Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > نیمی از اراضی ملی غرب مازندران از تعرض زمین‌خواران مصون شد/آزادسازی بیش از یکصد کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه
نسخه چاپی
کد خبر : 1156
30-01-1403, 23:51
مدیرکل منابع طبیعی مازندران_نوشهر مطرح کرد؛
نیمی از اراضی ملی غرب مازندران از تعرض زمین‌خواران مصون شد/آزادسازی بیش از یکصد کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران

نیمی از اراضی ملی غرب مازندران که زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر قرار دارد با دریافت سند مالکیت از تعرض زمین‌خواران مصون شده است.

حرف شمال| حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۲ هزار هکتار ، معادل ۲۷.۹ درصد از مساحت مازندران را شامل می شود که بر اساس اعلام مدیرکل این منطقه تاکنون برای حدود ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی منطقه سند تک برگی مالکیت به نام دولت صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت : صدور سند تک برگی اراضی ملی غرب مازندران در راستای تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از هر گونه تعرض به منابع ملی ، مقابله با تخریب، ساخت و ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی صورت گرفته است.

 

عبدالرضا سنگاری افزود : در این راستا تاکنون ۱۲۰ فقره سند تک برگی به مساحت ۳۱۷ هزار و ۵۸۷ هکتار از ۵۷۹ هزار هکتار از اراضی ملی این منطقه به نام دولت صادر شده است.

وی توضیح داد : ۲۸ سند تک برگی به مساحت ۶۱ هزار و ۹۵۰ هکتار در نوشهر ، ۲۸ فقره به مساحت ۵۷ هزار و ۷۰۶ هکتار در کلاردشت ، ۲۳ فقره به مساحت ۴۲ هزار و ۷۶۷ هکتار در چالوس ، ۲۱ فقره به مساحت ۵۰ هزار و ۳۱۴ هکتار در رامسر ، ۱۰ فقره به مساحت ۱۰۰ هزار و ۵۶۱ هکتار تنکابن ، هشت فقره به مساحت سه هزار و ۹۸ هکتار در بخش کجور و ۲ فقره به مساحت یکهزار و ۱۹۰ هکتار عباس آباد تاکنون صادر شد.

سنگاری افزود : تمامی مستندات و نقشه های اصلاحی نهایی حدود ۲۶۱ هزار هکتار باقی مانده از اراضی جنگلی و مرتعی غرب مازندران نیز تهیه و تحویل اداره ثبت شده است و مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری بقیه این اراضی نیز در حال انجام است.

وی همچنین از اتمام حدنگاری ۱۳۷ کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران به مساحت ۸۲۲ هکتار خبر داد و گفت : در این راستا ۱۷ فقره سند به مساحت ۱۱۷ هکتار در شهرستان رامسر، یک فقره سند به مساحت ۲۵ هکتار و سه فقره نیز در شهرستان چالوس به مساحت ۱۲ هکتار سند تک برگ نهایی صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران افزود افزود : سند تک برگی بقیه اراضی حریم و مستحدثات ساحلی حوزه منابع طبیعی استان مازندران منطقه نوشهر به نام دولت نیز تا سه ماه آینده صادر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آزاد سازی ۱۰۵ کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران اظهار داشت : با تخصیص اعتبار لازم برای تثبیت نوار ساحلی ، حریم ۶۰ متری ۳۲ کیلومتر نوار ساحلی باقی مانده این حوزه نیز تا پایان سال آزاد سازی خواهد شد. 

مازندران دارای ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی به مرکزیت ساری و دیگری به مرکزیت نوشهر است.

براساس آمار از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت مازندران حدود ۸۸ درصد منابع طبیعی تشکیل می دهد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved