Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > جای خالی مجوز کنسرت موسیقی ویژه‌ی بانوان /غفلت کیفیت آثار گروه‌های موسیقی خطر جدی در موسیقی فولکلور/ لزوم حضور بانوان صاحب‌نظر در تصمیم‌سازی های هنری

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / فرهنگ و هنر / گفتگو
نسخه چاپی
کد خبر : 1191
31-01-1403, 21:13
بانوی هنرمند مازندرانی مطرح کرد؛
جای خالی مجوز کنسرت موسیقی ویژه‌ی بانوان /غفلت کیفیت آثار گروه‌های موسیقی خطر جدی در موسیقی فولکلور/ لزوم حضور بانوان صاحب‌نظر در تصمیم‌سازی های هنری

استاد موسیقی و بانوی نخبه حوزه هنر مازندران گفت: در سال های اخیر حضور بانوان مازندرانی در عرصه موسیقی چشم گیر بوده است اما حضور بانوان در حوزه موسیقی باید ساماندهی شود و به سمت کیفیت بهتری سوق داده شود.

به گزارش حرف شمال؛ سیده نرگس محمدی که در همایش تجلیل از بانوان نخبه مازندران به عنوان بانوی هنر استان مورد تجلیل استاندار قرار گرفت، اظهار داشت: با توجه به سیاست های اجرائی شده در حوزه موسیقی بانوان ، بسیاری از بانوان مازندرانی در این عرصه حضور یافتند تا توانائی های خود را نمایش دهند.
محمدی صریح کرد: حضور بانوان در حوزه موسیقی باید ساماندهی شود و به سمت کیفیت بهتری سوق داده شود.
وی ادامه داد: فضای مجازی فرصتی برای بانوانی شده است که به کیفیت موسیقی توجه ای ندارد و بیشتر فقط به اجرا توجه می کنند.
محمدی افزود: گروه های موسیقی بانوان باید به اصالت و ریشه موسیقی توجه بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر بانوان در حوزه موسیقی تصریح کرد: مسئولین حوزه فرهنگ و هنر باید راه و روش بهبود وضعیت و افزایش کیفیت را ترسیم کنند.
 

محمدی با بیان اینکه باید بر آموزش های موسیقی در آموزشگاه‌ها نظارت بیشتری شود ، اظهار داشت: مردم وقتی به کارهای مختلف توجه میکنند، به اصیل بودن یا نبودن آن کارها پی می‌برند.
این بانوی هنرمند مازندرانی افزود: هرچند فضای مجازی ظرفیت ارائه کارهای متنوع را افزایش داده است، اما همچنان مردم به کارهای اصیل و باکیفیت توجه بیشتری دارند.
محمدی اشاره کرد: صدور مجوز کنسرت موسیقی ویژه‌ی بانوان می‌تواند فضای ارائه کار باکیفیت را قانونمند کند تا شاهد ایجاد ناهنجاری در فضای مجازی نیز نباشیم.
سرپرست گروه موسیقی بانوان روجین با تاکید بر اینکه گروه های موسیقی باید با هدف و به صورت منظم به فعالیت بپردازند ، تصریح کرد: گروه های موسیقی باهدف باید مورد حمایت دستگاه های فرهنگی قرار بگیرند تا باری از روی دوش سرپرست این گروه ها برداشته شود.
محمدی با تشکر از عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: در دو سال اخیر جامعه هنری توانستند ارتباط بیشتری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند تا مشکلات خود را بازگو کنند.
این بانوی هنرمند مازندرانی ادامه داد: بسیار جای خرسندی دارد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با جزئیات اقدامات و کارهای گروه های مختلف هنری را پیگیری و رصد می کند.
محمدی با تاکید بر اینکه معیشت هنرمندان باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرائی می توانند در برنامه‌های مختلف ویژه‌ی بانوان ، از هنرمندان بانو استفاده کنند.
وی تصریح کرد: مسئولین در تصمیم سازی‌های حوزه فرهنگ و هنر باید از بانوان صاحب‌نظر نیز استفاده کنند تا چالش های این حوزه نیز دیده و برطرف شود.
این هنرمند قائم شهری ضمن انتقاد از نبود فرهنگ‌سرا در شهرستان قائم‌شهر ، اظهار داشت: از ظرفیت خیرین علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر می‌توان جهت ساخت اماکن فرهنگی و هنری استفاده کرد.
 
محمدی با تشکر از استاندار مازندران و مدیرکل امور بانوان استانداری بابت تجلیل از بانوان نخبه استان ، ادامه داد: برگزاری چنین مراسماتی باعث ایجاد انگیزه‌ی بیشتر در بین بانوان فعال در حوزه های مختلف می شود.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved