Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > نرخ های میلیاردی ویلا در نوشهر، نور و چمستان/ شانه به شانه ی پایتخت؛ ویلاهایی که نجومی می شوند

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد
نسخه چاپی
کد خبر : 1270
9-01-1403, 12:48
نرخ های میلیاردی ویلا در نوشهر، نور و چمستان/ شانه به شانه ی پایتخت؛ ویلاهایی که نجومی می شوند

ویلا تریبلکس و لاکچری را در نوشهر متری ۵۰ میلیون آگهی کرده‌اند؛ یعنی تقریبا معادل متوسط قیمت مسکن در تهران اما اگر سراغ گزینه‌های معمولی برویم ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به کمتر از متری ۱۰ میلیون می‌رسد.

حرف شمال/ ویلا تریبلکس و لاکچری را در نوشهر متری ۵۰ میلیون آگهی کرده‌اند؛ یعنی تقریبا معادل متوسط قیمت مسکن در تهران اما اگر سراغ گزینه‌های معمولی برویم ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به کمتر از متری ۱۰ میلیون می‌رسد.
خرید ویلا در نوشهر، نور یا چمستان می‌تواند معادل آپارتمان‌های مسکونی پایتخت تمام شود. در این سه شهر برخی از فروشنده‌های دندان‌گرد بابت ویلا‌های لوکس و چند طبقه ارقام بالای متری ۵۰ میلیون را به خریداران پیشنهاد می‌دهند که این عدد طبق آمار‌های رسمی تقریبا با میانگین قیمت خانه‌های تهران برابری می‌کند. با این وجود اگر به‌جای ویلا‌های لاکچری سراغ گزینه‌هایی برویم که با امکانات معمولی فروخته می‌شوند، داستان عوض می‌شود و امکان خرید ویلا در این سه شهر که جزو استان مازندران محسوب می‌شوند، با ارقام زیر ۱۰ میلیون وجود دارد.
به گزارش فرارو، ویلا ۱۵۰ متری را در نوشهر دقیقا یک میلیارد تومان آگهی کرده اند. یعنی تقریبا متری شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان. این ویلا که نوساز محسوب می‌شود، امکانات زیادی ندارد و مالک آن در آگهی به چیز‌هایی مثل سرامیک درجه یک، سرویس بهداشتی فرنگی و دوتا اتاق خواب مستر به‌عنوان امکانات آن اشاره کرده است. در همان نوشهر ویلا ۱۵۰ متری دیگری را که از نظر سروشکل و امکانات فرق زیادی با مورد قبلی ندارد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروشند و در یکی از جدید‌ترین آگهی‌های منتشر شده درباره ویلا‌های نوشهر موردی را با قیمت سه میلیارد می‌بینیم. این یکی هم با امکانات حداقلی، اما با متراژ بزرگتری نسبت به گزینه‌های قبلی فروخته می‌شود و فروشنده ارزش هر متر را شش میلیون تومان درنظر گرفته و قیمت کل را دقیقا سه میلیارد تومان درنظر گرفته است. حالا که درباره ویلا‌های نسبتا ارزانقیمت در نوشهر صحبت کردیم بدنیست بدانید یکی از گران‌ترین ویلا‌های آن حوالی را با قیمت شگفت‌انگیز ۱۱۵ میلیارد تومان آگهی کرده‌اند. متراژ دو هزار و ۲۵۰ متری این ویلا نشان می‌دهد فروشنده رقم ۵۰ میلیون تومانی را بابت هر متر از این ویلا درنظر گرفته که این عدد از متوسط قیمت مسکن در تهران متری سه میلیون تومان بیشتر است!
 
ویلا ۲۲۰ متری در شهر نور استان مازندران را ۸۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. فروشنده ارزش هر مترمربع را سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حساب کرده و می‌توانیم این ویلا را یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها در نور بدانیم. گفتیم یکی از ارزان‌ترین‌ها، چون با بررسی فایل‌های مربوط به فروش ویلا در شهر نور، ممکن است با ارقام کمتری روبرو شویم. در این ویلا که امکانات خاص و ویژه‌ای ندارد، می‌شود سیستم گرمایشی و کولر گازی را جزو امکاناتش درنظر گرفت و از طرفی فروشنده به نمای فلت و شیوه طراحی ویلا اشاره کرده است. فروشنده‌های زیادی قیمت هرمتر از ویلا‌های نوشهر که با امکانات حداقلی ساخته شدند را در محدوده سه تا ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفتند و بین آن‌ها می‌توانیم به موردی ۱۸۰ متری اشاره کنیم که با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت هر متر آن پنج میلیون تومان محاسبه شده است. فروشنده این ویلا هم مثل مورد قبلی نمای فلت را به عنوان امکانات آن معرفی کرده و به چیز‌های دیگری مثل سرامیک درجه یک، سرویس بهداشتی فرنگی و رادیاتور‌ها اشاره کرده است. از طرفی یکی از گران‌ترین ویلا‌های شهر نور را با قیمت چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون می‌فروشند که تریبلکس بودن ویلا و امکاناتی مثل استخر، سونا و جکوزی باعث شده بین گزینه‌های گرانقیمت قرار بگیرد.
خرید ویلا در چمستان می‌تواند کمتر از ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون تومان تمام شود. مثلا ویلا ۲۷۰ متری ساده و قدیمی را در این شهر با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان بین آگهی‌ها می‌بینیم و با بودجه ۷۰۰ میلیون می‌شود سراغ ویلای رفت که به قول فروشنده با نمای فلت ساخته شده و داخل آن امکاناتی مثل کولرگازی و شوفاژ دیده می‌شود. متراگ این یکی ۲۷۰ متر است. ویلا ۲۱۰ متری دیگری را در چمستان با قیمت یک میلیارد تومان آگهی کرده‌اند که این یکی به‌اسم ویلا نقلی با نما فلت آگهی شده است. البته مورد‌هایی که بررسی کردیم هیچ شباهتی به ویلا‌های لاکچری چمستان که معمولا با متراژ بالا و ارقام سه، چهار میلیاردی معامله می‌شوند، ندارند. به‌عنوان مثال قیمت ویلا ۵۰۰ متری در چمستان با امکاناتی مثل استخر و جکوزی، چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است که این پول طبق آمار‌های رسمی معادل یک خانه ۸۵ متری در پایتخت است.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved