Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > از وجود همه سلایق در لیست نامزدهای حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت تا رد اظهارات مطرح شده از سوی کاندیدای ردصلاحیت شده

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / مجلس / گفتگو
نسخه چاپی
کد خبر : 1040
5-02-1403, 04:07
در گفتگو با رئیس هیات نظارت انتخابات نوشهر چالوس و کلاردشت مطرح شد
از وجود همه سلایق در لیست نامزدهای حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت تا رد اظهارات مطرح شده از سوی کاندیدای ردصلاحیت شده

رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت در گفتگو با حرف شمال به جزئیات روند تایید صلاحیت ها در این حوزه انتخابیه پرداخت.

حرف شمال/ رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت در گفتگو با حرف شمال به جزئیات روند تایید صلاحیت ها در این حوزه انتخابیه پرداخت.
سبحان رحیمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت در گفتگو اختصاصی با حرف شمال و گروه خبری رویداد پاسخگو سوالات این مجموعه خبری بود.
وی در پاسخ به این سوال که هیئت اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت چگونه تشکیل می شود? می گوید: فصل چهارم از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیأت اجرایی انتخابات اختصاص دارد. بنا به ماده ۳۱ این قانون، فرماندار یا بخشدار مرکز هر ناحیه مکلف‌ است بعد از صدور فرمان انتخابات توسط وزارت کشور، «دستور تشکیل هیأت‏‌های اجرایی حوزه‏‌های فرعی را به فرماندار یا بخشدار حوزه‏‌های فرعی صادر نموده و خود موظف است ظرف شش روز در مرکز حوزه‌‏ی انتخابیه، هیأت‏ اجرایی انتخابات را با حضور هیأت ‏نظارت شورای نگهبان به ریاست خود و عضویت دادستان و رئیس ثبت‌احوال مرکز حوزه‏‌ی انتخابیه و هشت نفر معتمدین موضوع ماده (٣٢) تشکیل دهد.»
طبق ماده ۳۲  ضمن تأکید دوباره بر تشکیل جلسه معتمدین اصلی و علی‌البدل عضو هیأت‌های اجرایی به ریاست فرماندار یا بخشدار، مقرر کرده است «فرماندار یا بخشدار سی نفر از روحانیون و معتمدان اقشار مختلف مردم حوزه‏‌ی انتخابیه را که بومی بوده و یا حداقل دارای سه سال سابقه‏‌ی سکونت در حوزه‌‏ی انتخابیه باشند، از بین کلیه‌‏ی اقشار واجد شرایط در این قانون انتخاب و به‏‌منظور تأیید صلاحیت به هیأت‏ نظارت مربوط معرفی نماید.» در همین ماده نیز تأکید شده است این هیأت «حداکثر ظرف مدت دو روز اظهارنظر کتبی خود نسبت‏ به تأیید صلاحیت آنان را به فرماندار یا بخشدار ارسال کند.» علاوه براین، فرماندار و بخشدار  نیز مکلف‌ به تشکیل جلسه فوری (ظرف حداکثر دو روز) با حضور معتمدین شده است تا «پس از حضور حداقل دوسوم مدعوین (بیست نفر) در حضور هیأت ‏ نظارت، از بین خود، هشت نفر را به‏‌عنوان معتمدین اصلی و پنج نفر را به‌‏عنوان معتمدین علی‌البدل هیأت اجرایی با رأی مخفی و اکثریت نسبی آرا انتخاب کنند.»
پس از تایید اسامی ۳۰ نفر از معتمدین معرفی شده به هیات نظارت بر انتخابات، از معتمدین به فرمانداری دعوت و در نهایت از بین اعضای حاضر ۸ نفر بعنوان عضو اصلی و ۵ نفر بعنوان علی البدل انتخاب شدند.
رحیمی در ادامه به این پرسش حرف شمال که آیا هیات نظارت دخالتی در چینش اعضای هیئت اجرایی انتخابات داشته است یا خیر? می گوید:طبق توضیحاتی که دادم لیست ۳۰ نفره معتمدین نیز توسط سه عضو هیات حقوقی اداری شامل فرماندار, دادستان و رئیس ثبت احوال و با امضای شان معرفی می شوند.
وی در خصوص ترکیب هیئت اجرایی این دوره حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت و در پاسخ به سوال مطرح شده که نام این افراد تکراری است و همه دوره ها حضور دارند می افزاید:به هیچ وجه چنین چیزی نیست, از بین هشت نفر عضو هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت , یک عضو جانباز بالای ۵۰ درصد و با افتخار درجه سرداری که سه دوره عضویت دارد و نیز برادری دیگر که دو دوره عضویت دارد این درحالی است ۶ عضو از ۸ عضو هیئت اجرایی بدای اولین بار از بین معتمدین انتخاب شدند.
رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت می افزاید: هشت عضو هیئت اجرایی حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت, شامل رئیس دانشگاه , استاد دانشگاه, معلم, روحانی, حقوق دان, ایثارگر,  بازاری, کارمند و سپاهی می باشند که از بین همه اقشار مختلف جامعه انتخاب شدند.
رحیمی در پاسخ به سوال دیگری از گروه خبری رویداد و سایت حرف شمال در خصوص اینکه آمار ردصلاحیت ها از یک جریان خاص و بر اساس سلیقه های سیاسی نشان می دهد? ضمن تکذیب این سوال می گوید: این خبر کذب محض است اولا در مرحله اجرایی تمام رد صلاحیت شده ها بر اساس مر قانون بوده یعنی همان پنج عنصر دخیل منابع چهارگانه و ماده ۵۰ قانون صورت گرفته و اگر به لیست نامزدهای محترم هم دقت شود از همه گونه افراد با سلایق گوناگون وجود دارد و هر برادر یا خواهر محترمی که احساس کند در حقش کوتاهی شده در چهار مرحله فرصت دارد تا از خودش دفاع کند.
وی تاکید می کند: تاکنون در حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت در مرحله چهارم (شورای محترم نگهبان ) تعداد چهار نفر علیرغم رد صلاحیت در مراحل قبل مراجعه کردند و تایید صلاحیت شدند و این روند قانونی است.
رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت در پاسخ به اظهارات اخیر یکی از کاندیداهای ردصلاحیت شده این حوزه انتخابیه و ادعای مختلف در خصوص عملکرد هیئت نظارت شهرستان, اینگونه پاسخ می دهد و می گوید: توهین های این فرد ردصلاحیت شده را دیدم که این خود نشان از کم ظرفیتی و بداخلاقی فرد مذکور است.
وی می افزاید: همه باید دقت نمایند که هم خداوند شاهد اعمال و گفتار ماست و هم مردم عزیز نیز به شایستگی ناظر هستند که افراد چه شخصیتی دارند ما در محضر خدا هستیم و چطور می شود فردی که قصد دارد خود را در معرض رای مردم شریف قرار دهد در مصاحبه اش حتی یک مورد درست و با صداقت نگفته است یعنی همه اظهارات ایشان دروغ و افترا و کذب است.
رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه نوشهر چالوس در پایان می گوید: انشالله در آینده نزدیک در مرجع صالحه و قضایی به تمامی ادعاهای افراد رسیدگی خواهد شد و کمی صبر کنید و انشالله صبح نزدیک است.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved