Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > خلع ید ۱۵۰ میلیاردی در هریجان بخش مرزن‌آباد

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / کانال رویداد
نسخه چاپی
کد خبر : 1186
9-01-1403, 13:47
رئیس منابع طبیعی چالوس خبر داد؛
خلع ید ۱۵۰ میلیاردی در هریجان بخش مرزن‌آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس از خلع ید اراضی ملی به تعداد ۱۰ فقره پرونده به مساحت یک هکتار و قلع و قمع دیوارهای احداثی و ۲ ساختمان نیمه کاره در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ با دستور مقام قضایی خبر داد.

به گزارش حرف شمال، رئیس منابع طبیعی شهرستان چالوس اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی دو ساختمان نیمه‌کاره و یک هکتار از اراضی ملی بخش مرزن‌آباد واقع در روستای هریجان به ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال، رفع تصرف شده است.
 
هادی بزرگی گفت: مالکان این اراضی  اقدام به دیوارکشی و ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی ملی کردند که با پیگیری‌های انجام شده و جدیت و حمایت ویژه دادگاه حوزه مرزن‌آباد در صدور حکم خلع ید و قلع و قمع، در نهایت این حکم توسط ماموران اداره منابع طبیعی و با حضور ماموران ویژه انتظامی چالوس اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس اضافه کرد: طی بازدیدهای متعددی که در سال جاری توسط این اداره و مسؤولان قضایی و دستگاه‌های اجرایی از این منطقه به عمل آمد و آگاه‌سازی مردم منطقه، با دستور مقام قضایی و حمایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، محدوده مستثنیات اشخاص به وسیله نصب سازه‌های بتونی بنچ مارک مشخص شده است.
 
بزرگی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و ۳۰۰ فقره پاسخگویی استعلام داشتیم، تاکید کرد: هموطنان قبل از خرید زمین در منطقه حتما وضعیت زمین را از منابع طبیعی استعلام کنند و این اداره آمادگی کامل برای پاسخگویی به استعلامات را داشته و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هزار و ۳۰۰ فقره استعلام پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط خوب دستگاه قضایی، سمن‌ها، نیروی انتظامی و مردم عرصه را بر کسانی که قصد زمین خواری و تخریب و تصرف منابع خدادادی را داشته باشند دشوار کرده است.

بزرگی وظایف سازمانی و اصلی اداره منابع طبیعی را حفاظت از این منابع دانست و بیان کرد: این موضوع جز با حمایت، همراهی و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌های قضایی و انتظامی میسر نیست.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده، آگاه‌سازی‌های انجام یافته در مناطق، از بازتاب بسیار ارزنده‌ای برخوردار بوده، به‌ طوری که برخی از متصرفان اراضی دولتی با راهنمایی مامورین یگان حفاظت به‌صورت داوطلبانه اقدام به تحویل اراضی مورد اشاره به نفع دولت کرده‌‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال نیز بیش از ۲۴ هکتار از اراضی ملی که توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، با هماهنگی قضایی رفع تصرف شده است.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved