Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > تزریق واکسن کرونا به یکهزار و ۵۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در نوشهر/ وقوع یک فوتی کرونا طی دو هفته ی اخیر

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / کانال رویداد / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 1217
31-01-1403, 09:10
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر خبر داد؛
تزریق واکسن کرونا به یکهزار و ۵۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در نوشهر/ وقوع یک فوتی کرونا طی دو هفته ی اخیر

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهراز تزریق واکسن کرونا به یک هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ۲ هزار و ۶۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف شمال، سیدرحیم سیدپور در نشست خبری با خبرنگاران افزود که برای ساخت این ساختمان در ۲ طبقه و با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع ، ۲۵۰ میلیارد ریال و برای تجهیزش هم ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اعلام این که بهره برداری غیر رسمی از ساختمان جدید اورژانس آغاز شده است ، گفت که مراسم رسمی افتتاح هم در آینده نزدیک با اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.
سیدپور افزود : با بهره برداری از این ساختمان ۶۰ تخت جدید شامل ۲۴ تخت نظر، ۱۰ تخت سرم تراپی، ۱۲ تخت سی سی یو، ۱۳ تخت پست سی سی یو و یک تخت احیاء به تخت های بیمارستان شهید بهشتی افزوده شده و تعداد تخت های آن به ۱۴۰ دستگاه افزایش می یابد.
بیمارستان شهید بهشتی ۸۹ با ۷۹ تخت مصوب به بهره برداری رسید. طی چند سال گذشته با حمایت های در قالب طرح تحول نظام سلامت بخش اورژانس و درمانگاه تخصصی در محوطه آن راه اندازی و تکمیل شد.
این بیمارستان دارای بخش های بستری  داخلی ، جراحی عمومی ، اطفال ، نوزادان ، زنان و زایمان ، ارتوپدی ، ارولوژی ، جراحی چشم ، گوش حلق و بینی ، زایشگاه ، تالا سمی ، اورژانس ، آندوسکوپی ، آی سی یو ، سی سی یو و دیالیز است
مدیر شبکه بهداشت نوشهر همچنین از افتتاح ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت مزگاه خبر داد و گفت که این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال با زیر بنای ۳۵۰ مترمربع ساخته شده و بیش از ۱۱ هزار نفر از اهالی منطقه را زیر پوشش دارد.
 
تزریق واکسن کرونا به یکهزار و ۵۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال

سیدپور همچنین از تزریق واکسن کرونا به یک هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ۲ هزار و ۶۰۰  سالمند بالای ۸۰ سال این شهرستان خبر داد و گفت:  تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال که از هفتم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور شروع شد همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: برای شتاب بخشی و سهولت در اجرای تزریق واکسن کرونا به سالمندان، ۱۵ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان فعال  هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر خاطر نشان کرد: تاکنون سه هزار و یکصد نفر در شهرستان نوشهر شامل کادر درمان و بهداشتی، بیماران خاص، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پاکبانان و سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.
وی تعداد بیماری کووید - ۱۹ بستری در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر را ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هفت نفر در بخش مراقیت های ویژه بستری هستند.
سیدپور با ابراز خرسندی از کاهش فوتی های ناشی از ویروس کرونا در این شهرستان گفت:  در ۲ هفته گذشته تنها یک مورد فوتی کرونایی در شهرستان ثبت شد که با سه فوتی از ابتدای امسال تعداد فوتی های کرونایی امسال به چهار مورد رسید.
وی همچنین با اشاره به پلمب ۲ واحد نانوایی، یک تالار و یک رستوران متخلف بهداشتی در سالجاری از رعایت حدود ۸۰ درصدی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف و بازاریان شهرستان خبر داد و  از مردم خواست این روند را با جدیت ادامه دهند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved