Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/jdatetime.class.php on line 445 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/harfeshomal/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103 نسخه قابل چاپ > رسانه ها در اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری نقش بسزایی دارند/ خبرنگاران به مسئولان گردشگری گوشزد کنند تا ظرفیت های خود را متناسب سازند

harfeshomal News Agency
حرف شمال

اخبار ویژه / خبر تاپ اصلی / کانال رویداد / اجتماعی / گفتگو
نسخه چاپی
کد خبر : 1038
7-02-1403, 03:13
مهدی اسحاقی؛ رئیس اداره گردشگری چالوس؛
رسانه ها در اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری نقش بسزایی دارند/ خبرنگاران به مسئولان گردشگری گوشزد کنند تا ظرفیت های خود را متناسب سازند

اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در بحث گردشگری پیاده سازی کنیم، رسانه ها هستند که می توانند در مورد نقاط ضعف، قوت، نیازها و ظرفیت های موجود اطلاع رسانی کنند

حرف شمال/مهدی اسحاقی؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان چالوس باحضور در غرفه " سایت حرف شمال و گروه خبری رویداد" ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، برگزاری اولین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های غرب استان مازندران را به فال نیک گرفته و عنوان نمود:
اسحاقی گفت: رسانه ها نقش بسزایی در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خواهند داشت.یکی از نکات مهم در مورد جذب گردشگران امر بازاریابی و تبلیغات است. ما باید ویژگی های  فرهنگی و اجتماعی خودمان را به سایر کشور ها معرفی نماییم و ذائقه های گردشگران خارجی را تحلیل کنیم تا بدانیم این افراد با چه انگیزه هایی به ایران مسافرت می نمایند.
برای مثال باید بدانیم گردشگران با چه انگیزه ای  می آیند و هدفشان از این سفر چیست یا گردشگرانی که به شهرستان ما  می آیند باید نسبت به ظرفیت های گردشگری آن آشنایی قبلی داشته باشند. رسانه ها در این امر، نقشی چندوجهی دارند. یکی اینکه در کار جذب گردشگران به استان و شهرستان مبادرت ورزند.این کار از راه معرفی ظرفیت ها و جاذبه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به گردشگران داخلی و خارجی  انجام می شود. دوم اینکه به صاحبان حرفه گردشگری در ایران در مورد خواسته ها و نیازهای گردشگران خارجی اطلاع رسانی کند. با این کار نقاط ضعف و قوت ظرفیت های گردشگری  نیز مشخص می شود.
رسانه ها می توانند به مسئولان گردشگری نیز گوشزد کنند تا ظرفیت های خود را متناسب سازند.زمانی که ما از گردشگری به عنوان یک صنعت یاد می کنیم، تنها جذب گردشگر مدنظر نیست و اقتصاد وابسته به گردشگری مثل حمل و نقل و هتلداری و....هم باید مدنظر قرار بگیرد.
اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در بحث گردشگری پیاده سازی کنیم، رسانه ها هستند که می توانند در مورد نقاط ضعف، قوت، نیازها و ظرفیت های موجود اطلاع رسانی کنند.
ما باید در همه عرصه ها تلاش کنیم. در حال حاضر بیشتر توجه روی رسانه های مجازی است. برای مثال سایت یک روزنامه از نسخه کاغذی آن بیشتر دیده می شود. گردشگران  هم بیشتر از راه جست وجوهای اینترنتی به دنبال مقصد خود هستند و این امر نیاز دارد تا ما زبان های زنده دنیا مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و... را مدنظر قرار دهیم.
در حال حاضر و از مدت ها قبل، رسانه ها در مورد میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وجذب گردشگر بسیار فعالیت کرده اند و این امر جای قدردانی دارد.



بازگشت

©2015 harfeshomal.ir All Rights Reserved