Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > بیانیه روحانی درپی دستگیری شهردار بابل

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / کانال رویداد / سیاسی
نسخه چاپی
کد خبر : 1195
1-02-1403, 04:33
بیانیه روحانی درپی دستگیری شهردار بابل

حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل در پی دستگیری شهردار این شهر بیانیه ای داد.

به گزارش حرف شمال؛ م - ح شهردار بابل که دو سال قبل با استیضاح شهردار سابق توسط شورای شهر بابل و با کسب ٨ رای به عنوان چهل‌وسومین شهردار بابل انتخاب شده بود، شنبه ۹ اسفند ماه جاری به دلیل برخی تخلفات مالی دستگیر و راهی زندان شد.
 
حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل در پی دستگیری شهردار این شهر که از نزدیکان وی نیز است بیاینه‌ای به شرح زیر داد.

بسم الله الرحمن الرحیم
«و اذا قلتم فاعدلوا و لو کان ذا قربی و بعهد الله اوفوا ذلکم وصاکم به لعلکم تذکرون» و هنگامى که سخنى مى‏‌گویید، عدالت را رعایت نمایید، حتى اگر در مورد نزدیکان شما بوده باشد و به پیمان خدا وفا کنید. انعام ۱۵۲

امت شهیدپرور و مردم شریف شهرستان بابل
هرچند از باب «ان الله یدافع عن الذین آمنوا» معتقدم که خداوند جلوه حق را زودتر از همه تلاش‌ها نمایان خواهد ساخت و خود، مدافع مومنان راست کردار خواهد بود، اما از باب وظیفه و به توصیه جمعی از مومنان برخود لازم دیدم در خصوص مسائل اخیر و حواشی بوجود آمده نکاتی را به محضر شما عرضه بدارم:

۱. خدای متعال را شاکرم که در پرتو تلاش‌ها و جانفشانی‌های پاک‌ترین بندگان خدا و به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی به درجه‌ای از اقتدار و عدالت مداری رسیده است که هر فردی و در هر جایگاهی در صورت لزوم، موظف به حضور در دستگاه قضا بوده و به عملکرد او در محاکم عادله رسیدگی می‌گردد. این افتخاری است که باید بدان بالید و حمد الهی را در توفیق دستیابی به این نقطه از عظمت و اقتدار در نظام اسلامی بر زبان جاری نمود.

۲. بر آگاهان ساختار‌های اداری بخصوص نخبگان فرهیخته شهرستان پوشیده نیست که انتخاب شهردار در اختیار شورای شهر بوده و بنده در ادوار مختلف، هیچ دخالت و اعمال نظری در این امر نداشته و نمی‌توانستم داشته باشم. تنها در خصوص انتخاب اخیر، مخالفت خود را -به لحاظ شخصیت حقیقی و نه حقوقی خود- به برخی از مرتبطین و تصمیم‌گیران منتقل نمودم که آن هم نه به جهت تردید در کفایت و سلامت شخص مورد نظر شورا بلکه به جهت انتساب وی به بیت بنده و حواشی محتمل در این زمینه بود که البته در نهایت امر، شورای شهر تصمیم خود را در این زمینه به اجرا رساند؛ لذا هرگونه ادعای اعمال نظر از جانب بنده در این زمینه تهمت می‌باشد.


۳. عمیقا معتقدم که برای هر مسوول خدمتگزار در نظام اسلامی، شفافیت در عملکرد در کنار سلامت در رفتار و آمادگی جهت پاسخگویی به قانون، سه اصل مهم و اساسی بوده و هر فردی موظف است بعد از پذیرش مسئولیت، متناسب با شرایط همان جایگاه و مسئولیت محوله، پاسخگوی عملکرد خود بوده و بی هیچ واهمه و استنکافی همانند آحاد جامعه در برابر قانون قرار گرفته و به ابهامات محتمل پاسخ گوید. بنده در این نگاه متعالی و اساسی، استثنائی نه برای خود و نه هیچ فرد دیگری قائل نیستم و هیچگاه از قانون‌گریزی از جانب هیچ فردی در هیچ جناح و ارگانی دفاع نکرده و نخواهم کرد.

۴. اینجانب به عنوان خدمتگزاری کوچک در این شهر دارالمومنین که اشراف کاملی نسبت به شؤون مختلف این شهرستان و رنج‌های مردم فرهیخته و مومن آن و کم و کیف عملکرد مدیران شهری و متصدیان امور در ادوار گوناگون دارم، بی‌لکنت و واهمه اعلام می‌نمایم که هرچند هیچ فردی را معصوم نمی‌دانم و از غیب نیز آگاهی ندارم، اما به حسب تجربه و آشنایی عمیق از سوابق و عملکرد شهردار فعلی بابل، وی را فردی خدمتگزار و انقلابی می‌دانم و همانند هر فرد دیگری با این خصوصیات، حمایت خویش را از تلاش‌های موثر و جهادی ایشان و دیگر مدیران شهرداری اعلام داشته، اما این امر را مانع ضرورت پاسخگویی به ابهامات موجود و حتی پذیرش تبعات تخلفات احتمالی در انجام پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی ندانسته از دستگاه قضایی صمیمانه و مجدانه خواستارم بر مبنای عدل و قانون و بی هیچ جهت‌گیری و اثرپذیری از جوسازی‌های رسانه‌ای و فشار‌های جریانات سیاسی به وظیفه خویش عمل نماید که قوام هستی بر همین امر استوار است. چنان که از نبی مکرم اسلام (ص) نقل شده: «بالعدل قامت السموات و الارض»

۵. بیش از ۲۱ سال است که بعد از فوت مرحوم آیت‌الله روحانی و با حکم مستقیم رهبر معظم انقلاب در مسند امامت جمعه در این کهن دیار پرافتخار، خود و دیگر مومنان را به رعایت تقوا و پرهیزکاری در گفتار و رفتار دعوت نمودم. اکنون نیز هرچند ظهور عقده‌های کهنه و کینه‌های عمیق را در پس انبوهی از سیاه‌نمایی‌ها و تهمت‌ها و اهانت‌ها به وضوح مشاهده می‌نمایم، اما اولا همه این‌ها را بخشی از لوازم مسیر خدمت و تلاش مجاهدانه در نظام اسلامی دانسته و خداوند را بر همه امور و در همه احوال بخصوص بر این امتحاناتش شاکرم و ثانیا از آنجا که بخشی از آنچه در فضای حقیقی و مجازی گفته و شنیده می‌شود را معلول جهل و فقدان آگاهی کامل در خصوص ابعاد و جوانب مساله می‌دانم، به حسب وظیفه شرعی، خود و همگان را در این مورد به رعایت تقوا و خداترسی در اظهارنظر‌ها و نقل مطالب و واگذاری امور به دستگاه قضا توصیه می‌کنم و به حق مولود عزیز ماه رجب امیرالمومنین علی (ع)، حسن عاقبت را برای خود و همه موالیان آن امام مظلوم بخصوص شهروندان این شهر پر افتخار از درگاه خداوند متعال خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله
مجتبی روحانی امام‌جمعه‌بابل



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved