Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > برکناری یک رئیس با سه روایت?

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / ورزش
نسخه چاپی
کد خبر : 1234
9-01-1403, 19:26
برکناری یک رئیس با سه روایت?

آیا رئیس هیات بدنسازی مازندران بخاطر حضور چند مرد در مسابقه پاورلیفتینگ بانوان برکنار شده یا داستان دیگری پشت این عزل بوده است؟

به گزارش حرف شمال، هفتم آذرماه امسال روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام کرد، طی حکمی از سوی عبدالمهدی نصیرزاده رییس این فدراسیون، نقی کلانتری به عنوان سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مازندران منصوب شد و این یعنی پایان کار محمدرضا ابوالقاسمی رییس کهنه کار هیات بدنسازی مازندران.

 
رسانه‌های خارجی بعد از این برکناری با سوار شدن روی موج‌ رسانه‌ای این عزل را به برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی بانوان مازندران در بابل مرتبط کردند که به گفته آنان تعدادی مرد نیز در سالن محل برگزاری این مسابقات حضور یافتند.

محمدرضا ابوالقاسمی رئیس برکنار شده هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران که به گفته خودش از سال ۱۳۸۴ در این پست فعالیت داشته و قهرمانان زیادی مانند سید مبین کریمی، خلیل اسدی و اصغر کابلی را تحویل تیم ملی کشورمان داده است گفت: ورزشکاران مازندرانی در این رشته همواره از نفرات تأثیرگذار و مدال آور در رقابت‌های آسیایی و جهانی بودند.

او درخشش ورزشکاران مازندرانی در رقابت‌های جهانی اسپانیا، فجیره امارات و مسابقات آسیایی چین را از جمله افتخارات ورزشی استان اعلام کرد و افزود: این هئیت سال‌های اخیر برای افزایش حضور قهرمانان مازندرانی اقدامات آموزشی و عملیاتی خوبی انجام داد که همچنان ادامه دارد.
آغاز یک ماجرا
محمدرضا ابوالقاسمی در خصوص برکناری خود، گفت: نخستین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی بانوان مازندران ۲۷ مهرماه امسال در بابل برگزار شد و پیش از آغاز مسابقات خودم با حضور در محل مسابقه همه جوانب را بررسی کردم و همه سالن به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار بانوان قرار گرفت.

او افزود: این مسابقات تا ساعت ۱۵ همان روز در آرامش و بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری بود اما ساعت ۱۵:۳۰ تلفنی به من اعلام کردند که چند مرد وارد سالن مسابقات شده اند.

ابوالقاسمی گفت: این اتفاق بلافاصله به دبیر هیات که در بابل مستقر بود اطلاع رسانی شد و چند مردی که وارد سالن مسابقات شده بودند بلافاصله از سالن اخراج شدند.

رئیس برکنار شده هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران احتمال اینکه حضور این افراد از پیش برنامه ریزی شده باشد را دور از ذهن ندانست و ادامه داد: گزارش این اتفاق را همان روز به حراست اداره کل ورزش و جوانان و مراجع قانونی ارسال کردم.

او افزود: تخلفی ناخواسته در این زمینه اتفاق افتاده بود اما تا جایی که توانستم آن را مدیریت کردم و حتی تعدادی از افراد که در این زمینه کوتاهی کرده بودند نیز توبیخ شدند.
عزل یک شبه
رئیس برکنار شده هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران گفت: چند روز قبل بدون اطلاع به بنده اعلام کردند که دیگر رئیس این هیات نیستم و به دلیل اتفاقاتی که در بابل افتاده است برکنار شده ام.

محمدرضا ابوالقاسمی گفت: اگر قرار بود بخاطر حضور غیر منتظره چند مرد در مسابقه بانوان عزل شوم چرا همان زمانی که این اتفاق را گزارش کردم برکنار نشدم و بعد از گذشت یک ماه و نیم باید عزل شوم؟

او دلیل برکناری خود را داستان دیگری غیر از اتفاقی که در بابل افتاده است می‌داند و می‌گوید: در زمان انتخابات ریاست فدراسیون پرورش اندام ، مخالفت خود را با انتخاب آقای نصیرزاده اعلام کردم و بعد از انتخاب هم به او گفتم اگر تصور می‌کنید که نمی‌توانیم با هم کار کنیم من استعفا می‌دهم که او گفت ما به نیرو‌هایی مانند شما نیاز داریم.

ابوالقاسمی افزود: برخی تخلفات مانند برگزاری مسابقات بدون هماهنگی با هیات استانی، اعزام افراد به مسابقات جهانی بدون در نظر گرفتن مقام‌های کسب شده و مسائل مالی در فدراسیون اتفاق افتاد که از وزیر ورزش به صورت مکتوب درخواست برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون بدنسازی کردیم.
رئیس برکنار شده هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران با بیان اینکه برخی‌ها توصیه کردند که امضای خود را پس بگیرم وگرنه برایت سنگین تمام می‌شود، گفت: من همچنان از این اقدام خود دفاع می‌کنم.
منتقد بودم برکنار شدم
ابوالقاسمی در خصوص برکناری خود گفت: وزیر ورزش دستور برگزاری مجمع فوق العاده برای بررسی موارد تخلف در فدراسیون را صادر کرد اما رییس فدراسیون بدنسازی و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که از دوستان قدیمی هم هستند بدون اطلاع و رعایت موارد قانونی حکم برکناری من را صادر کردند تا یکی از مخالفان حذف شود.

او افزود: انتخاب من با رای مجمع انتخاباتی بود و مجمع انتخاباتی باید در خصوص برکناری یا ادامه فعالیت من تصمیم می‌گرفت نه اینکه یک شبه حکم برکناری صادر شود.

رئیس برکنار شده هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران با بیان اینکه به سازمان بازرسی شکایت کردم، در خصوص موج سواری رسانه‌های بیگانه بر روی این اتفاق، گفت: همه ما عضو یک خانواده هستیم و اختلاف سلیقه وجود دارد اما مسایل نباید به گونه‌ای وارونه نشان داده شود که دشمنان از آن سوءاستفاده کنند.
فدراسیون فقط همراهی کرد
نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت و گویی کوتاه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مدیر کل ورزش استان مازندران فرد دیگری را پیشنهاد داد بود و  بنا به خواسته او، همراهی کردم و ابلاغ زدیم.
او با بیان اینکه اطلاعی از دلیل برکناری ابوالقاسمی ندارم  افزود: شاید دلیل برکناری او سهل انگاری در جریان برگزاری مسابقات و ورود آقایان به سالن بود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص ادعای آقای ابوالقاسمی که دلیل برکناری خود را اعلام مخالفت کتبی با شما اعلام کرده است چیست؟ گفت: مهم نیست و اشکالی ندارد.
آتش به اختیار
حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه تخلف در برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان استان در بابل محرز بود، گفت: اگرچه گزارش این تخلف به حراست این اداره کل اعلام شد اما پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی از حضور آقایان در مسابقه ورزشی بانوان واکنش‌های دلسوزان انقلابی در سطح شهرستان بابل دریافت و مراتب به فدراسیون پرورش اندام اعلام شد.
 
او افزود: تخلف اخلاقی در جریان برگزاری این مسابقه اتفاق افتاده بود و طبق اساسنامه موضوع باید رسیدگی می‌شد.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: هرگاه تخلفی در یک هیات ورزشی محرز شود بر اساس قانون و آیین نامه جدید رئیس یا نایب رئیس مجمع با هماهنگی فدراسیون مربوطه می‌تواند رئیس هیات را برکنار کند.

حسن رنگرز برکناری رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان را اقدامی انقلابی و آتش به اختیار اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به بروز این تخلف، گزارش حراست و حواشی ایجاد شده بعد از آن رویداد ، این برکناری با هماهنگی فدراسیون پرورش اندام و بر اساس نص صریح قانون انجام شده است/ باشگاه خبرنگاران جوان



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved