Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > آقای احمدی؛ رسم جوانمردانه همیشگی تان را بکار بندید/ اگر دیدید حرفتان پیش نمی رود ، لطفا استعفا بدهید!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / مجلس / سیاسی / انتخابات
نسخه چاپی
کد خبر : 193
31-01-1403, 09:15
نامه سرگشاده دوروزنامه نگار و فعال سیاسی به نمابنده مجلس
آقای احمدی؛ رسم جوانمردانه همیشگی تان را بکار بندید/ اگر دیدید حرفتان پیش نمی رود ، لطفا استعفا بدهید!

جناب احمدی؛در خصوص رد صلاحیت ها اخیر در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس،کلاردشت همگان انتظار دارند که چون حضرتعالی انسانی شریفی هستید نسبت به احقاق حق، همت مضاعف پیشه کنید!

به گزارش حرف شمال،دو روزنامه نگار و فعال سیاسی در نامه سرگشاده به قاسم احمدی خواستار واکنش به رد صلاحیت های اخیر بویژه رد صلاحیت یدالله طاهرنژاد شدند.
محمد صفر لفوتی و علی مافی ، دو روزنامه نگار و فعال سیاسی و مدنی استان مازندران می باشند.که بیش از دو دهه است به عنوان تئوریسین انتخابات در کشور فعالیت دارند و به صورت مشترک در انتخابات سال 92 ، از سوی کانون هزار ستاره ، به عنوان نخبه برتر تبلیغات سیاسی کشور انتخاب و معرفی شده اند که درنامه ای خطاب به قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم شریف شهرستان های نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس نهم، از او خواسته اند به رد صلاحیت مهندس یدالله طاهرنژاد عضو کمیته سیاستگذاری شورای عالی اصلاح طلبان کشور و شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، از سوی هیئت اجرایی شهرستان ، اعتراض کرده و رسم جوانمردانه ای را پیش بگیرد.
 

آقای احمدی؛ رسم جوانمردانه همیشگی تان را بکار بندید/ اگر دیدید حرفتان پیش نمی رود ، لطفا استعفا بدهید!

 

 
در ذیل متن کامل این نامه سرگشاده که یک نسخه از آن در اختیار ما قرار گرفته است منتشر می گردد:
جناب آقای حاج قاسم احمدی لاشکی
نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نوشهر،چالوس و کلاردشت
سلام علیکم؛
احتراما ، همانطور که مستحضر هستید ، شنیده شده که هیات محترم اجرایی در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت ، در یک اقدامی عجیب ! و تحت فشار بیرونی عوامل تمامیت خواه ، تعدادی از کاندیداهایی که حتی مورد تایید مراجع چهارگانه بوده اند را احراز صلاحیت ننموده و این ظلمی است که علی الظاهر توسط برخی از اعضای هیات محترم اجرایی اعمال شده است و به طور خاص در خصوص مهندس یدالله طاهرنژاد ، ظلم بسی عجیب تر است که بنا بر شنیده ها یکی از اعضای همین هیات اجرایی چند ماه قبل هم اظهار داشته اند که شخص مهندس طاهرنژاد حتما رد صلاحیت خواهد شد! حال این سوال پیش می آید که این اطمینان از کجا حاصل شده بود؟ مگر می شود قبل از انجام هرگونه رای گیری در جلسه ، از چندماه قبل نتیجه مشخص باشد؟ آیا هیات اجرایی هم دستگاه هایی عریض و طویل اطلاعاتی دارد..؟ مراجع متخصصی غیر از این مراجع چهارگانه دارد؟ و یا تشخیص خودشان است ...؟ هرچند جا دارد از شخص فرماندار تازه منصوب شده شهرستان جناب دکتر شادمان صمیمانه سپاسگزاری کنیم که علیرغم نداشتن زمان کافی جهت ارایه لیست عادلانه با این توصیف بیشتر تلاش خویش را مبذول داشتند اما آیا برخی از اعضای محترم در تشخیص اینکه چه کسی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه دارد و دارای حسن شهرت در حوزه انتخابیه می باشد ، تخصص بدست آورده اند؟
شکی نیست وقتی برای پستی شرایطی وضع می شود، واگذاری آن پست منوط به احراز آن شرایط است. برای تصدی نمایندگی مجلس هم در قانون شرایطی وضع شده که باید وجود آنها احراز شود. جنابعالی به خوبی مطلع می باشید که در قانون انتخابات در مورد انتخاب شوندگان دو ماده قانونی داریم که در یکی از آنها شرایط ایجابی انتخاب شونده ذکر شده و در دیگری شرایط سلبی، متاسفانه در بیش از دو دهه گذشته افراد فراوانی که هم سابقه مسلمانی، انقلابی، جنگ و جهاد داشته و هم در مناصب بالای نظام خدمت کرده اند و … با استناد به سه بند 1 ، 3 و 5 ماده 28 شرایط ایجابی رد شده اند و به آنان اعلام شده عدم اعتقاد و التزام و وفاداری شما احراز شده یا اعتقاد و التزام و وفادای و عدم سوء شهرت شما احراز نشده است!  
سؤال مهم و اساسی این است که مگر احراز این سه بند جدا از احراز بندهای دیگر است؟
آیا ممکن است کسی همه شرایط ایجابی مذکور در ماده 28 [جدا از بند 1 و 3 و 5 ] را داشته و همه شرایط سلبی مذکور در ماده 30 را فاقد باشد بعد بتوانیم او را غیر معتقد به اسلام و نظام و غیر وفادار به قانون اساسی و ولایت فقیه بشماریم؟
مگر ممکن است کسی که آحاد جامعه شهروندی حوزه انتخابیه اش از شنیدن خبر رد صلاحیت دچار خمودگی و نگرانی می شوند دارای سوء شهرت باشد؟
آیا برای اثبات این اعتقاد و التزام و وفاداری مورد ایجابی یا سلبی دیگری لازم است که قانون‌گذاری که در مقام احصا بوده و تمام موارد را احصا کرده، آن را ذکر نکرده است؟
اگر این چنین بود ، از شما به عنوان نماینده ملت در خانه ملت این انتظار می رفت آن مورد ایجابی یا سلبی را ذکر کنید و طی طرح یا لایحه ای به تصویب مجلس و اطلاع عموم برسانید و بعد اجرا کنید! مگر اعتقاد و وفاداری امری درونی و پنهان نیستند؟
چگونه گزارش‌های ظنی و گمانی که در زمان انتخابات و بر اساس کینه ها و دشمنی ها ی خفته گل می کند می‌تواند عدم وجود آنها را ثابت کند؟
آیا این گزارشات ظنی و مبتنی بر دشمنی، حسادت، بدفهمی، بدگمانی و … حد یقفی هست؟ آیا به حکم شرع نباید به یک‌باره دست رد به سینه همه این گزارشات غیر معتبر شرعی بزنیم و باب این آبروریزی و دشمنی‌های ظالمانه را ببندیم و جز به اسناد و مدارک معتبر از جانب منابع معتبر وقعی ننهیم؟
آیا محکوم کردن مسلمان و مسلمان زاده‌ای که اهل نماز و روزه و جمعه و جهاد است و هیچ دلیل محکمی بر عدم اعتقاد و التزام و وفاداری اش نداریم و سالها در خدمت این نظام و انقلاب بوده، به عدم اعتقاد و التزام و وفاداری، ظلم نیست؟ آیا خلاف فقه شیعه و دستورات قرآن و سنت نمی باشد؟
وقتی که همه کارشناسان حقوق و فقه بر قانونی بودن استعلامات مراجع چهارگانه، صحه می گذارند، پس از نظر مثبت استعلامات چهارگانه، چگونه هیات اجرایی شهرستان نوشهر بخودش این اجازه را میدهد که در تخصصی ترین موضوعی که می بایست حتما آدمی با امورات غیبی سر وکار داشته باشد ابراز نظر کند؟
مگر مقام معظم رهبری نفرمودند داوطلبی که نامزد انتخابات است اگر آدم صالحی است،ما او را رد نکنیم و میدان بدهیم به اینکه او بیاید؟
جناب آقای احمدی لاشکی ؛
شما بعنوان نماینده این مردم شریف موظف هستید که نسبت به احقاق حق و رفع این ظلم اقدامات لازم را مبذول فرمایید ! هرچند شاید بواسطه حضورمهندس طاهر نژاد به چالش کشیده شوید ، اما وقتی پای حق در میان است ، چگونه میتوان دم فرو بست؟ کدام صندلی و کدام کرسی در دنیا وجود دارد که میتواند وسوسه انگیز باشد که آدمی رسم فتوت و جوانمردی را وا نهد ...؟ حضرتعالی با استفاده از کلیه ابزار لازم در قوه مقننه مثل نطق پیش از دستور و نامه نگاری های متعدد ، احقاق حق نمایید ، اگر دیدید که حرفتان پیش نمی رود ، لطفا استعفا بدهید!
 وقتی به حرف نماینده مردم ، وقعی نمی نهند ، ماندن در آن مجلس دیگر ضرورتی ندارد؛
 افکار عمومی و بویژه موکلان شریف شما، انتظار اقدامات قوی تر، فتوت و رسم جوانمردی را از جنابعالی در خصوص رد صلاحیت ها اخیر در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس، کلاردشت دارند. انتظار دارند که به مرز بین جوانمردانه رفتار کردن و یا عافیت طلبی بسیار نا محسوس است و چون حضرتعالی انسانی نخبه وشریفی هستید ، حتما رفتارجوانمردانه را پیشه ی خود میسازید، شاید بازگشت مهندس یدالله طاهر نژاد ، شما را با چالش مواجه سازد ، اما تاریخ نامتان را مزین به جوانمرد ، همیشه ستایش خواهد کرد. ، لطفا احقاق حق نمایید ، اگر دیدید که حرفتان پیش نمی رود ، لطفا استعفا بدهید!

                                                      خداوند شما را حمایت کند
                                                     والسلام علی اتبع الهدی
                                       روزنامه نگاران : محمد صفر لفوتی ــــــ علی مافـــی



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved