Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > عدم نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی از سوی دستگاه های متولی صدای اعتراض فرماندار نوشهر را درآورد

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / کانال رویداد / اجتماعی / سیاسی
نسخه چاپی
کد خبر : 1155
28-01-1403, 09:57
عدم نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی از سوی دستگاه های متولی صدای اعتراض فرماندار نوشهر را درآورد

فرماندار نوشهر از آنچه که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم‌توجهی بعضی از دستگاه‌ها در قبال وظایفشان نسبت به این موضوع نامید ، انتقاد کرد.

به گزارش حرف شمال؛ سعید یزدانی عصر دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا که در قالب کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان برگزار شد ، گفت که مروری صورت جلسات نشست های دوره های قبل نشان می دهد که برخی از مصوبات بدرستی اجرا نشده است.

وی توضیح داد : در موج دوم کرونا شهرداری ها باید اقداماتی مانند ضدعفونی کردن مبادی ورودی و خروجی و مکان های پرتردد مانند بانک ها، خبازی های و محیط های آموزشی را انجام می دادند ولی به نظر می رسد به این وظیفه درست عمل نکردند.

موج دوم شیوع کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه شروع و با وجود کاهشی شدن روند بستری بیماران جدید ، همچنان ادامه دارد.

 

یزدانی که اواخر هفته پیش به عنوان سرپرست فرمانداری نوشهر معرفی شد، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در شبکه حمل نقل درون شهری و برون شهری هم بسیار مهم است ولی گزارش شده که بیشتر رانندگان این خودروها به استفاده از ماسک ، نصب برچسب با پیام های هشدارهای بهداشتی کرونا ، ضدعفونی کردن محیط داخلی خودرو و استفاده از شیلد توجهی ندارند.
وی با اعلام این که مسئول نظارت و عمل به پروتکل های بهداشتی در حوزه شهری بر عهده شهرداری ها و برون شهری بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است ، از این دستگاه ها خواست تا به وظایفشان درست عمل کنند.
سرپرست فرمانداری نوشهر همچنین از نحوه فعالیت نانوایی های شهرستان با وجود شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت : در بازدیدی که ۲  روز پیش از واحدهای خبازی شهرستان داشتم متاسفانه اغلب آنها  پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا را رعایت نمی کنند و ادارات نظارتی از جمله صنعت ، معدن و تجارت باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

یزدانی تاکید کرد : همه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی باید خود را به عنوان ایثارگر و رزمنده حفظ سلامت مردم در برابر ویروس کرونا بدانند و به یاری متولیان درمانی و بهداشتی شهرستان بشتابند.

درخواست نظارت جدی بر مدارس 

فرماندار نوشهر همچنین با اشاره به شروع سال تحصیلی ، بر ضرورت نظارت جدی مربیان بهداشتی و رابطان سلامت بر نحوه فعالیت حضوری دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.
وی گفت :رعایت شیوه نامه های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کووید-۱۹ بسیار حساس و مهم است ، بنا بر این برای صحت سنجی رعایت این پروتکل های بهداشتی باید از مربیان بهداشتی بهره گرفت.

یزدانی از مسئولان عضو کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خواست به طور پیوسته با رابطان سلامت به شکل حضوری یا تلفنی ارتباط برقرار کنند و از آخرین وضعیت فعالیت مدارس نظیر ضدعفونی کردن محیط های آموزشی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی،   سرویس های بهداشتی ، استفاده آنان از ماسک و موارد دیگر اطلاع یابند.

شهرستان نوشهر دارای بیش از ۲۰ هزار دانش آموز است که در حدود ۸۶۰ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved