Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > ویلاهای استخردار در غرب مازندران؛ آب زلالی که از کام مردم می خشکد و به تن ویلانشینان می چسبد!

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد
نسخه چاپی
کد خبر : 1124
10-01-1403, 19:12
ویلاهای استخردار در غرب مازندران؛ آب زلالی که از کام مردم می خشکد و به تن ویلانشینان می چسبد!

بررس ها و گزارش های منابع رسمی نشان داده که یکی از علت‌های افت فشار ، قطعی و کمبود آب آشامیدنی در غرب مازندران به خاطر مصرف بالای برخی از مشترکان بویژه ویلاهای استخردار در این خطه مازندران بوده است.

به گزارش حرف شمال؛ معضل کمبود آب آشامیدنی در غرب مازندران با مصرف آب ویلادارانی گره زده است که هزاران لیتر آب را در استخرهای لاکچری خود به تن خود می زنند.

 

عباس آباد یکی از شهرهای غرب مازندران است که با برخورداری از سه نقطه شهری ، ۴۳ نقطه روستایی و دستکم ۵۰ هزار نفر جمعیت به علت همسایگی با دریا ، جنگل های خزری هیرکانی و دیگر جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی در تمامی فصول بویژه در تابستان پذیرای میلیون ها مسافر ، گردشگر داخلی و خارجی است و برابر آمار منابع رسمی این منطقه در نوروز امسال شاهد بیش از یک میلیون مسافر اقامت در شب بوده است.

اگرچه تاکنون مسئولان دست اندرکار آمار دقیق و روشنی از شمار ویلاهای استخر دار در این شهرستان ارائه نداده اند اما از آنجایی که تعدادی از این ویلاها متعلق به افراد متمول خوش نشین بوده و تعدادی هم بدون شناسنامه و نظارت کافی در قالب خانه مسافر فعالیت دارند و به خاطر استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران ، فعالیت و گسترش ساخت این نوع مکان های مسکونی روز به روز در این شهرستان در حال گسترش است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان عباس آباد در این باره می گوید : هرساله همزمان با شروع فصل گرما و حضور مسافران و گردشگران به این منطقه یکی از مهم ترین چالش هایی که با آن مواجه بوده ایم  مصرف بالای آب از سوی برخی از مشترکان بویژه  ویلاهای استخردار افراد بومی و حتی غیردائم در این شهرستان گردشگرپذیر هستیم  

محمد موسی نژاد در گفتگو با خبرگزاری ایرنا افزود : اگر تا دیروز از آب آشامیدنی در  دیگر بخش ها یعنی در بخش باغداری مشترکان مصرف می کردند امروز با پدیده دیگری مانند ویلاهای استخردار در این شهرستان رو به رو هستیم  ضمن آنکه در بازدیدهای میدانی نیز که به شکل نامحسوس در سطح منطقه انجام گرفته  پی برده شده  که در کنار اکثر ویلاهای درحال ساخت این شهرستان یک استخر نیز با ظرفیت  بیش از مقدار  ۲۰ مترمکعب  آب برای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان آنکه قوانین و دستورالعمل خاصی برای تعیین پرداخت بهای بالاتر آب و یا جلوگیری از مصرف بیش از حد مجاز برای دسته از مشترکان پرمصرف در این شهرستان وجود ندارد ، ادامه داد : چنین وضعیتی سبب کمبود ، افت فشار و در دوره ای از ساعات روز در برخی از نقاط شهری و روستایی به ویزه شهر کلار آباد این شهرستان شده است.

مدیرامور آب و فاضلاب عباس آباد ، حجم تولید آب در  این شهرستان گردشگرپذیر را ۳۱۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت که با وضع موجود همین مقدار اب پاسخگوی نیاز مشترکان بومی نیست به طوری که با کمبود آب  یک لیتر بر ثانیه مواجه هستیم چه بسا فصول گردشگری فرا رسد و طبیعتا حضور مسافران ، گردشگران و اقامت شبانه روزی آن ها در این مکان های مسکونی مصرف آب تا چند برابر افزایش می یابد.

موسی نزاد ، افزود : مصرف بالای آب در این شهرستان سبب شده تا در نقاط شهری از جمله کلار آباد ، سلمانشهر ، عباس آباد و حتی روستاهای اسبچین ، کرکاس و حیدر آباد در برخی از روزها به مدت سه ساعت مشترکان دچار کمبود آب شوند.

وی اظهار داشت :این مسائل در نشست های مختلف حتی در کارگروه امنیت غذایی و سلامت و به تازگی نیز در نشست شورای اداری شهرستان مطرح و حتی از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواسته شد که اگر در مجلس قوانین در این خصوص تدوین شود می تواند به عنوان اهرم بازدارنده از این معضل جلوگیری کرد.

این مقام مسئول ، طول شبکه های توزیع این شهرستان را حدود ۴۲۸ کیلومتر ذکر کرد و گفت: قدمت بیشتر این شبکه ها مربوط به چهار دهه گذشته بوده و چنین وضعیتی هم در هدر رفت آب و نیز قطعی و افت فشار آب در این شهرستان بی تاثیر نبوده است البته امسال اقدام به اصلاح حدود ۵۵۵ متر در این شهرستان شد که تاحدودی در کاهش هدر رفت آب در این منطقه موثر بوده است.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved