و پرجاذبه به‌عنوان دروازه ورودی مازندران گرفتار ترافیکی سنگین است که حل این معضل نیازمند تأمین بودجه‌های ملی و همت و عزم ملی مسئولان استانی و شهرستان برای بازگشایی گره کور ترافیک است و شهروندان همچنان چشم به کلید دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل دوخته‌اند و از خود می‌پرسند قفل ترافیک کی باز می‌شود.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved