Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > پیام عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور بمناسبت روز دانشجو

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / فرهنگ و هنر
نسخه چاپی
کد خبر : 163
9-01-1403, 21:08
پیام عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور بمناسبت روز دانشجو

دکتر یدالله سهرابی عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تبریک گفت.

دکتر یدالله سهرابی عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:
 

پیام عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور بمناسبت روز دانشجو

 

 
 
شانزده آذر يك هزار و سيصدو نود و چهار، شصت دو سال از روزی می‌گذرد كه دانشجویان آگاه و آزاد انديش ایرانی از تمامیت و استقلال كشور در برابر استعمار و دخالت بیگانگان دفاع كردند و با خون خود بر پایمردی و وطن پرستى مردمان این مرزو بوم مهر تأیید زدند.
دانشجويان سفيران دانش هستند و دانش منشاء قدرت؛ داشتن روحيه جستجو و تحقيق، تفكر انتقادي و نوشتاري برمبناي اصلاح و همچنين تفكر قبل از گفتار، لازمه فعاليتهاي علمي دانشجويان است و دانشجوی ایرانی بايد همواره تلاش كندتا واپسگرايى مانع رشد و بالندگى ايران عزيز اسلامى نشود و تحت تأثیر جزم‌‌اندیشی‌های زمانه، از حرکت بایستد.
تولید علم، تربیت نیروی کار آزموده در جهت توسعه فناوري، بارورکردن ارزش های انسانی و فرهنگی  و آماده سازي دانشجویان برای ورود مستقیم به جامعه و بازاركار، مهم ترين محور فعاليت دانشگاه ها است. از اينرو دانشجويان نيز به منزله سفیر فرهنگی دانشگاه در خانواده ها نقشي بي بديل در ارتقاء سطح فرهنگي جامعه و رشد و شکوفایی کشور ايفا مي كنند.
اكنون شصت و دو سال از روزی می‌گذرد كه سه دانشجوی دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، پاسخ فریاد عدالت طلبی و آزادی خواهی خود را در سرمای آذر ماه آن سال های سیاه وابستگی، با گلوله گرم گرفتند؛ اما هنوز طراوت و عطر آرمان های اصیل آنان در فضای دانشگاه پیچیده است.
اینجانب همچنان خود را دانشجوی دانشگاه می دانم و ضمن تكریم و بزرگداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو و با گرامیداشت یاد خاطره امام شهیدان و دیگر شهدا وجانبازان دانشجو بر این باور است كه دانشجویان انقلابی امروز، علاوه بر مبارزه در سنگر استكبارستیزی، پرچم داران و طلایه داران عرصه علم و فناوری نیز هستند و خود را ملزم و متعهد می‌دانند كه علاوه بر كسب فضایل اخلاقی و دینی، باتمام توان خود برای تحقق مرجعیت علمی كشور بكوشند و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل كرده و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را برفراز قله توسعه علمی كشور به اهتزار در آورند.
 یدالله سهرابی



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved