Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > ۴۷۰ تخت بیمارستانی در مازندران افتتاح شد/ جذب ۱۰۷۸ نیروی درمانی

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / کانال رویداد / اجتماعی
نسخه چاپی
کد خبر : 1145
30-01-1403, 20:34
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
۴۷۰ تخت بیمارستانی در مازندران افتتاح شد/ جذب ۱۰۷۸ نیروی درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۳۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا در استان هزینه شده است، گفت: ۴۷۰ تخت بیمارستانی طی شش ماه اخیر در استان بهره برداری شده است.

به گزارش حرف شمال، سید عباس موسوی صبح دوشنبه در نشست مجازی با رسانه‌ها با گرامیداشت روز خبرنگار با اظهار اینکه خبرنگاری در دنیای مدرن همیشه مورد توجه بوده است و باید کارکرد مهم این شغل را پاس داریم، افزود: کار خبرنگاری همانند آینه است واگر آینه شفاف باشد و بتواند واقعیت موجود را نشان دهد و اگر به خبرنگاری حرفه‌ای و نشان دهنده واقعیت‌ها برسیم، جامعه از مزایای این حرفه سود خواهد برد.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها در ایام کرونا مفید و اثرگذار بوده است، افزود: در حوزه سلامت ۷۵ درصد از فعالیت‌ها به خارج از حوزه برمی گردد اما در این بیماری، نقش اجتماع بسیار اثرگذارتر خود را نشان داده است.

موسوی یادآور شد: اگر نتوانیم جلوی گسترش بیماری را بگیریم هیچ نظام سلامتی نمی‌تواند مقابل بیماری مقاومت می‌کند و باید تولید بیمار را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله و مهار کرونا در استان جذب شده است، افزود: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تأمین تجهیزات، تکمیل و بهره برداری از امکانات هزینه شده است.

موسوی با بیان اینکه ۴۷۰ تخت بیمارستانی طی شش ماه اخیر و در دوره شیوع کرونا در استان بهره برداری شده است، افزود: ۱۴ هزار مترمربع فضا به سرانه بهداشتی و درمانی استان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزوده شدن صدها دستگاه تأمین اکسیژن رسانی به بیمارستان‌ها از جمله اقدامات علوم پزشکی استان در دوره مقابله با کرونا بوده است، همچنین ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز اضافه شد و باید تعداد آن به ۲۲ دستگاه اکسیژن ساز برسد.

وی با اظهار اینکه تمامی بیمارستان‌های استان باید به سی تی اسکن مجهز شود، گفت: سی تی اسکن برای بیمارستان کوچک ضرورتی ندارد اما به دلیل بروز بیماری کرونا این نیاز احساس می‌شود.

موسوی درباره تأمین نیرو گفت: هزار و ۸۷ نیرو در بخش‌های مختلف جذب شد و از این تعداد ۶۵ نفر از دانشجویان سال آخر دوره‌های پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران باتاکید براینکه باید کاری کنیم که جامعه رفتار سینوسی با بیماری کرونا نداشته باشد، تصریح کرد: باید به روش جدیدی از زندگی دست یابیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند بیماری در استان روبه کاهش است، ادامه داد: در حال حاضر نقطه آر یا ابتلای بیماری در استان به کمتر از یک نفر به ازای هر بیمار رسیده است.


خبرنگار/نویسنده: داود دویده



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved