Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > آغاز ساخت یکصد ویلا در زمین های جنگلی جلگه ای چلندر نوشهر؛ دستهای خالی قانون در برابر تغییر کاربری "ده هکتاری ها"

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد
نسخه چاپی
کد خبر : 1196
5-02-1403, 05:56
آغاز ساخت یکصد ویلا در زمین های جنگلی جلگه ای چلندر نوشهر؛ دستهای خالی قانون در برابر تغییر کاربری "ده هکتاری ها"

ساخت ویلاهای صد واحدی در اراضی جنگلی جلگه ای چلندر توسط یک نهاد خاص، اعتراض فرماندار نوشهر را در آورد.

فرماندار نوشهر بر ضرورت برخورد با هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه تاکید کرد و خواستار توقف فوری ساخت و ساز ۱۰۰ واحدی بدون پروانه در عرصه جنگلی و جلگه ای بخش مرکزی این شهرستان شد.
 
به گزارش حرف شمال؛ سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر روز دوشنبه در جلسه ساخت و ساز غیر مجاز این شهرستان که با حضور بخشداران بخش مرکزی و بخش کجور و روسای ادارات شهرستان نوشهر برگزارشد، بیان داشت: تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی و نظامی باید برای ساخت و ساز دارای پروانه باشند و هرگونه ساخت و ساز با هر کاربری همچون نظامی، ساختمان دهیاری و حتی کتابخانه نیز نیازمند اخذ پروانه است.

وی به ساخت و ساز ۱۰۰ واحد در قالب ۴ بلوک ۲۵ واحدی در عرصه جنگلی و جلگه ای در غرب روستای چلندر در بخش مرکزی بدون داشتن پروانه ساخت اشاره کرد و گفت: قابل قبول نیست که یک ارگانی و لو نظامی بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کند.

وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر منابع طبیعی شهرستان با این تخلف برخورد کرده و دستور توقف ساخت و ساز بدون پروانه در این عرصه ۱۰ هکتاری را از مراجع قضایی دریافت کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر-رویان نیز در این جلسه افزود: زمین های جنگلی و جلگه ای سالهای قبل از انقلاب در اختیار برخی از افراد قرار گرفت و سند نیز برای آنها صادر شد مشروط به این که حق ساخت و ساز و تفکیک این اراضی را نداشته و تنها قادر به کاشت درختان می باشند.

وحید مشایخ ادامه داد: ولی امروز در برخورد با ساخت و ساز بدون پروانه در این عرصه ها به دلیل سند داشتن با مشکل مواجه هستیم و پروسه برخورد با آنها طولانی می باشد که برخورد سریعتر با این موضوع تعامل بیشتر دستگاهها اجرایی و قضایی را می طلبد.

وی با اشاره به ساخت و ساز ۱۰۰واحدی در چلندر نوشهر گفت: با توجه به اجرای ساخت و ساز بدون پروانه تذکر لازم به آنها داده شده است و اقدامات قانونی نیز در حال پی گیری می باشد تا در کمترین زمان دستور توقف قضایی این ساخت و ساز صادر شود.
(تصاویر آرشیوی است)



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved